Gjest Litt nervøs... Skrevet 8. mars 2004 #1 Del Skrevet 8. mars 2004 Hallo Håper dere kan beroligemeg litt... :-? En som står meg nær har fått gulsot. Hun er en voksen dame, og det er dermed ikke spedbarnsgulsot vi snakker om. Hun har vært "dårlig" i magen en tid, og tok kontakt med legen når gulfargen meldte seg. Vi er, naturlig nok, veldig spente på hva dette kan være, og frykter selvfølgelig at det er kreft, enten i leveren eller i bukspyttkjertelen. Det er foretatt en ultralydundersøkelse, og da ble det ikke funnet noe, utenom noe forstørrete galleveier. Det er også tatt en CT-undersøkelse. Vi venter på resultatene av denne... Hun har ikke hatt noen smerter. Er det noen som kan ha noen ideer om hva dette kan være? Jeg trodde kreft i magen var smertefullt? og går det an å ha svulster som man ikke ser på UL? Nervøs pårørende :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 8. mars 2004 #2 Del Skrevet 8. mars 2004 Du kan lese mer på Kreftforeningens sider. Jeg kan også la være å si noe for ikke å spekulere, men nei, kreft trenger ikke alltid være smertefullt. Men mitt beste råd, er at dere tar dte helt med ro, lar prøvesvarene komme når de kommer, og forhold dere til dem. Å bekymre seg unødig er bare slitsomt, og ikke det verken hun som er syk, eller dere som pårørende trenger nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 9. mars 2004 #3 Del Skrevet 9. mars 2004 Kreft er ikke alltid smertefullt med en gang, hadde det vært det ville flere gått til legen raskere. Gulfarge hos voksne er det grunn til å sjekke opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredslilja Skrevet 9. mars 2004 #4 Del Skrevet 9. mars 2004 Gulsot hos voksne kan ha mange andre årsaker enn kreft. Gulfargen er en indikasjon på at bilirubin-produksjonen i kroppen ikke foregår som normalt. Så ta det med ro nå, vent på resultatet og ikke frykt det værste.. Kreft er bare en mulig årsak.. Så ikke ta noen sorger på forskudd.. Masse varm omtanke, lilja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 9. mars 2004 #5 Del Skrevet 9. mars 2004 Gulfargen er en indikasjon på at bilirubin-produksjonen i kroppen ikke foregår som normalt. Litt pirk (Sorry Fredslilja, jeg måtte bare..): Nedbrytingen av bilirubin foregår ikke som normalt, dvs bilirubinet hoper seg opp og gir den karakteristiske gulfargen på sclera (det hvite i øyet) og huden. ...og avfarget (lys/kittfarget) avføring.... Ønsker lykke til og god bedring for din pårørende, Litt Nervøs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå