Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2012 #1 Skrevet 8. desember 2012 Her i huset bruker vi å ha pakkekalender til barna våres. Sønnen min som er 14 har i natt, eller i hvertfall etter jeg la meg, åpnet julekalenderen til sin søster som er 8 og byttet ut innholdet som egentlig skulle være noe sjokolade med en dildo som er tatt ut av esken. Datteren min ble jo såklart veldig sjokkert og synes dette var forferdelig ekkelt og jeg tror hun ble litt redd med det samme for hun har ikke sett det før så nå måtte jeg sitte der å forklare helt enkelt hva det er. Sa ikke hva den brukes til selvsagt. Har nå sagt til sønnen min at han ikke får pakkekalender i morgen og at det blir null tv, null pc og at han må holde seg inne frem til mandag. Sønnen min tar jo ikke dette på alvor heller og synes det hele var morsomt og sladret til faren med en gang. Nå sitter gutten i stua og furter og er sint på søsteren sin og meg. Er straffen for streng? Jeg synes den er tilpass for han, men nå har faren blandet seg inn. Vi bor ikke sammen og han tar guttens side. Faren mener at dette ikke er noe å bry seg om og at jeg overdramatiser, men gjør jeg det da?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #2 Skrevet 8. desember 2012 Nei, den gutten virker som en dust. Han virker jo veldig merkelig også som har en dildo i huset som han ikke har noe i mot å vise frem til moren sin? Sært. Lås inn pakkekalenderen til datteren din, og gi henne en ny gave hver dag. Gutten kan bare ha det så godt. Anonym poster: 819e9e1ce0851e1fe1070bb25e2dd91c 12
Gjest Badebuksa Skrevet 8. desember 2012 #3 Skrevet 8. desember 2012 Du gjør ikke det nei! Jeg synes det er ganske alvorlig. Hva feiler det ham egentlig?? Han høres ikke helt god ut egentlig. Jeg kjente ingen som var slik, og var ikke slik selv da jeg var fjortis. Hallo, snakk om mangel på respekt for lillesøsteren stakkars. Synes han ikke skal få noen adventskalender i år og at han må be om unnskyldning samt vaske hele huset, ta julevasken 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 jeg hadde gjort det samme som deg. det der synes jeg ikke er litt greit engang!!! han kan velge handlingen men ikke konsekvensen å må bare ta den konsekvensen har får servert! Anonym poster: 05075adad58e817591a0092cb5978bec 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #5 Skrevet 8. desember 2012 og forresten. hvor kommer den dildoen i fra??? sånn som faren reagerer er det vel hans idè og han som har kjøpt den... Anonym poster: 05075adad58e817591a0092cb5978bec 9
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2012 #6 Skrevet 8. desember 2012 Nei, den gutten virker som en dust. Han virker jo veldig merkelig også som har en dildo i huset som han ikke har noe i mot å vise frem til moren sin? Sært. Lås inn pakkekalenderen til datteren din, og gi henne en ny gave hver dag. Gutten kan bare ha det så godt. <em>Anonym poster: 819e9e1ce0851e1fe1070bb25e2dd91c </em> Vi bruker å ha dem i stua, men vi har ikke på alle pakkene og setter på en ny for hver dag. Skulle egentlig hatt dem på rommet, men da våkner de bare. Men vurderer litt å kanskje flytte dem til soverommet og heller sette på en ny akkurat når de legger seg. Har brukt å gjort det da jeg legger meg. Dildoen påstår han at han fikk av en venn, tror ikke det var noe han selv hadde akkurat. Jeg fant jo selv eska på rommet hans i stad og den er nok ikke brukt får jeg da håpe. æsj.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2012 #7 Skrevet 8. desember 2012 Takk for svar og godt å se at det ikke er jeg som overdramitiserer. Har spurt han ut hvorfor han gjør dette og han svarer ting som vet ikke og sånt. Nå er dette det verste han gjort og første gang jeg virkelig straffer han, men å plage søsteren gjør han ofte, men mest småting som er litt uskyldig, men det har hendt han ikke har fått lørdagsgodt pga det. Han sier nå at det var noe han ble tipset om av en kamerat om å gjøre. At faren skulle vært med tror jeg ikke. Han er en barnslig tufs, men ikke en så stor en.
