Gjest MrsL Skrevet 8. mars 2004 #1 Del Skrevet 8. mars 2004 Hei Jeg er ny her inne, men har kikket litt uten å skrive. Jeg er forbauset over hvor mye dere kan om dette og hvor mye dere har satt dere inn i ting. Jeg prøver helst å la være å tenke på dette, men leste at noen anbefalte Pergotime her inne? Hva er det og hva gjør det og kan man ta det uten at lege er involvert? Må det påvises en eller annen mangel først? Takk for at dere bærer over med min uvitenhet :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 8. mars 2004 #2 Del Skrevet 8. mars 2004 Pergotime er et reseptbelagt medikament som skal stimulere til eggløsning hos kvinner som har svak eggløsning, eller som ikke har eggløsning av seg selv. Pergotime skal bare tas etter grundig utredning, og under oppfølging av legen (med blodprøver, osv) Så at noen "anbefaler" pergotime blir jo litt feil da, om du skjønner *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 8. mars 2004 #3 Del Skrevet 8. mars 2004 Ok :-) Skjønner :-) Vi har vært til utredning og de finner ikke "noe feil." De tror bare vi ikke har truffet rett :cry: Hva i all verden må til for å treffe rett da............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 8. mars 2004 #4 Del Skrevet 8. mars 2004 Hva i all verden må til for å treffe rett da............. Ja, det kan du spørre om. Finnes vel ikke noe riktig svar på dette, men det er jo egenltig ganske mye som skal klaffe også da om vi tenker slik på det... :-? Har dere begge vært igjennom en grundig utredning? Hva har blitt gjort med dere??? *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 8. mars 2004 #5 Del Skrevet 8. mars 2004 Vi holder på med utredning, men jeg er usikker på hvor langt jg vil gå før bryllupet. Føler at det blir mye stress og mye å takle på en gang. Vi har tatt blodprøver, sædprøver og undersøkelse av eggstokker. Vi har journalført temperatur og funnet eggløsning. Vi fikk beskjed av legen om å kaste alle skjema og "hygge" oss når vi ville så kom det!!! Han ville gjennomføre en lapraskopi.....eller hva det nå heter, men jeg vil ikke (har vært gjennom noen skopier i det siste :cry: ) Han sa at uansett resultat av den så ville det ende opp med prøverør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightgrl Skrevet 8. mars 2004 #6 Del Skrevet 8. mars 2004 ibe: Vi er på en måte i samme situasjon som dere. Er prøvere på 3.året, har vært igjennom full utredning (med blodprøver, sædprøver, pergotime og laparaskopi) - ingen feil funnet. :-) Legen min sa at han anbefalte å begynne med assistert befruktning så snart som mulig, men jeg er ikke helt med på den. Ærlig talt, jeg er jo "bare" 24 år!!! Og så lenge de ikke finner noe galt, så MÅ det jo gå med naturmetoden Det skal sies at jeg faktisk ble gravid da - i november 2003, men mistet... Lykke til, ibe!!! Vi er mange med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 8. mars 2004 #7 Del Skrevet 8. mars 2004 Vi er litt eldre da, men jeg mener jo også at det må da være mulig å få det til når man ikke finner noe feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 9. mars 2004 #8 Del Skrevet 9. mars 2004 Men desverre er ikke virkeligheten helt slik; at hvis det ikke blir funnet feil skal det lykkes... Det kan være flere ting som gjør befruktning vanskeligumulig, bla. kan egget være så "hardt" at sædcellen ikke klarer å trenge inn (dette sa vår lege ved infertilitetsavd.). Egg- og sædcellen kan "komunisere" dårlig, eller sædcellen ikke helt vet hva den skal gjøre, selv om den svømmer bra. Så som dere skjønner, alt trenger ikke være ok selv om det tilsynelatende er det :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 9. mars 2004 #9 Del Skrevet 9. mars 2004 Egg- og sædcellen kan "komunisere" dårlig, eller sædcellen ikke helt vet hva den skal gjøre, selv om den svømmer bra. Kan dette spores til mannes dagligdagse oppførsel også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 9. mars 2004 #10 Del Skrevet 9. mars 2004 Ja det er jo mye som skal klaffe så vi bare fortsetter å stå på vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå