Gå til innhold

svak positiv på dag 28 ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok her sitter jeg og skjelver !! thihi :fnise:

Vi har vært proverer i halvt år nå og jeg synes at det har gått seint,

Jeg har vanligvis 30-37 (!) dager i mellom mensen (frå første dag )

Men i dag er dag 28 , jeg tok en billigstrimmel og om sann 5 minut (trur jeg , tok ikkje tiden )kom det en svak strek og etter det har den bare blitt meir tidlig.

Bestemte meg å tå en til og følge med klokka og om ca 3 minut var en svak strek man nesten ikkje kunne sjå , men den var der . Over 5 minut har den blitt meir tidlig.

Men så er det den 5 minuts regelen. så jeg tørr ikkje å håpe før mye.. hva dokke trur ? har dokke opplevy falsk positiv på den måten? må ha svar NÅ :laugh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke lese av etter så lang tid, det vil nesten alltid oppstå en skyggestrek på testen. Jeg har fått det på nesten alle mine tester, gravid eller ikke.

Har ikke annet råd enn at du venter noen dager til før du tar neste test. HCG-hormonet omtrent dobler seg på et døgn, så etter noen dager vil du få en strek om det er HCG-hormon som slår ut nå.

Skrevet

Du skal ikke lese av etter så lang tid, det vil nesten alltid oppstå en skyggestrek på testen. Jeg har fått det på nesten alle mine tester, gravid eller ikke.

Har ikke annet råd enn at du venter noen dager til før du tar neste test. HCG-hormonet omtrent dobler seg på et døgn, så etter noen dager vil du få en strek om det er HCG-hormon som slår ut nå.

takk for svar. :blomst:

Streken er rosa da ,og test nummer 2 kom det et svak strek om 3 minut

har aldri fått sann strek før og har tatt sikkert rundt 100 test thihi.. :fnise:

Grunnen for at jeg tok tidlig er fordy jeg skal på fest i kveld. men usikker som jeg er sei jeg nei til alkohol :vin: Håpe håpe :jolie:

Skrevet

Nå får jeg sikkert halve KG på nakken, men om du er på dag 28 og vil drikke trenger du ikke tenke på å ta hensyn til at du kanskje er gravid. Det er bare hysterisk og unødvendig.

Anonym poster: 845fdec4708ad003ad8374edb0f4e716

Skrevet

Nå får jeg sikkert halve KG på nakken, men om du er på dag 28 og vil drikke trenger du ikke tenke på å ta hensyn til at du kanskje er gravid. Det er bare hysterisk og unødvendig.

hvis jeg er på dag 28 og har fått 2 positive tester (trur jeg :vetikke: ) burde jeg absolot ikkje drikke !

• Liker 4
Skrevet

Spiller egentlig ingen rolle om du har testet tidlig.

Skrevet

Skal jeg legge ut en bilde av testene så dokke kan sjå :rolleyes: ?

Skrevet

Jeg har fått positive tester før forventet mens, og vært gravid:) Så du bør ikke drikke vin! Og 3min er ikke forseint til å lese av en test.

Legg ut bilde da:D

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått positive tester før forventet mens, og vært gravid:) Så du bør ikke drikke vin! Og 3min er ikke forseint til å lese av en test.

Legg ut bilde da:D

Takk for svar. jeg tellte faktiskt feil. det var dag 29 ikkjr 28 så det er ikkje friktelig tidlig å teste heller med tanke op at det er av og til 30 dager lang syklus. Begynnte å tvile på andre svar og du gitt meg håpet igen ! håpe håpe... prover å legge ut bilde her har aldri gjørt det før. så kan dokke domme<:

post-64711-0-10540300-1354966882_thumb.j

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. jeg tellte faktiskt feil. det var dag 29 ikkjr 28 så det er ikkje friktelig tidlig å teste heller med tanke op at det er av og til 30 dager lang syklus. Begynnte å tvile på andre svar og du gitt meg håpet igen ! håpe håpe... prover å legge ut bilde her har aldri gjørt det før. så kan dokke domme<:

Disse testene er jo positive! Iallefall mtp at streken kom etter 3min:)

Tror du skal bytte ut vin med gravidvitaminer jeg :danse:

Gratulerer:D

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer!! :) Disse 2 tester ser veeeeldig positivt ut til meg :)

Skrevet

Disse testene er jo positive! Iallefall mtp at streken kom etter 3min:)

Tror du skal bytte ut vin med gravidvitaminer jeg :danse:

Gratulerer:D

:D Håper sann at den positiv, streken kom om 3 minut men var svakere en den er nå,. blei såpass tidlig når det hadde gått 5 minut . Har hatt symptomer dinne måneden da. tok en til ut på dagen og fikk igen litt svakere strek.

Tvila på at det kjem 3 x i rad falsk strek. har tatt rundt 100 tester sikkert og ofte venta 10 minut og ALDRI fått antidnig til et strek.

Blei litt negativ når jeg las første 2 svarene. men blei litt meir positiv nå . TUSEN TAKK! :-D

Skrevet

Gratulerer!! :) Disse 2 tester ser veeeeldig positivt ut til meg :)

Syns du? kan jeg puste lettere?

Lurer på hva vennegjengen sei når jeg ikkje drikk, hadde kjøpt mye alkohol haha. Vann og gravidvitamin til meg da ! :D

Skrevet (endret)

Syns du? kan jeg puste lettere?

Lurer på hva vennegjengen sei når jeg ikkje drikk, hadde kjøpt mye alkohol haha. Vann og gravidvitamin til meg da ! :D

Jeg synes det ja, hadde liggnende streker på billigtestene mine og er gravid :) Må jo ikke teenke for mye på hva vennegjengen din kommer til å si ;) Viktigste er den lille som befinner seg inni i magen din :D

Endret av Sweetfrombergen
Skrevet

Jeg synes det ja, hadde liggnende streker på billigtestene mine og er gravid :) Må jo ikke teenke for mye på hva vennegjengen din kommer til å si ;) Viktigste er den lille som befinner seg inni i magen din :D

Må bare prove å komme på nokken unshildning :fnise:

Føles enda så uvirkelig ut, heilt enda tørr jeg ikkje å glede meg.. det er en dag jeg har vente på lenge. å sjå 2 strek på testen skjelven og lykkelig og redd samtidlig

Skrevet

Hvorfor det? På dag 28 kan egget ha vært festet i en uke og veldig utsatt for alkoholpåvirkning. Er det hysterisk å ikke ville skade embryoet?

Da jeg var prøver drakk jeg ikke mellom EL og IKM, alkohol er ikke så viktig at jeg tar sjansen på å skade den lille i magen.

Anonym poster: bb89520f9ab672bee0e5a4483f241741

• Liker 2
Skrevet

Må bare prove å komme på nokken unshildning :fnise:

Føles enda så uvirkelig ut, heilt enda tørr jeg ikkje å glede meg.. det er en dag jeg har vente på lenge. å sjå 2 strek på testen skjelven og lykkelig og redd samtidlig

Det er bare å si at du går på antibiotika (veldig brukt....), eller at du kjører. En annen unnskyldning for ikke å drikke kan være at du har hatt innmari migrene og tør ikke drikke for du er redd det provoserer frem migrenen......(nå vet jeg ikke om du har migrene da, men vanlig hodepine kan og trigges av alkohol). Evt kjøp alkoholfri vin og tøm over på ei annen flaske. Jeg tok med ei brusflaske med alkoholfri vin på, sa bare at jeg hadde tappet over fra en 3 liters kartong for jeg orket ikke drasse på hele kartongen.....

Gjest airam90
Skrevet

De testene var jo kjempepositive! :)

Jeg hadde en test som var så svak man såååvidt kunne se den, dagen etter ble den sterkere og Clear Blue sa 1-2 uker. Så denne er da kjempepositiv! :)

Gratulerer! :strix:

Skrevet

Det er bare å si at du går på antibiotika (veldig brukt....), eller at du kjører. En annen unnskyldning for ikke å drikke kan være at du har hatt innmari migrene og tør ikke drikke for du er redd det provoserer frem migrenen......(nå vet jeg ikke om du har migrene da, men vanlig hodepine kan og trigges av alkohol). Evt kjøp alkoholfri vin og tøm over på ei annen flaske. Jeg tok med ei brusflaske med alkoholfri vin på, sa bare at jeg hadde tappet over fra en 3 liters kartong for jeg orket ikke drasse på hele kartongen.....

Gikk bra, sa det så det var ikkje noe problem :-)

Skrevet

De testene var jo kjempepositive! :)

Jeg hadde en test som var så svak man såååvidt kunne se den, dagen etter ble den sterkere og Clear Blue sa 1-2 uker. Så denne er da kjempepositiv! :)

Gratulerer! :strix:

Tusen takk, overlykkelig jeg. skal ta ny test i morga. oppdaterer der ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...