AaaaK Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Jeg går å gnuer på noe, som i grunn er vanskelig å vite om man skal ta stilling til eller bare prøve å skyve vekk. Jeg studerer for øyeblikket Kulturprosjektledelse i Lillehammer, og trives godt her i byen. Studiet er også morsomt, som har vært viktig for meg dette semesteret; å klare å se at man kan ha det gøy på skolebenken og i studietiden. Glemme presset litt og leve, men samtidig gjøre det bra og prestere. MEN... for det kommer jo alltid et "men" når man slapper for godt av MEN jeg går med en drøm i magen. Der lurer det en liten reisejournalist. Det er hittil noe jeg synes er vanskelig å si høyt, for det er en vanskelig vei å gå. Ikke finnes det noe klart studie for denne drømmen, og ikke er det et enkelt og trygt arbeid. Så; hva gjør man? Hvor hadde jeg evt skullet dra, hva skulle jeg gjort, hva kan jeg gjøre for å følge opp dette (hvis jeg tør å prøve meg)?
Guybrush Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 Du må være villig til å jobbe gratis, evt til og med betale for det selv i lengre perioder. Du vil oppleve mye prøving og feiling - det handler om å evt ikke gi opp samt faktisk vite at du kan levere noe unikt. Du bør ha mye kjennskap fra før, mye reiseerfaring helst om du skal prøve å jobbe fast med det. Begynn å skriv så tidlig som mulig, lag en blogg, det kan være verdifull erfaring. skaff deg oversikt over hvordan du kan eksponere disse artiklene - send de til diverse aviser og spør om de er interessert i å trykke de uten vederlag - muligens kun ved referanse til din blogg samt at du selvsagt står oppført som skribent. Dette vil skaffe deg referanser. Å skrive er noe man sjeldent kan lære seg på skolebenken. Det kommer av erfaring og det kommer av medfødte evner. En som er god kan alltid bli bedre men har du ikke evnen i utgangspunktet er det litt som å prøve bli profesjonell fotballspiller mens du egentlig hører hjemme på bedriftslaget. Så det handler med andre ord ikke om utdannelse - mest om hva du er villig til å offre av tid, penger og fritid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå