Gå til innhold

Gutter: Hadde dere ønsket å vite at jente dere har ligget med er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutter: Hadde dere ønsket å vite at en jente dere har ligget med er gravid, men skal ta abort? Hvordan ville dere i såfall ha reagert?

Jeg har altså blitt gravid med en venn, og planlegger abort.

Skal jeg fortelle ham det eller ikke? Vi er jo tross alt bekjente og kommer til å møtes igjen gjennom felles venner. Jeg er redd for at jeg ikke kommer til å klare å møte ham igjen da abort er en psykisk og fysisk påkjenning, som jeg alltid vil minnes på når jeg ser ham. Det er egenltig dette jeg vil at han skal forstå, slik at han ikke tar det personlig hvis jeg unngår ham. Den andre grunnen er at jeg kke har fortalt noen at jeg er gravid, og det er også vanskelig å sitte med slike ting alene. Jeg har ingen gode jentevenner å snakke med dette om, og jeg er veldig redd.

Anonym poster: 918944bb4a16e52d0e17f7c04d10d465

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uh, nei? Hva skulle det ha vært godt for?

Anonym poster: 934933ed4cd27c4fb05ad93664c243a3

Skrevet

Jeg har spurt litt rundt i omgangskretsen om dette, og det virker til å være 50/50. Noen ønsker å skjermes for sorgen, andre ønsker å vite.

Men her skal det legges til at jeg er ekstremt obs på prevensjon, og er åpen om at jeg er nødt til å ta abort om det skulle svikte.

Skrevet

Jeg har spurt litt rundt i omgangskretsen om dette, og det virker til å være 50/50. Noen ønsker å skjermes for sorgen, andre ønsker å vite.

Men her skal det legges til at jeg er ekstremt obs på prevensjon, og er åpen om at jeg er nødt til å ta abort om det skulle svikte.

Han nektet å bruke kondom, og jeg lot meg overtale til å ha sex uten, dum som jeg var. Jeg tok en angrepille dagen etter, men den virket ikke. Og nå sitter jeg her og må ta byrden av dette helt alene, selv om det skal to personer til for å skape en slik situasjon... Jeg tror han vil være 100% enig med min avgjørelse om abort. Det eneste jeg trenger er en person å snakke om dette med...

Anonym poster: e74dc826d2f91fc63b55c7bc59a6e743

Skrevet

Dette var trist å lese og en situasjon som må være veldig vanskelig for deg. Spesielt ettersom du føler du står oppi dette helt alene :(

Du sier jo at du ble gravid etter å ha hatt sex med en venn? Er dette en god venn av deg? Tenker i forhold til om dere har ett vennskap hvor dere deler ting med hverandre, eller om det ikke er så nært? Er han en person du ser for deg at han støtte deg gjennom denne prosessen du må gjennom (aborten)?

Dere var tross alt to om dette, slik som du også sier. At han nektet å bruke kondom synes jeg var litt uansvarlig av han egentlig. Kunne du ikke tenke deg å snakke med han overhodet? I hvertfall for å snakke med noen om det. Jeg har aldri vært i din situasjon, så det blir vondt for å vite. Men, jeg tror gjerne jeg hadde sagt det til han dersom det var meg... Noen menn er nok uenige med meg, men du må tenke litt på deg selv.

Du kan alltids sende meg en PM så kan du snakke med meg :) Jeg kan alltids høre på deg, selv om jeg ikke har vært i din situasjon!

Skrevet

Dette var trist å lese og en situasjon som må være veldig vanskelig for deg. Spesielt ettersom du føler du står oppi dette helt alene :(

Du sier jo at du ble gravid etter å ha hatt sex med en venn? Er dette en god venn av deg? Tenker i forhold til om dere har ett vennskap hvor dere deler ting med hverandre, eller om det ikke er så nært? Er han en person du ser for deg at han støtte deg gjennom denne prosessen du må gjennom (aborten)?

Dere var tross alt to om dette, slik som du også sier. At han nektet å bruke kondom synes jeg var litt uansvarlig av han egentlig. Kunne du ikke tenke deg å snakke med han overhodet? I hvertfall for å snakke med noen om det. Jeg har aldri vært i din situasjon, så det blir vondt for å vite. Men, jeg tror gjerne jeg hadde sagt det til han dersom det var meg... Noen menn er nok uenige med meg, men du må tenke litt på deg selv.

Du kan alltids sende meg en PM så kan du snakke med meg :) Jeg kan alltids høre på deg, selv om jeg ikke har vært i din situasjon!

Tusen takk :) Han er ingen nær venn av meg, og han virker ganske umoden. Kanske jeg burde prøve å snakke med en nærmere felles venn i stedet... Jeg tror ikke at de ville ha sladret til ham om jeg ba dem om ikke å gjøre det. De kvinnlige vennene mine lo og snakket bak ryggen sist gang en jente i vennegjengen måtte ta abort. Det er derfor uaktuelt å snakke med dem om dette.

Skrevet

Tusen takk :) Han er ingen nær venn av meg, og han virker ganske umoden. Kanske jeg burde prøve å snakke med en nærmere felles venn i stedet... Jeg tror ikke at de ville ha sladret til ham om jeg ba dem om ikke å gjøre det. De kvinnlige vennene mine lo og snakket bak ryggen sist gang en jente i vennegjengen måtte ta abort. Det er derfor uaktuelt å snakke med dem om dette.

Da skjønner jeg mer... Er han ikke moden nok, så hadde jeg latt vær å snakke med han. Jeg hadde heller ikke snakket med venninner som du vet ikke holder dette for seg selv. Dette blir en veldig sår og personlig sak for deg, da bør du være veldig oppmerksom på hvem du snakker med.

Hvordan er ditt forhold til familien og øvrige slektninger? Har du noen søstre, tanter eller søskenbarn det kan være aktuelt å snakke med? Selvfølgelig kan du alltids snakke med fastlegen din, men det blir litt anderledes igjen...

Har du noen andre venninner som ikke har så nær relasjon til den andre venninnegjengen som du nevner? Nå vet jeg ikke om du går på skole eller jobber, men har du noen kollegaer evt. bekjente på skolen som det er aktuelt å snakke med?

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Ser ikke noe behov for å få vite det.

• Liker 1
Skrevet

Ingen grunn til å fortelle det når du skal ta abort.

Bare sørg for å ikke gjøre samme feil en gang til.

• Liker 3
Skrevet

Enkelte ting er rett og slett best å ikke vite. Hva godt vil det gjøre for han å vite dette? Dumt av han å ikke bruke kondom, men ingen vits i å "straffe" han heller.

Anonym poster: 2241ce651bfae192190520ff7c4936f9

Skrevet

Kanskje greit han får vite det, tenker jeg. I fall han tenker å overtale jenter til å akseptere sex uten kondom flere ganger.

Og forlang at han støtter deg, blir med til klinikken etc - om det ikke blir en enda større byrde for deg da. Ikke sikkert det er like fristende etter å ha sett hva slags konsekvenser det kan få.

• Liker 9
Skrevet

Gi han sjansen til å gjøre det rette og stille opp for deg.

• Liker 4
Skrevet

Hadde tenkt på å be om at han kjører/henter meg på klinikken. Tanken på å sitte alene på en buss med intense smerter og neddopet av smertestillende midler er rett og slett ikke fristende. Men han drar hjem til Jul denne helga, så det blir ikke aktuelt.

Jeg ser at de fleste guttene her inne er enige om at det ikke er noe vits i å si noe. Jeg får vel bare prøve å være sterk og holde dette hemmelig.

Stakkars gutt, han kan jo ikke noe for at jeg ble gravid :roll: og må i hværtfall ikke være med på å bære byrden av det vi gjorde sammen. Heldige gutter. De får være med å pule, men slipper å reise opp på klinikken alene for så å skvise ut en blodpøl med intense smerter som gjør deg sykmeldt i to dager etterpå. Dere aner heller ikke hvor fælt jeg har hatt det den siste uka. Kastet opp hver dag.

Tror nok aldri at jeg kommer til å klare å møte denne gutten igjen, da han aldri vil få vite hva jeg har gått igjennom, og derfor ikke kommer til å vise noe empati. Dette ender nok med at han skvises ut av gjengen, da jeg har et nærmere forhold til vennene våre enn han har.

• Liker 4
Skrevet

Enkelte ting er rett og slett best å ikke vite. Hva godt vil det gjøre for han å vite dette? Dumt av han å ikke bruke kondom, men ingen vits i å "straffe" han heller.

Anonym poster: 2241ce651bfae192190520ff7c4936f9

Det vil nok ikke gjøre det enklere for ham, men det vil gjøre det enklere for meg, da jeg ikke trenger å være helt alene i dette. Dette er en person som jeg møter med gjevne mellomrom, så jeg kan ikke bare gå videre og late som om det aldri har skjedd. Han kommer til å merke at jeg distanserer meg fra ham, men ikke vite hvorfor.

Skrevet

Jeg kan på noen måter forstå at menn gjerne ikke ønsker å få vite dette... Men, hvorfor skal det veie tyngre enn å stille opp for jenta og ta ansvar for det man har gjort? Når han på toppen av det hele motsatte seg å bruke kondom, så var han fullt klar over at graviditet kunne bli ett utfall...

Jeg synes bare det blir så feil at du ts skal sitte igjen alene om dette. Litt uflaks da at han skal reise hjem til familien, men den hjemreisen kunne han ha utsatt noen dager slik at han kunne dratt med deg til klinikken. Forutsetningen for det er jo at du hadde fortalt han at du er gravid.

Jeg synes helt ærlig du skal fortelle han det. Så får han velge hva han ønsker å gjøre med den informasjonen. Da slipper du å bli minnet på alt som skjedde hver gang du ser han samt du slipper at den hemmeligheten tærer på den psykiske helsen din.

• Liker 3
Skrevet

Behold barnet og unngå angst, nerver og depresjoner senere i livet. En abort er å ta et spirende liv. Når babyen er født så angrer du ikke. Med dagens gode støtteordninger for alenemødre så burde abort vært nesten forbudt.

Anonym poster: 0e519075a07192bdb91027a22c273241

Skrevet

Behold barnet og unngå angst, nerver og depresjoner senere i livet. En abort er å ta et spirende liv. Når babyen er født så angrer du ikke. Med dagens gode støtteordninger for alenemødre så burde abort vært nesten forbudt.

Anonym poster: 0e519075a07192bdb91027a22c273241

Det blir nok uaktuelt. Jeg har selv en utdannelse å tenke på, og å føde et barn som ikke får vokse opp med faren sin, og som må ha en mor som er opptatt med utdannelse de seks første årene av livet sitt, for så å jobbe for å nedbetale studielån samtidig som hun skal være mor, det er rett og slett ikke rettferdig for barnet! Den dagen jeg skal ha barn så skal jeg gjøre det skikkelig og ha en ordenlig familie, og jeg skal ha økonomi og tid til å gi barnet det det trenger gjennom oppveksten.

• Liker 4
Skrevet

Gutter: ville dere ha gitt jenta støtte og empati hvis hun fortalte dere at hun var gravid? Jeg er så utrolig redd, og jeg er svært ung og ikke forberedt på at dette skulle skje i det hele tatt. Jeg har hørt at abort skal være svært vondt, og jeg er veldig redd for at noe skal gå galt under aborten. Jeg har aldri vært på et sykehus før, og det blir veldig skummelt å dra dit for første gang og å gjøre noe såpass alvorlig, og atpåtil i en by som jeg ikke er kjent i. Jeg har seriøst grått i hele dag og i går siden jeg fant det ut. Hva hadde dere svart? Ville dere blitt sinte?

Skrevet

Jeg ville definitivt foretrukket å få vite om det.

Anonym poster: 943357e9e6af4d3cd182660c4fb32809

Skrevet

Om du VET helt sikkert at du kommer til å ta abort, og ikke ønsker å vurdere noe annet, ville jeg latt være å fortelle det til den typen. Utfallet blir jo det samme uansett.

Tviler sterkt på at han kommer til å forandre adferd ovenfor andre jenter, pga av at du forteller han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...