Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har masse fin julepynt jeg gjerne vil henge opp, men skal ikke ha tre i år fordi jeg ikke skal feire hjemme.

Tips til smarte måter å bruke julepynten på?

Tenkte på noen greiner, men føler det blir litt vår/påske-aktig.

Tenkte også på å henge en slags papplate i taket med fine tråder som jeg kunne henge julepynten på, men da må jeg borre hull i taket, og det er uaktuelt.

Så, noen oppfinnsomme sjeler dere ute som kan hjelpe meg å få det trivelig til jul? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifjor da jeg ikke skulle ha tre gikk jeg i skogen og plukket med meg noen grangreiner, satt de i en stor vase og hang pynt på. Det ble veldig fint :)

Skrevet

Synes det hørtes fint ut med greiner i en vase, som gjest over her sa.

Hvis ikke så jeg et bilde i et eller annet interørmagasin en gang, hvor de hadde tredd julekuler i forskjellige farger på en snor og hengt i vinduet i tre lag, så det var tre snorer med pynt i vinduet, og den ene hang litt lengre den enn den andre. Det var veldig fint.

Vinduet bør ikke være veldig lite da, og pynten bør ikke være for stor.

Skrevet

Du kan henge opp en hyssig over en dørkarm for eksempel, og henge på julekulene på den.

Skrevet

Julebånd fra en krok til en annen. Heng så det du ønsker på den?

Skrevet

Julebånd fra en krok til en annen. Heng så det du ønsker på den?

Dette prøvde jeg i fjor. Brukte først julebånd, men julebåndet ble for "slakt". Mitt tips er å ta en klessnor (20 kr på Nille) og henge veldig stramt fra en krok på veggen til en annen krok. Dette gjorde jeg i fjor, og det ble kjempefint! Jeg er allergisk mot juletre, og jeg bor alene i en liten leilighet... I år skal jeg kjøpe et lite plastikkjuletre hvis jeg finner det, hvis ikke blir det klessnor! :)

Skrevet

Et år passet jeg en palme som skulle stå i stuen og pyntet det. Et annet år hadde jeg veldig liten plass så da brukte jeg teip og limte på veggen og i bokhyllen. De siste par årene har jeg pleid å ha granbar i vase.

Skrevet

Dette prøvde jeg i fjor. Brukte først julebånd, men julebåndet ble for "slakt". Mitt tips er å ta en klessnor (20 kr på Nille) og henge veldig stramt fra en krok på veggen til en annen krok. Dette gjorde jeg i fjor, og det ble kjempefint! Jeg er allergisk mot juletre, og jeg bor alene i en liten leilighet... I år skal jeg kjøpe et lite plastikkjuletre hvis jeg finner det, hvis ikke blir det klessnor! :)

De har et 1.30 juletre på clas ohlson til 249 ellerno sånt :)

Skrevet

Jeg pynta den ene potteplanten vår i fjor! Svær eviggrønn sak, ble veldig pent :jepp:

Skrevet

Takk for alle tips, tror jeg skal prøve meg på flere av løsningene. Har masse julepynt:)

Skrevet

Gardinstenger, tegnestift på veggen, sette de på duker/løpere på bord/hyller

Skrevet

Bruk julekulene på dekorasjonsfat eller i skåler, gjerne sammen med klementiner :)

Fyll opp vaser med julekuler og pynt, gjerne glitterremsene til treet også :)

Kjøpp tynn fiskesene/gøtt/gjennomsiktig tråd og heng på tegnestift i vinduet. Fest så kuler og pynt nedover i disse.

Eller om du virkelig savner juletreet, kan du få tak i en pappeske, klipp den til juletrefasong. Mal den grønn og sett den oppetter veggen og stift på pynt :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...