AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Hei! Jeg har veldig lyst å bli lærer, jeg går 2. vgs på stusp nå. Hvordan er studiet? og hvordan er jobben etterpå? har lest mye om at lønnen er dårlig og elevene er frekke, og at du av og til gruer deg til å gå på jobb.. Noen som har erfaringer? Anonym poster: 917e379ef18d73f8a7c8f870d0e33914
Gjest Kaxxy Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 lærer for hvilke klassetrinn? i hva?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 jeg tenkte fra 5-10 trinn.. I gym og religion, har ikke tenkt noe spesielt på hvilke fag jeg vil ha enda.. :-) Anonym poster: 917e379ef18d73f8a7c8f870d0e33914
Gjest *kokos* Skrevet 9. desember 2012 #4 Skrevet 9. desember 2012 Startlønna til adjunkt er for tiden 396 000 i året. Jeg stortrives som lærer på ungdomsskolen, og ville ikke hatt noe annet yrke. At elevene er frekke kommer vel helt an på hvordan du er mot dem. Jeg opplever iallefall å bli møtt av 25 smilende ansikter hver dag, og de gir meg svært mye glede og betydningsfullt innhold i hverdagen min. Til syvende og sist tror jeg det er personligheten din som avgjør om du passer i faget. Du må klare å jobbe i team, men samtidig kunne ta ledelsen i en klasse. Du må ha en viss evne til å prate med folk, og en interesse for andre mennesker generelt og barn spesielt. Og du må like å formidle, like å prate og organisere. Jobben er mangfoldig, uforutsigbarn, og i mine øyne veldig givende. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Supert!! Ååå, er så gøy å høre om mennesker som trives i jobben sin! :-) Håper jeg kan trives like godt, om jeg blir utdannet lærer en gang! :-) Tusen takk for svar! :-) Anonym poster: 917e379ef18d73f8a7c8f870d0e33914
katyperry Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Startlønna til adjunkt er for tiden 396 000 i året. Jeg stortrives som lærer på ungdomsskolen, og ville ikke hatt noe annet yrke. At elevene er frekke kommer vel helt an på hvordan du er mot dem. Jeg opplever iallefall å bli møtt av 25 smilende ansikter hver dag, og de gir meg svært mye glede og betydningsfullt innhold i hverdagen min. Til syvende og sist tror jeg det er personligheten din som avgjør om du passer i faget. Du må klare å jobbe i team, men samtidig kunne ta ledelsen i en klasse. Du må ha en viss evne til å prate med folk, og en interesse for andre mennesker generelt og barn spesielt. Og du må like å formidle, like å prate og organisere. Jobben er mangfoldig, uforutsigbarn, og i mine øyne veldig givende. Lykke til! Jobber også som lærer på ungdomstrinnet (10) og stortrives. Er 26 år, og elevene føler nok at jeg forstår dem på en annen måte enn mange av de eldre lærerne. Du må like å prate med andre, være strukturert og ha evnen til å planlegge. I tillegg må du kunne ta ting på sparket, for plutselig skjer det noe som du må ta, og da går hele planen din i vasken. Du må være forberedt på kritikk, både fra elever og foreldre. I tillegg til tårer, kjærlighetssorg, latter og gleder. Lærerjobben er utrolig givende, og jeg tror ikke jeg ville hatt et annet yrke akkurat nå.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 Jippii!! da har jeg noe å jobbe frem mot! er nesten helt sikker på at det er dette jeg vil bli! men mye kan jo endre seg, men er jo greit å ha planen klar! :-) Vil gjerne høre om flere erfaringer :-) Anonym poster: 917e379ef18d73f8a7c8f870d0e33914
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå