AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #1 Skrevet 8. desember 2012 Hva synes dere om å kalle en hund for Pippi? Liker dere navnet Pippi? Anonym poster: be57229e12843aee287318752c5ce3ae
Alopia Skrevet 8. desember 2012 #2 Skrevet 8. desember 2012 "Et hundenavn bør bestå av to stavelser. Et navn med flere stavelser er mer tungvint for både hund og eier. Hundekommandoer består ofte av en stavelses ord slik som "sitt", "bli" og "dekk". Derfor et det lurt å ha et navn som består av to stavelser for å skille dem fra hverandre. Hundeinstruktører anbefaler ofte endelsene -i, -o og -a til hundenavn. Navnene med disse endelsene er nemlig mye lettere å si med en positiv stemme. Eksempler på slike hundenavn er Chilli, Milo og Toya." -http://oes.no Såå.. Sånnsett passer jo pippi! Jeg ville nok ikke kalt min egen hund for det - men hvilken betydning har det da?^^ Er du som skal like det, og det skal passe til din hund... Sier jo ingenting om hvilken hund det er snakk om - så vanskelig for oss å vite om "pippi" faktisk passer?
Gjest Badebuksa Skrevet 8. desember 2012 #3 Skrevet 8. desember 2012 Ja, jeg synes man kan kalle hunden sin for pippi. Og ellers akkurat hva man selv ønsker.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 Det er en gjeterhund Det er vanskelig å bestemme seg for ett hundenavn siden det er så mange fine navn. Hva tenker dere når dere hører en som roper Pippi? Jeg liker hundenavn som Minnie, Dolly, Daisy ol. Noen flere forslag i samme gate? Og to stavelser? Trenger litt idèr :D Anonym poster: be57229e12843aee287318752c5ce3ae
Gjest Badebuksa Skrevet 8. desember 2012 #5 Skrevet 8. desember 2012 Tenker at de har en hund (eller unge) som heter Pippi Minnie og Dolly er også fint. Daisy ikke så fint, litt klissete... Jeg liker også Betty, Stella, Bella
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #6 Skrevet 8. desember 2012 Betty, Stella og Bella er nydelige navn alle tre Liker navn i samme gate.. Anonym poster: be57229e12843aee287318752c5ce3ae
Notisblokk Skrevet 8. desember 2012 #7 Skrevet 8. desember 2012 Pippi er jo superkult Så lenge du liker navnet så tar du det navnet!
Gjest Belle Gunnes Skrevet 8. desember 2012 #8 Skrevet 8. desember 2012 Pippi er et fint navn. Ser for meg en energisk og glad liten loppehund når jeg hører dette navnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå