Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et desperat forsøk på å utsette eksamenslesingen mest mulig sitter jeg nå på WiMP og leter etter fin bakgrunnsmusikk. :ler:

Hva liker dere å høre på mens dere leser/gjør oppgaver - hvis dere i det hele tatt kan høre på musikk da? Jeg er veldig glad i å høre på musikk jeg ikke har hørt så mye på før mens jeg leser, så spør derfor om forslag. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg hører på musikk mens jeg leser må det nesten være instrumentaler, gjerne instrumental-cover av kjente poplåter feks. Ellers fungerer jo også klassisk (ikke den mest "dramatiske" riktignok. Det som virkelig ikke fungerer for meg er fengende sanger jeg kan fra før, da blir jeg bare sittende å synge med, nynne, klikke takten, danse, generelt gjøre helt andre ting enn jeg burde... :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg kan ikke høre på musikk med tekst, da synger jeg bare med :ler: Men på youtube fant jeg et par gode playlister, søkte opp studymusic :jepp:

ThePianoGuys er favoritter så langt i alle fall! :)

Endret av Nikee
Skrevet

Selv må jeg helst ha noe tekst for å greie å konsentrere meg bra, med mindre faget er så vanskelig at jeg må ha det heeelt stille. Men det må ikke være for mye futt i musikken heller. I dag går det litt i Velvet Underground, Melanie og Buffy Sainte-Marie.

Pianomusikk pleier det også å gå en del i, men av og til ender det opp med at jeg blir så fascinert av musikken at jeg heller ender opp med å søke etter mer. :ler:

Gjest Badebuksa
Skrevet

Det eneste jeg kunne tekt meg å høre på imens jeg studerte måtte være naturlyder.

F. eks en rolig lyd av regn eller vann.

Skrevet

Jeg må ha noe melodisk og rolig, ikke for mye opp og ned. Det går mye i The XX, Beach House, Iron & Wine, Fleet Foxes etc.

Anonym poster: 096fb8e6349b7f9ea80293a0eb77ec38

Skrevet

Jeg sverger alltid til Enya. Klarer faktisk å fokusere bedre da :digge:

Skrevet (endret)

Goldbergvariasjonane, t.d. innspelingane til Glenn Gould.

Endret av Rskre
Skrevet

Goldbergvariasjonane, t.d. innspelingane til Glenn Gould.

Hut deg i seng. Du må jo opp og ta deg av kyra i morgen tidlig!

Anonym poster: 0b493580177f25977de8e286a441cc96

Skrevet

Jeg må ha noe melodisk og rolig, ikke for mye opp og ned. Det går mye i The XX, Beach House, Iron & Wine, Fleet Foxes etc.

Anonym poster: 096fb8e6349b7f9ea80293a0eb77ec38

Takk, dette var ypperlig studiemusikk for min del! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...