Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2012 #1 Skrevet 8. desember 2012 har en barndomsvenninne med klare psykopatiske tendenser som jeg nylig har "fått kontakt med" igjen. Har truffet henne ved flere anledninger og vil måtte forholde meg til henne i sosiale sammenhenger etterhvert. Hun har spurt meg flere ganger nå om vi skal finne på noe sammen og er åpenbart interessert i kontakt. Jeg på den annen side, er redd for denne jenta, redd for hva hun kan finne på, hvis en legger seg ut med henne og vil personlig ha minst mulig å gjøre med henne. På den annen side tenker jeg på at det er viktig ikke å fornærme henne, for da kan hun ( gud forby) finne på at hun skal hevne seg. Noen som har gode råd å komme med?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #2 Skrevet 8. desember 2012 Si at det ikke passer av familiære årsaker hver gang hun spør. Men vær ops på at hun godt kan finne på å sjekke om du snakker sant. Ikke vær alene med henne. Ta opp samtaler hvis dere er alene og ta vare på alt skriftlig. Her gjelder ordtaket "Bedre føre var enn etter snar" Anonym poster: c0179401012da00ace9067cf4523c206
Løvetanten Skrevet 8. desember 2012 #3 Skrevet 8. desember 2012 Vær hølig og helt, helt overfladisk. Ikke la henne komme under huden på deg. Behandle henne som en forretningskontakt. 2
Luckyme Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 Utifra min erfaring har man det mye bedre uten slike venninner.. Mitt råd er å holde seg langt unna, så godt det lar seg gjøre. Istedenfor å dikte opp bortforklaringer, er det bedre å være direkte, og si det ikke passer. Du har ikke noen forklaringsplikt ovenfor henne, og istedenfor å måtte stå til rette og forsvare deg for dine valg. Det å ta hvite løgner ovenfor slike personer, og de finner det ut av det?, kan du regne med et massivt drama;) Og det er antagelig det du er litt redd for, at hun skal ta å styre dine valg, og med hersketeknikker spille på samvittigheten din.. Slike personer kan være artige å være sammen med, så lenge det er dem som styrer showet.. Det er bedre på lang sikt og holde avstand i begynnelsen.. til tross drama og intriger hun kan sette istand for at hennes ego ikke blir hensyntatt. Etterhvert skjønner hun at du ikke er lett å manipulere, og det er slike venninner hun er på leit etter.. Slike venninner fører det sjeldent noe godt ut av.. foruten dårligere selvfølelse og stadig "pleasing" for å tilpasse hennes ego, for å unngå bråk. Mitt generelle råd, er å ikke la frykt avgjøre hvilken retning du selv vil gå.. Det er ditt liv, og du kan ikke leve etter andres ønsker.. sett dine egne ønsker høyest, og ikke la andre styre din egen frihet;) .
Steinar40 Skrevet 8. desember 2012 #5 Skrevet 8. desember 2012 Hvorfor må du forholde deg til henne i sosiale sammenhenger?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Hvorfor må du forholde deg til henne i sosiale sammenhenger? Kanskje hun har blitt kollegaen til ts? Eller kanskje hun er venninne til noen av ts venner eller familemedlemmer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå