AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #1 Skrevet 8. desember 2012 Lurer på hva jeg skal kjøpe til poden til jul. Noen tips- og i så fall hvorfor den ene fremfor den andre? |I hovedsake fifa det går i...... Anonym poster: 19e1c2ba3750c78fd390d84873bb0da6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #2 Skrevet 8. desember 2012 xbox. Fordi. Men hvorfor skal du oppfordre en guttunge til å sitte timesvis foran en boks? Usunt! Anonym poster: 9f990eb9aab6cebd32a7e5eed411b121
Alopia Skrevet 8. desember 2012 #3 Skrevet 8. desember 2012 Jeg synes nå ikke det er så galt å ha en slik "boks" tilgjengelig jeg da - hvis foreldrene klarer sette grenser^^ Selv foretrekker jeg PS3 - blant annet fordi kontrollene er mindre og enklere:)
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 Jeg synes nå ikke det er så galt å ha en slik "boks" tilgjengelig jeg da - hvis foreldrene klarer sette grenser^^ Selv foretrekker jeg PS3 - blant annet fordi kontrollene er mindre og enklere:) Nei, xbox er best Flere kule spill til xbox Anonym poster: 9f990eb9aab6cebd32a7e5eed411b121
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #5 Skrevet 8. desember 2012 Jeg spurte ikke etter parental-advices, men takk for det. Jeg har full kontroll på spilletid, hatt wii i mange år allerede Ok, to xbox og en ps3..... Anonym poster: 19e1c2ba3750c78fd390d84873bb0da6
Alopia Skrevet 8. desember 2012 #6 Skrevet 8. desember 2012 Jeg spurte ikke etter parental-advices, men takk for det. Jeg har full kontroll på spilletid, hatt wii i mange år allerede Ok, to xbox og en ps3..... Anonym poster: 19e1c2ba3750c78fd390d84873bb0da6 Kaaanskje..^^ Kun jeg som har svart under brukernavn!
Slither Skrevet 8. desember 2012 #7 Skrevet 8. desember 2012 For en tid tilbake ville jeg nok sagt at svaret helt klart var ps3. Ps3 har bedre "innmat", men de får ikke benyttet dette til det fulle, så du kan like gjerne gå for en xbox. Etter mye ps3-frustrasjon har jeg også kommet frem til at xbox er mer brukervennlig og lettere å finne fram til. (F.eks bedre organisering av spill som er lastet ned).
TMB Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 Kjøp det venne hans har. Da kan han spille sammen med de. Det går jo ikke om de har forskjellige konsoller 1
Gjest meh Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 Støtter TMB's forslag, forskjellene mellom konsollene er ganske uvesentlig i det store bildet. Dog så har PS3 gratis online-spilling og innebygd blueray-spiller, det er også enkelte spill som er eksklusive til hver enkelt konsoll, men dette er et fåtall.
Skywise Skrevet 9. desember 2012 #10 Skrevet 9. desember 2012 PS3 har bedre grafikk enn Xbox. PS3 spiller blu-ray (PS3 spill er i blu-ray format) og dvd, mens Xbox bare spiller dvd. PS3s håndkonsoller benytter oppladbare batterier, mens Xboxs sine håndkonsoller bruker vanlige batterier som må byttes. PS3 har gratis online spilling, mens man må betale for det på Xbox. Xbox og Xbox spill er billigere enn PS3 og PS3 spill. Xbox og PS3 har noen spill som er eksklusive til hver spillkonsoll, men majoriteten av spill og spesielt de spillene som blir mest populære, blir laget til begge spillkonsoller. Ellers er det verdt å merke seg at denne generasjonens Xbox og PS er langt fra like hardføre som de tidligere generasjonene.
Gjest Skrevet 9. desember 2012 #11 Skrevet 9. desember 2012 PS3s håndkonsoller benytter oppladbare batterier, mens Xboxs sine håndkonsoller bruker vanlige batterier som må byttes. Finnes da oppladbare kontrollere på xbox, men de har gjort det valgfritt og man må bare kjøpe et batteri Ellers vil jeg si det kommer ann på hva slags spill han liker, hva vennene har, om de ville spilt online om de fikk muligheten o.s.v.? Det er veldig mye det kommer ann på! Men alt i alt har PS3 mer barnevennlige spill enn en xbox, selv om de har tatt seg opp de siste årene! Xbox er mer en ungdoms-/voksenkonsoll enn hva ps3 er! PS3 har spill til både de yngste og de eldste
Mann 42 Skrevet 12. desember 2012 #12 Skrevet 12. desember 2012 Støtter TMB's forslag, forskjellene mellom konsollene er ganske uvesentlig i det store bildet. Dog så har PS3 gratis online-spilling og innebygd blueray-spiller, det er også enkelte spill som er eksklusive til hver enkelt konsoll, men dette er et fåtall. Det fins ikke noe som er "gratis". Det fins bare forskjellige modeller for å melke forbrukerne. "Gratis" er et ja-ord i markedsføring, ikke noe annet. Du ender opp med å betale maksimalt uansett. Hvis man bor på hybel, så er det kjekt at konsollen har innebygd bluray. Bor man i et møblert hjem, så spiller det mindre rolle.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2012 #13 Skrevet 13. desember 2012 XBox? Eller Xbox360? Har du en chippet utgave av XBox så finnes det massevis av "gratis" spill til den. Men jeg tror det er heller kjedelig for unger flest i dag, siden det er liten mulighet for at andre kjenner til de samme spillene. Xbox360 er nok mer populært. Anonym poster: 4539de7c5cc6d3607d3e3a8e99fed8c1
Guybrush Skrevet 13. desember 2012 #14 Skrevet 13. desember 2012 Med unntak av sportsspill er det svært få spill rettet mot gutten din. Alle storselgerne til Xbox er blodige skuespill og ting i den retning. 15-18 anbefalt aldersgrense. Det har vært såkalte kjærne gamere som er undergruppe til MS. Ikke små barn som gjerne ikke kjøper ting selv. For å spille med og mot andre krever MS også betalt per måned. PS3 har mye mer barnspill. Sosiale spill osv.
hvakrg Skrevet 13. desember 2012 #15 Skrevet 13. desember 2012 (endret) Xbox har nok de beste eksklusive FPS-spillene (first person shooter) i HALO og Gears of War, men GoW ville jeg uansett ikke latt en 9-åring spille, I tillegg har de den beste eksklusive bilspillserien i Forza. PS3 sin styrke når det kommer til eksklusive titler ligger nok i "adventure" sjangeren med titler som Unchartered. Men alle disse eksklusive titlene må vel kunne beskrives som "voksne" spill. Vet ikke helt om jeg er enig i at PS3 har mer barnespill og sosiale spill. Xboxen har en klar fordel i Kinect, men den krever at du har god plass foran TV'en Det som i brunn og grunn er avgjørende er hva vennene har, om de har samme konsoll så kan de spille sammen online og de kan låne spill seg imellom. Ett tredje alternativ er selvfølgelig Nintendos nye konsoll Wii U, det er nok Nintendo som har de fleste "barnespillene", men unger i dag er kanskje mer interessert i Call of Duty enn Mario. Og på toppen av det hele kommer det til å komme en ny Xbox og en ny PlayStation i løpet av 2013. Endret 13. desember 2012 av hvakrg
Gjest Chin Skrevet 13. desember 2012 #16 Skrevet 13. desember 2012 Ville også gått for hva vennene har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå