Gå til innhold

Jeg trenger veiledning til klesstil og hva som passer til min kroppstype.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 28 år som har en veldig atletisk kropp. Da jeg konkurrerer innenfor kroppsbygging og ser ganke kompakt ut ( store lår/rumpe, bred rygg etc) syns jeg det er et hat og kle meg når det er andre ting enn treningstøy som skal på. Jeg har en timeglassfigur da jeg er smal i livet og er en ellers ganske "tøff" person utad. Ingen barbie, men liker å se bra ut. Jeg er ca 158 høy og vekta mi er alt fra 50 og opp til 60 kg når jeg ikke konkurrerer. Før jeg starta å trene og var spinklere hadde jeg ingen vanskeligheter med å kle meg, mest fordi jeg fant klær som passet! Jeg elsket å kle meg i slørete kjoler og søte topper men nå finner ikke bukser som passer og fine topper ser bare transeaktig ut. :-(

Det blir derfor til at jeg kler meg i store ting for å skjule alt. Store boblejakker, store bukser og store gensere, men selv om dette er behagelig ser det IKKE BRA UT. Selvtilliten min synker merker jeg da jeg ikke har den anelse om hva jeg kan kjøpe som jeg kler... Det er derfor jeg søker råd her inne, jeg tenker at noen av dere sikkert er gode på stil og klær :-)

Jeg kan jo skrive litt om hva jeg liker så kanskje det blir litt enklere.

Jeg liker litt rocka stil ( bikerjakke osv syns jeg er kult) Men igjen, disse blir for trange på armene og hvis jeg må opp i str så blir de for store andre steder.

Av sko har jeg mange par ! Jeg liker pumps, uggs, joggesko,bikerstøvler etc, til vanlig går jeg mest i shox, men dette ønsker jeg å redusere, og da hjelper det også med en annen klesstil der jeg må bruke andre sko.

Av gensere osv har jeg en typisk basic garderobe. Det meste er kjøpt fra L.O.G.G avdelingen på HM. Langermet, basic trøyer i alle farger. Skal jeg gå med andre gensere enn dette blir det joggegenser/ hettejakker eller store lange ullgensere

Av bukser så nevnte jeg lenger opp at jeg har noen baggybukser og dette er fordi jeg hater å pine meg inn i trange jeans som er trange og slimme ved leggen og ubehangelig å ha på seg alle andre steder også. Passer de på lår og rumpe, er det garantert at de er for store i livet.

Alt utenom dette gjør jeg ikke så mye ut av meg. Jeg bruker aldri skjerf eller andre accesorarer da jeg ikke vet hva jeg kan bruke og hva som er fint.

Nå ble lista litt mer av hva jeg har istedetfor hva jeg liker, men jeg er åpen for forslag og bilder.

Bare å spørre om jeg må komme med flere opplysninger,

Anonym poster: 94c7176822b0f39f7816b9c30450c7bd

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg synes du høres veldig flott ut, men skjønner problemet med å finne klær. Det jeg tenker blir viktig for at du skal se nettere og mer feminin ut, er at du fremhever midjen din. Når det gjelder bukser, tenker jeg at jeggings/treggings må være tingen for deg. De har tykkere stoff enn tights, men mer stretch enn vanlige bukser og jeans. Ellers har Levi's Bold Curve-modellene godt med stretch og en fasong som sikkert kan passe. Kanskje du liker denne? Når det gjelder jakker, kan kanskje dette være et alternativ til bikerjakke - den har plass til armene og fremhever den smale midjen din. Du kan også prøve å finne bikerjakker med ermer i stretchstoff, slik. I forhold til gensere kan de være korte eller lange, men det er viktig at de er litt figurnære. Denne tror jeg ville bli fin til deg, sammen med smale jeans, bikerboots, en av jakkene og et kult skjerf liknende som dette. En ytterjakke som dette eller dette kan du jo også prøve.

Nå har jeg tatt utgangspunktet i at du nevner at du liker en rocka stil, så det ble kanskje litt mye svart i forslagene, men håper likevel det kan være til hjelp. Lykke til!

Skrevet

Hei :) Vil bare tipse om noen skinny jeans du kunne prøve som har mye strech og er veldig behagelige. BikBok har ei bukse som heter super flex fra merket never denim Disse er kjempebehagelige og finnes i flere modeller, selv har jeg den med høyt liv :) Dr.Denim er også veldig strechy og behagelig, de selges på carlings og på nelly. Lange, litt vide gensere synes jeg er kjempefint til smale jeans.

Ellers er en basicgarderope et supert utgangspunkt, som du kan sprite opp med smykker skjerf osv. Selv er jeg avhengig av skjerf og hals, bruker stort sett litt større, ensfargede nå om vinteren. Kjøper de på vero moda og h&m blant annet.

Bikerboots er kult, så noen fine på dinsko men usikker på kvaliteten på de. Syns også svarte ankelboots er kule, sverger til de. De kan jo brukes båte til hverdags og fest, og med litt hæl på de ser man mer feminin ut :)

Skrevet

TUsen takk jenter for veldig gode tips!!! :-) Dette hjalp veldig mye !

Skrevet (endret)

En fin måte å se feminin ut på, er å svinge inn litt i livet. Denne er f.eks. fin å ha over basic-gensere. Den kan man ha et smykke, skjerf eller uten noe etter som hvor mye man vil pynte seg. Passer til jeans. Denneer kul men enkel, og kan også stæsjes opp etter ønske. Litt blanke stoffer som dette kan gjøre litt ut av seg uten å være for prangende. Det er populært med kraver om dagen, og det går an å kjøpe dem løse eller fast på bluse som f.eks dette. Du kan sikkert gå for en mer tettsittende variant også. Slike skjorte-bluser synes jeg er kule. Fint med en svart singlet under om du ikke vil bare ha bh! Håper du finner deg noe fint!

Endret av Swirly
Skrevet

Ser over her at du har fått flere gode tips, og tenkte jeg kunne slenge inn at peplum er fantastisk for å framheve midje. Peplum er veldig in for tida og finnes stort sett i alle kjedebutikker, i flere former og varianter.

http://bikbok.com/no/Categories/Collection/Tops-sweaters/L-Singlet/TT-Spotti/p/7130296-990-Black

http://bikbok.com/no/Categories/Collection/Tops-sweaters/L-Singlet/TT-Tyfon/p/7129240-310-Red

Disse to er bare eksempler, du kan finne andre typer hos andre kjedebutikker, og peplumskjørtet trenger ikke være like framtredende som disse for å få midje-effekten, altså.

Du burde også satse på å finne deg noen fine, slimme jeans. Som nevnt over, Dr.Denim og Superflex fra Neverdenim er fantastiske bukser for oss som ikke syns vanlige jeans er noe å rope hurra for.

Høres ut som om du har en flott kropp, se nå bare til å finne flotte klær til den også! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...