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 8. desember 2012 #8 Skrevet 8. desember 2012 Da jeg leste overskriften så trodde jeg at dette handlet om en bror som har spist opp kalendergodteriet, eller noe sånt. Med andre ord er dette noe jeg synes er langt fra uskyldig, og jeg støtter deg i å la han få føle konsekvensene for det han gjør. 2
Cupcake92 Skrevet 8. desember 2012 #9 Skrevet 8. desember 2012 Jeg tror sønnen din trenger strenge grenser og innse at ting får konsekvenser. For på reaksjonen hans nå virker det jo ikke som om han tar det på alvor. 10
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #10 Skrevet 8. desember 2012 Jeg syns ikke det er så ille. Syns han fortjener å miste sin advent, siden han tydeligvis er for "kul" for sånt,men jeg tror ikke det er noe galt med han slik mange her påstår, han trodde vel bare at han var morsom..Ikke lett å finne sin identitet i den alderen Anonym poster: 83866a648e889ae37a95e5c88f532cd1 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #11 Skrevet 8. desember 2012 Jeg syns ikke det er så ille. Syns han fortjener å miste sin advent, siden han tydeligvis er for "kul" for sånt,men jeg tror ikke det er noe galt med han slik mange her påstår, han trodde vel bare at han var morsom..Ikke lett å finne sin identitet i den alderen Anonym poster: 83866a648e889ae37a95e5c88f532cd1 ' hvordan finner han den ved å gi lillesøstra si på 8, en dildo i pakke kalenderen??? Anonym poster: 05075adad58e817591a0092cb5978bec 7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #12 Skrevet 8. desember 2012 ' hvordan finner han den ved å gi lillesøstra si på 8, en dildo i pakke kalenderen??? Anonym poster: 05075adad58e817591a0092cb5978bec Sikkert noe han har sett på en av de 1000 nettsiden som driver med sånt, han tror han er morsom. Og dessuten vet ikke lillesøsteren hva dildo er,eller var den helt penisformet? Anonym poster: 83866a648e889ae37a95e5c88f532cd1 1
Gjest Naria Skrevet 8. desember 2012 #13 Skrevet 8. desember 2012 Han får ikke pakkekalender i morgen? Hadde det vært min sønn hadde han ikke fått noe av kalenderen sin frem til jul i det hele tatt. For en drittunge. 16
Gjest Olsen Skrevet 8. desember 2012 #14 Skrevet 8. desember 2012 En ellers normal 14-åring forstår at dette er feil. Hvis han tror han er morsom, er dette en glimrende anledning til å markere at det ikke er morsomt. En 14-åring har godt av å erfare hva som er over streken. Dette er langt over streken. Jeg ville inndratt hele kalenderen hans. Du spør om du er for streng. Jeg aner heller at du ikke er streng nok. Med en tufs til far er det ekstra viktig å markere her. Har du laget kalenderen, har du myndighet til å inndra den. Og ikke åpne for diskusjon/overtalelse. Du bestemmer, ikke en villfaren 14-åring.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #15 Skrevet 8. desember 2012 Jeg syns ikke det er så ille. Syns han fortjener å miste sin advent, siden han tydeligvis er for "kul" for sånt,men jeg tror ikke det er noe galt med han slik mange her påstår, han trodde vel bare at han var morsom..Ikke lett å finne sin identitet i den alderen Anonym poster: 83866a648e889ae37a95e5c88f532cd1 Helt enig. Det er sikkert ikke mange fjortenåringer som gjør dette, men det må ikke være noe galt med han. Selv om det virker som om han ikke angrer kan det hende han gjør det. Da jeg var tenåring hendte det at jeg gjorde ting som jeg trodde folk skulle bli litt irritert for, men for det meste bare le, men av og til ble de kjempesint. Det var aldri meningen å skade andre emosjonelt, men å skape en liten latter. Da hendte det at jeg ble så lei meg og flau at jeg latet som om jeg syntes det jeg gjorde fortsatt var kult. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre og trodde mamma og pappa skulle bli sint uansett, og derfor valgte jeg å late som om jeg ikke angret. Jeg sier ikke at dette er tilfellet, men det kan være. Men jeg syns du laget en passende straff:) Anonym poster: ce89fe5ec08cfe1982ff9475151141dd 2
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2012 #16 Skrevet 8. desember 2012 Kan han være sjalu på lillesøsteren sin?
Gjest Magdalene Skrevet 8. desember 2012 #17 Skrevet 8. desember 2012 Hadde det vært meg, så hadde han ikke gått pakkekalender resten av adventstiden. Du er absolutt ikke for streng. 1
Strixvaria Skrevet 8. desember 2012 #18 Skrevet 8. desember 2012 Han får ikke pakkekalender i morgen? Hadde det vært min sønn hadde han ikke fått noe av kalenderen sin frem til jul i det hele tatt. For en drittunge. Agreed.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2012 #19 Skrevet 8. desember 2012 Sånne straffemetoder fungerer aldri. Prøv heller å snakke rolig og fornuftig med han, og spør hvorfor han gjorde det. Si at du blir utrolig lei deg når sånt skjer.
Alastor Skrevet 8. desember 2012 #20 Skrevet 8. desember 2012 Straff eller ei, det kan være en sti å gå å finne årsaken til at han gjorde dette. Tviler egentlig veldig på at dette gjøres bare fordi det er gøy, det kan godt være sjalusi eller annet bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå