Gjest Tinkerbell Skrevet 8. desember 2012 #1 Skrevet 8. desember 2012 Jeg som mange andre har eksamensperiode på gang nå, heldigvis har jeg min siste eksamen på torsdag. Mye har plaget meg gjennom denne forberedelsestiden, og det er mange ting jeg mener folk ikke skal gjøre i et skolebibliotek, eller rett og slett på plasser det er ment for at folk skal gjøre gruppearbeid, lekser, lese osv. Feks. igår så satt jeg på biblioteket til ganske sent, vi var kanskje 3-4 personer til sammen. En idiot startet å skype med sin kjære, han snakket høyt og lo høyt. Jeg lot det gå en halvtime, og to av de som satt i biblioteket pakket sakene å gikk mens de ristet på hodet. Jeg gikk til slutt bort til gutten og ba han om å ta samtalen utenfor biblioteket. Han sa at han ville sitte der han satt, og at jeg kunne flytte meg. Han sluttet heller ikke å skype, og person nummer tre pakket sakene å gikk han også. Igjen gikk jeg bort til ham, denne gangen var jeg sint. Jeg sa at dette er et bibliotek, folk har eksamen. Dette er ikke en plass for deg å skype, du er rett og slett uhøflig. Han avsluttet samtalen sin, men han så stygt på meg resten av kvelden. En annen ting som irriterer meg er at på typiske leseplasser så er det mye bråk. Jeg mener ikke at det skal være helt stille, siden mange jobber med gruppearbeid og andre ting. Jeg forstår og respekterer det, men de som skrur på mobilradio og tenker at det er helt greit er verdens største egoistiske idioter i min verden. Det er så mye mange gjør som jeg rett og slett ikke forstår, jeg synes heller ikke at det er greit å skype på en leseplass. Hvorfor gjør så mange slike dumme ting? Huff.. Ønsker alle som ha eksamen lykke til 6
Gjest Nimmel Skrevet 8. desember 2012 #2 Skrevet 8. desember 2012 For å være helt ærlig, så er jeg overhodet ikke overrasket... Jeg selv har sittet på lesesaler hvor det har vært høylytt hvisking, eller folk som snakker vanlig høyt sammen. Eller så sitter de og hører på musikk, som er såpass høy at alle andre som sitter flere rader bortenfor hører det. Greit nok at man vil høre på musikk, men for de andre av oss som kanskje ikke liker black metal eller trash metal eller noe annet, så kan man kanskje dempe musikken litt. Jeg tror mange ikke tenker over at det sitter andre folk der.
Gjest Tinkerbell Skrevet 9. desember 2012 #3 Skrevet 9. desember 2012 For å være helt ærlig, så er jeg overhodet ikke overrasket... Jeg selv har sittet på lesesaler hvor det har vært høylytt hvisking, eller folk som snakker vanlig høyt sammen. Eller så sitter de og hører på musikk, som er såpass høy at alle andre som sitter flere rader bortenfor hører det. Greit nok at man vil høre på musikk, men for de andre av oss som kanskje ikke liker black metal eller trash metal eller noe annet, så kan man kanskje dempe musikken litt. Jeg tror mange ikke tenker over at det sitter andre folk der. Det er merkelig at de ikke forstår at det de driver med er respektløst. På fredag så leste jeg samme kapittel flere ganger fordi han idioten på skype ga meg store konsentrasjonsvansker. Det verste er jo at han mente at jeg skulle flytte meg.
Gjest NerdMedSverd2 Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 Opplevd mye rart på lesesalen. Det toppet seg i fjor da et kjærestepar på samme rad som meg begynte å kline slafsende og lenge så alle hørte det. Faen så ubehagelig det var, de fortsatte med kosing i form av småkyss og massasje i flere timer etterpå også. Hater lesesalen, spesielt nå som det er vinter og alle får pipenese. 2
Strixvaria Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Jeg hadde antageligvis dratt til fyren hvis det var meg, så jeg synes du taklet det på en veldig fin måte. Enkelte er så selvsentrerte at man skulle ikke tro at det gikk an. Jeg sitter ikke på lesesalen rett før eksamen, fordi jeg vet at da popper alle disse egojævlene opp - da skal de plutselig okkupere lesesalplasser med både mac, tjue bøker, musikk på øret, tyggis i kjeften og kakao med slurpevennlig sugerør. Og siden min tålmodighet med den slags er faretruende nært null, har jeg funnet ut at jeg bare må lese hjemme. Du ser jo hvor godt det fungerer i dag (har en eksamen i morgen, pluss en på tirsdag), but still.. Fatter ikke hvorfor sånne tapere setter seg på biblioteket. Det må være en form for sosial tilbakeståenhet - kunne vært interessant å forske på disse neandertalerne.. 1
Gjest Tinkerbell Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Jeg hadde antageligvis dratt til fyren hvis det var meg, så jeg synes du taklet det på en veldig fin måte. Enkelte er så selvsentrerte at man skulle ikke tro at det gikk an. Jeg sitter ikke på lesesalen rett før eksamen, fordi jeg vet at da popper alle disse egojævlene opp - da skal de plutselig okkupere lesesalplasser med både mac, tjue bøker, musikk på øret, tyggis i kjeften og kakao med slurpevennlig sugerør. Og siden min tålmodighet med den slags er faretruende nært null, har jeg funnet ut at jeg bare må lese hjemme. Du ser jo hvor godt det fungerer i dag (har en eksamen i morgen, pluss en på tirsdag), but still.. Fatter ikke hvorfor sånne tapere setter seg på biblioteket. Det må være en form for sosial tilbakeståenhet - kunne vært interessant å forske på disse neandertalerne.. Jeg tenkte på å slå til han eller klappe igjen bærbaren hans. Men han var jo først og fremst en han, dessuten så var han mye større enn meg Jeg klarer ikke å lese hjemme, da blir jeg så opptatt av alt annet. Tom. oppvasken kan få meg til å utsette lesingen. Lykke til i morgen og på tirsdag.
Harlequin Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 Sånne folk er så jævlig - unnskyld språket - irriterende. Folk har mye rare ideer om hva som er greit og ikke, og tar seg friheter fra en annen verden. Slurper, smatter, smeller med bøker, river ark (og ikke på den normale måten!), løper fram og tilbake, skubber på stoler, bråker med ledninger, hvisker høyt/snakker om absolutt ikke fagrelaterte ting... Listen er nærmest uendelig. Selv er jeg nokså påpasselig med hvilke lyder jeg lager, og prøver å være så stille som mulig da jeg vet hvor irriterende det er når andre bråker. Greit nok at det blir noen uheldige lyder innimellom, men det er da virkelig måte på...
makkapakka Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 Det er en grunn til at jeg aldri brukte lesesaler eller biblioteker for lesing til eksamen. Det er alltid, alltid bråk der av en eller annen sort. Så jeg ble bare forstyrra og stressa at jeg gikk heller hjem. Skjønner meg ikke på de som må styre med det ene og det andre når de egentlig skal sitte der å lese.
floppesopp Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har for lengst funnet ut at lesesal er uaktuelt for meg. For det første klarer jeg ikke konsentrere meg, fordi jeg irriterer meg over alt og alle, og for det andre står jo folk opp klokka fem om mårran for å få seg en OK plass, og det går jeg ikke med på. Jeg kan ikke stå opp klokka fem bare for å få en sitteplass, så jeg kan sove over pulten til klokka blir 10... Konsentrasjonen er jo så som så når jeg leser hjemme, men jeg har iallefall god tilgang på kaffe og toalett
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #10 Skrevet 9. desember 2012 Mat, telefoner og pcer har ingenting på bibliotek eller lesesal å gjøre. PC er tillatt på områder avsatt til nettopp dette. Det var heldigvis nazitilstander på jur.fak. i min tid. Anonym poster: 68c4be568723554c71c52487a7e79ef2
Chloe- Skrevet 10. desember 2012 #12 Skrevet 10. desember 2012 På lesesalen jeg sitter (rettere sagt: satt) er den en nødutgang som kun kan åpnes fra innsiden. "Kun nødutgang." Hvert femte minutt banker noen på for å slippes inn. Folk setter seg jo så langt vekk fra døra som mulig, så det bankes og bankes og bankes helt til en eller annen må reise seg opp og gå på tvers av rommet for å åpne opp. Så er det høylytt hilsing, risting av paraplyer, tramping av støvler og IIISKALD vind inn i lesesalen frem til vedkommende finner seg til rette. Før nestemann banker på igjen. Det tar seriøst bare 3 minutter ekstra å gå rundt! Tar jo som regel 4 minutter før noen gidder å åpne døra, så det er jo ikke snakk om tid spart engang. Kun noen usle skritt... Har sagt ifra til skolen, men de får ikke gjort så mye bortsett fra å henge opp en plakat som blir ignorert. De klarer tydeligvis ikke å få på plass en lokal alarm så kanskje denne døra får stå i fred. Har så himla lyst til å stable lecablokker oppover og europaller på tvers av den forgremmade døra! Det var dagens utblåsning, ja.
Gjest WendyClear Skrevet 10. desember 2012 #13 Skrevet 10. desember 2012 Jeg var på hovedbiblioteket i byen for en stund siden, og der stod amnesty og delte ut informasjon og samlet inn penger... midt inne på biblioteket. Det var utrolig mye jatting rundt dem, da de prøvde å stoppe alle som gikk inn/ut av biblioteket for å prate. Det mest ironiske er at ved siden av disse satt to små jenter og solgte kaker til et annet formål. Disse jentene satt helt stille og sa såvidt noen ting når noen kom for å kjøpe en kake, tydelig at barna hadde mer respekt for "bibliotek-regler" enn mange voksne. 2
Gjest Nica. Skrevet 10. desember 2012 #14 Skrevet 10. desember 2012 Uff, kjenner igjen mye av frustrasjonen. Her er det i tillegg tydeligvis et must å smelle de høyhælte skoene i gulvet for hvert steg. Om man må gå som elefant, får man gå i crocs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå