Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne er vel mest til guttene her på kvinneguiden!

Jeg var på byen forrige helg og møter en kompis av ei venninne for første gang. Han sier at han synes at jeg er skikkelig pen osv, og sender meg melding samme kveld. Han er den type gutten som er ganske sikker på seg selv og som ikke har noe problem med å få med seg ei jente hjem på slutten av kvelden.

Jeg bare lurer på, jeg får ofte kompliment på byen men begynner alltid å tvile på om gutten mener det han sier. Kan det være at han gjør narr av meg?

Har nok litt dårlig selvtillit så har lett for å tenke sånn.

Spørsmålet er vel egentlig: gir gutter komplimenter til jenter de virkelig synes er pene, eller hender det at de gjør det bare for å drite ut jenta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda. Jeg tror det høres veldig usannsynlig ut at han gjør det for å drite deg ut. Du er nok vakker!

Alltid noen feige drittsekker her i verden,men hvorfor skulle han gidde å sende melding?

Skrevet

Han vil nok ha sex med deg hvis det var det du lurte på.

Anonym poster: 0e1cc591747fd47e8aa3fe793961f21a

• Liker 6
Gjest Raindrops
Skrevet

Du høres litt paranoid ut. Det er ikke normalt å gi komplimenter for å være idiot.

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er vel egentlig: gir gutter komplimenter til jenter de virkelig synes er pene, eller hender det at de gjør det bare for å drite ut jenta?

Hva med ingen av delene?

De er rause med komplimentene i håp om å få pels på knaggen. ;)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mange menn er DESPERATE på byen. De sier hva som helst for å få seg noe. Overveiende mange er slik, men ikke alle. Noen mener det nok, og andre ikke. Komplimenter er komplimenter, ta det for hva det er, men med en klype salt når det sies av en synlig beruset type på et utested.

Jeg hiver ikke rundt meg med komplimenter til alle og enhver. I hvert fall ikke de sjeldne gangene jeg er på byen. Dessuten har jeg ikke lyst på ons, så om jeg sier noe pent til deg er det ikke fordi jeg ønsker meg et knull den kvelden. Jeg sier det fordi jeg ved første øyekast eller som første inntrykk finner deg fascinerende på et vis. Kanskje vil jeg bli bedre kjent med deg.

Player-gutter liker ofte å gå etter de som stinker usikkerhet. Usikre jenter lar seg lett sjarmere av svært selvsikre menn. De gir den tryggheten som de usikre damene ønsker seg, og det vet de.

Endret av Pene sko...
  • Liker 2
Skrevet

Denne er vel mest til guttene her på kvinneguiden!

Jeg var på byen forrige helg og møter en kompis av ei venninne for første gang. Han sier at han synes at jeg er skikkelig pen osv, og sender meg melding samme kveld. Han er den type gutten som er ganske sikker på seg selv og som ikke har noe problem med å få med seg ei jente hjem på slutten av kvelden.

Jeg bare lurer på, jeg får ofte kompliment på byen men begynner alltid å tvile på om gutten mener det han sier. Kan det være at han gjør narr av meg?

Har nok litt dårlig selvtillit så har lett for å tenke sånn.

I de tilfellene jeg har bivånet blir jenta kalt feit, hore eller beinrangel hvis målet er å være kjip.

Kompliment kan sitte langt inne hos noen, løsere hos enkelte. På gode dager kan jeg være ganske raus med komplimentene, uten andre baktanker enn å glede folk. Du må bare innse at folk har så ulik smak, at noen faktisk er dømt til å like utseendet ditt. Da bør du sette pris på at de synes det, og har baller nok til å fortelle deg at de synes det.

Hvis jeg skulle plumpe ut med noe sånt til deg, mener jeg hvert ord jeg sier. Men det betyr ikke at jeg automatisk er klar for å stupe til køys med deg. Sånt må klaffe på andre plan, som personlighet, at en er singel og sånn. At en liker hva en ser er bare "minste felles multiplum". Det spiller jo ingen rolle om du er interessant å prate med, hvis ikke jeg oppfatter deg som et nytelsesmiddel. Først da kan det bli aktuelt å pense seg inn mot sengegaloppen. :lur:

At du ikke liker hva du ser i speilet er litt synd. Men forståelig hvis du er ei jente som ikke tenner på jenter. Det er ikke sånn at menn blir kåt av å se på menn, og slett ikke en selv - uten å ha spesielle tilbøyeligheter. Ting blir straks annerledes når vi får ei jente foran oss. Og det er ikke de punktene reklamen og venninnegjengen vektlegger, og hvor du føler du kommer til kort, vanlige mannfolk går etter. Vi har ganske ulik smak, og den utvikles og videreforedles med alderen også.

Selv faller jeg ofte for jenter med ganske "normalt" utseende, og med "småskavanker" i forhold til damebladmodellene. Jeg liker best jenter med lite spekk, små og flate bryster, mellomrom mellom låra og stor hjerne - og gjerne litt småkeitete eller klumsete, såfremt de er det på en søt og feminin måte. Jeg er altså ikke veldig mainstream i smaken. Klart det kan virke litt uvant om ei slik ikke er vant med allverdens oppmerksomhet, men det betyr ikke at vi ikke mener vi liker dere. Det koster for mye energi å kødde med sånt.

Håper du finner en som faller for deg, som du også faller for. Klaffer det, er det bare å drite i resten, og hva de synes. Men, forstår jeg det rett så sa han bare at han syntes du var søt, eller kledde et eller annet. Det var ikke et frieri. Din jobb er å ikke virke avvisende om du liker fyren, og der kommer nye fremstøt. Spiller du hard-to-get ender du trolig home-alone. :jepp:

Gjest brutal mann
Skrevet

Du høres litt paranoid ut. Det er ikke normalt å gi komplimenter for å være idiot.

Nei, men det er veldig normalt å tro det.

• Liker 1
Skrevet

At han gjør narr av deg er lite sannsylig, selv om jeg selv har hatt den tanken når jenter snakker til meg. Men det at de kun sier det for å få deg til sengs er det en mulighet for, men noen genuine kompliment givere er det der ute :) Så ikke føl at de gjør narr av deg, men ta kanskje noen av de med en klype salt og ikke pass på å bli for sjarmert :)

Skrevet

Mange menn er DESPERATE på byen. De sier hva som helst for å få seg noe. Overveiende mange er slik, men ikke alle. Noen mener det nok, og andre ikke. Komplimenter er komplimenter, ta det for hva det er, men med en klype salt når det sies av en synlig beruset type på et utested.

Jeg hiver ikke rundt meg med komplimenter til alle og enhver. I hvert fall ikke de sjeldne gangene jeg er på byen. Dessuten har jeg ikke lyst på ons, så om jeg sier noe pent til deg er det ikke fordi jeg ønsker meg et knull den kvelden. Jeg sier det fordi jeg ved første øyekast eller som første inntrykk finner deg fascinerende på et vis. Kanskje vil jeg bli bedre kjent med deg.

Player-gutter liker ofte å gå etter de som stinker usikkerhet. Usikre jenter lar seg lett sjarmere av svært selvsikre menn. De gir den tryggheten som de usikre damene ønsker seg, og det vet de.

Litt på sidelinjen...men jeg må skyte inn at det er like mange damer på byen som er desperate. Og de benytter nøyaktig like desperate midler som de desperate menn.

Gjest Raindrops
Skrevet

Nei, men det er veldig normalt å tro det.

Dessverre. Det er like fullt paranoid.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gir komplimenter når jeg ønsker å låne penger.

Anonym poster: 4f2a137403670ee18b96c0e7797548c0

Skrevet

Kan ikke akkurat tenke meg at mange gir komplimenter for å gjøre narr. Så det kan du glemme, TS.

Men det som er viktig å forstå; det er at folk gir komplimenter for å få fordeler selv. Som flere også sier her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...