Gjest Meari Skrevet 8. desember 2012 #1 Skrevet 8. desember 2012 Jeg trenger tips til hvvordan jeg skal komme over at jeg har falt for en på jobb. Hadde det kjipt på jobb lenge, han ble min beste venn på jobb, falt for ham uten at jeg helt skjønte det. Har ikke vært utro (heldigvis), men vi snakka på en jobbtur om at vi liker hverandre, og han var klar for et forhold. Jeg vil ikke være utro, har ikke vært det før, men jeg tenker fortsstt mye på han på jobb, selv om det er flere måneder siden vi snakka om at vi har følelser for hverandre. Noen som har opplevd lignende og har gode råd. Føler at jeg lever et dobbeltliv, med en kjæreste jeg er glad i, men tenker på en annen.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2012 #2 Skrevet 8. desember 2012 jeg tenker fortsstt mye på han på jobb, selv om det er flere måneder siden vi snakka om at vi har følelser for hverandre.Jobber dere ikke sammen lenge ?
Nuffen Skrevet 8. desember 2012 #3 Skrevet 8. desember 2012 Er du sikker på at du har falt for ham og ikke "bare" er betatt? Eller at du er forelsket i den forelskelsen han viser? Det kan brått gjøre noe med oss. Bortsett fra den biten du nevner om at dere har fortalt hverandre at dere liker hverandre, så var jeg gjennom det samme i mitt forrige forhold. Men jeg visste samtidig hva jeg hadde, og at gresset sjelden er grønnere på andre siden. Derfor ville jeg ikke forhaste meg, men ga det tid samtidig som jeg trakk meg stadig mer unna denne kollegaen. Og det virket iallfall veldig bra for meg, for siden han fikk stadig mindre oppmerksomhet, så gikk jo det også motsatt vei, og gradvis var alt normalt igjen. Siden denne oppmerksomheten/"betattheten" ikke lenger fikk næring, så døde det bare ut. Jeg nevnte aldri noe om dette til samboeren min, for det det hadde bare såret ham unødvendig. Men hadde jeg latt følelsene utvikle seg hadde jeg selvfølgelig gjort det. I ettertid har jeg alltid visst at jeg gjorde det rette. Jeg skjønner iallfall veldig godt hvor vanskelig du har det med alle disse følelsene i sving. Gi det tid! Dette ble mye meg, meg, meg, men ville bare bruke min egen erfaring for at du kanskje kunne relatere situasjonen din til den, og muligens være til iallfall litt hjelp.
Steinar40 Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 Enten satser du på din samboer eller så avslutter du med han først. 3
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2012 #5 Skrevet 8. desember 2012 Du kjenner jo din kjæreste, på både godt og vondt. Han nye på jobben kjenner du jo egentlig bare på godt. Ikke sikkert han er like grei etter en stund, som din kjæreste er. Sjeldent gresset er så mye grønnere på den andre siden. Jeg har forøvrig utrolig lite til overs når man "faller" for andre når man selv er i ett forhold. Å gå ut av ett forhold, for å gå rett inn i ett nytt synes jeg er utrolig respektløst. Mitt råd er å tilbringe mindre tid med han nye, og heller pleie forholdet du nå er i. Dra på turer eller gjør noe annet koselig sammen.
Gjest Marie Skrevet 8. desember 2012 #6 Skrevet 8. desember 2012 Takk for svar, jeg har prøvd å gjøre som deg, Nuffen. Jobber ikke lenger i samme avdeling på jobb, men jeg har kjent ham lenger enn samboeren min, i over 10 år. Og det var mye følelser på jobb med at jeg ikke trivdes, og jeg ser jo at det var derfor jeg søkte gode følelser. Bra på jobb nå, men følelsene er der fortsatt, selv om jeg ser ham lite, og slety ikke snakker med ham alene. Har bestemt meg for å satse på samboeren, og vi gjør mye bra sammen, som å reise på ferie osv. Men det er bare det at noen ganger tenker jeg på han andre, og er tiltrukket av spenninga av et nytt forhold. Jeg får vel bare ta tiden til hjelp...
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #7 Skrevet 8. desember 2012 Har ikke vært utro (heldigvis), men vi snakka på en jobbtur om at vi liker hverandre, og han var klar for et forhold. Jeg vil ikke være utro, har ikke vært det før, men jeg tenker fortsstt mye på han på jobb, selv om det er flere måneder siden vi snakka om at vi har følelser for hverandre. Bra dere har stoppet, men det er jo langt over streken å snakke med kollegen og si at du har følelser for han! Anonym poster: ff9fb95a17721002c748913a97452be6 2
Rskre Skrevet 8. desember 2012 #8 Skrevet 8. desember 2012 Vert litt som han som la om frå "Eg" til "Jeg" av di det verka kulare i byrjinga, men etter kvart la han merkje til at folk flira når han opna kjeften. Nei, graset er ikkje grønare på andre sida av gjerdet.
Gjest Marie Skrevet 8. desember 2012 #9 Skrevet 8. desember 2012 Føler jo at jeg har vært emosjonelt utro ved å snakke med en kollega om at jeg har følelser for ham. Siden dette er det eneste ordentlige forholdet jeg har vært i, var jeg nok naiv, og skjønte ikke at jeg faktisk likte kollegaen min ennå bedre av at vi innrømmet følelser for hverandre. Uansett veldig glad jeg ikke har vært ordentlig utro, og jeg må nok heller holde meg unna kollegaen min fremover til dette går over.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2012 #10 Skrevet 8. desember 2012 Forelskelser går jo ofte over hvis man jobber med å ikke tenke på den andre, unngå å treffes etc. Men det er et varselsignal for deg hvis du får varme følelser for en annen mens du er i et forhold... Da er kanskje ikke forholdet ditt sterkt nok? Dette har skjedd meg, og nå har vi gått hver til vårt. Min kollega er fremdeles gift og absolutt forbuden frukt for meg. Mange tråder om dette temaet, så det er veldig vanlig å treffe noen man liker i forbindelse med jobb. Og mange finner jo også sin livsledsager på jobb. Men hold stien ren, ikke begynn et forhold mens du er i et annet, det blir det bare bråk og ulykke av!
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2012 #11 Skrevet 9. desember 2012 Føler jo at jeg har vært emosjonelt utro ved å snakke med en kollega om at jeg har følelser for ham. Siden dette er det eneste ordentlige forholdet jeg har vært i, var jeg nok naiv, og skjønte ikke at jeg faktisk likte kollegaen min ennå bedre av at vi innrømmet følelser for hverandre. Uansett veldig glad jeg ikke har vært ordentlig utro, og jeg må nok heller holde meg unna kollegaen min fremover til dette går over. Jeg mener det er noe som mangler i et forhold når man får slike følelser for andre. Hvis det er han kollegaen din du går og tenker mye på, synes jeg det mest riktige er at du går ut av det forholdet du er i. Ingen grunn til at du skal bli i et samboerforhold av gammel vane, og fordi det er det tryggeste.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2012 #12 Skrevet 9. desember 2012 Så vidt jeg har forstått er kollegaen din gift. Pass på at du ikke blir den som gjør at han forlater sin kone. Da kommer hun til å hate deg for alltid. Bestem deg for hva du vil gjøre, uavhengig av hva kollegaen gjør. Livet er en lang snirklete vei og ting blir ofte ikke slik man planla. Men før du gjør noe som helst må du se hvs du har og jobbe med det. Det kan være for sent hvis du går ut av forholdet og angrer...
Gjest Marie Skrevet 9. desember 2012 #13 Skrevet 9. desember 2012 Ja, kollegaen min er gift, og har nesten voksne barn. Jeg og samboer har ikke barn, har ikke ønske om det. Jeg ser jo selv at dette ikke er bra i forhold til samboeren min, men jeg ønsker jo ikke å såre ham, og vi har også masse bra sammen. Jeg trodde ikke egentlig dette ville skje meg... Uansett er det ganske vanlig å få følelser for noen andre selv om en er i et forhold, ofte går det over, og en kan få en styrket følelse i forholdet. Men noen ganger kan det være et tegn på at forholdet ikke er liv laga. Jeg vet bare ikke helt hvilke av disse jeg faller inn i. Foreløpig satser jeg på det forholdet jeg er i! Jeg vet kjempegodt at ikke gresset er grønnere på andre siden, særlig stress med ex-kone + barn.
ajohan Skrevet 9. desember 2012 #14 Skrevet 9. desember 2012 Burde ikke dette fortelle deg nok om han da? Han går bak ryggen til kona/familien sin og forteller en kvinne på jobben sin at han har følelser og vil være i et forhold med henne. Vil du virkelig være sammen med en slik person? Hold deg unna, enkelt og greit.
Gjest Marie Skrevet 9. desember 2012 #15 Skrevet 9. desember 2012 Du har helt rett, ajohan. Det hjelper meg å skrive dette ned, og se oppførselen til min kollega utenfra. Og min egen, for alle del. Ville vært vanskelig å stole på at han ikke ville vært utro igjen. Nå må jeg bare holde meg unna, og innse at han ikke kan være en god venn på jobb, det vil ikke fungere.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2012 #16 Skrevet 9. desember 2012 Nå må jeg bare holde meg unna, og innse at han ikke kan være en god venn på jobb, det vil ikke fungere. Du skal få se at det er lettere sagt enn gjort, du blir ikke kvitt tankene og følelsene sååå lett .....
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2012 #17 Skrevet 9. desember 2012 Jeg mener det er noe som mangler i et forhold når man får slike følelser for andre. Det mener jeg også. Har vært i et par forhold hvor jeg ble betatt av andre, de har gått i vasken etterhvert.. Nå har jeg vært sammen med en i snart 5 år og ingen andre er interessante på "den" måten.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2012 #18 Skrevet 9. desember 2012 Det mener jeg også. Har vært i et par forhold hvor jeg ble betatt av andre, de har gått i vasken etterhvert.. Nå har jeg vært sammen med en i snart 5 år og ingen andre er interessante på "den" måten. Det er jo nettopp dette som er så vanskelig. For man får fort følelser for en annen når man ikke har det så godt i forholdet. Mens forholdet lider når man begynner å føle noe for en annen... Moralen er vel at man må passe på hva man bruker tid og følelser på. Det er fort gjort å gå i følelses-fella og forelske seg. Når tankene vandrer mot en kollega når man er hjemme, er det fare på ferde.
Psykologen Skrevet 10. desember 2012 #19 Skrevet 10. desember 2012 Hva med å snakke med mannen for så å invitere wonderboyen fra jobb med på trekant??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå