Gå til innhold

Hjelp, katten har løpetid!

Anbefalte innlegg

Gjest Athena89
Skrevet

Som sagt har katten min fått løpetid, for første gang. Jeg har kun hatt hannkatter tidligere, og lurer rett og slett på om det er noe man kan gjøre for at hunnkatten ikke skal ha det så tungt under løpetiden..

Jeg vet jeg skulle ha kastrert den allerede, da den er blitt 7 mnd allerede, men av diverse grunner har jeg ikke fått bestilt time hos dyrlegen tidligere, så pusen skal steriliseres neste uke..

Nå står den i vinduet og skriker i ett sett og legger seg i "posisjon" når vi går over gulvet..

Er det noe man kan gjøre? Får så vondt av henne :((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den beste hjelpen du kan gi er å være fullstendig klinkende strikt klar på at ingen slipper henne ut ved uansett glipp før hun er fiks ferdig kastrert og frisk og rask :blomst:

Det er slitsomt så lenge løpetiden varer, men så lenge du ikke skal bruke henne i avl som oppdretter eller fôrvert er det veldig bra at du bare står det hele av og kastrerer så fort du har time. Hold ut, kjøp ørepropper, og smør deg med tålmodighet :fnise:

Anonym poster: 2f4f0e5249ce16dc0400da852c111403

Skrevet

Det er verre for deg enn for katten, men jeg forstår at du syns det virker som hun har det vondt. Hun har ikke det, hun er bare kåt.

Godt at du velger å kastrere henne, det er nok kattunger rundt omkring som trenger et hjem.

:heks:

• Liker 2
Gjest Athena89
Skrevet

Da jeg fikk henne valgte jeg at hun ikke skal være utekatt p.g.a. villkatter og derfor mange ukastrerte hannkatter. Folk tar rett og slett ikke godt nok vare på dyrene her :(

Får vondt i "mammahjertet" når hun ligger ved døra og vrir seg, men det går jo heldigvis over etter en uke, og det skal bli godt for henne når hun slipper unna dette :)

I tillegg så virker det som om hun velger mannen min foran meg i denne perioden.. (Hun er en skikkelig mammadalt!!) Ligger det noe i det? Hun skal absolutt ligge på hans fang hele tiden, noe han egentlig ikke er så veldig fornøyd med.. Hehe..

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Hehe du har all min sympati. Det er ikke gøy med løpsk pus i hus. Men går over.

Din mann lukter testosteron og det er nok derfor hun foretrekker han nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...