Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Det er mann på jobben min jeg har fått vite er pedofil. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Han er dømt to ganger for å hatt sex med småjenter der den yngste var 7 år. Selv om det er noen år siden han slapp ut sist så synes jeg dette er fælt og ekkelt. Har nettopp fått vite det, men jeg har jobbet med han i snart to måneder, jeg ser han flørter en god del med de andre damene, noe jeg ikke klarer å fatte hvorfor han gjør også spør han om de har barn. Det har han gjort med meg også, jeg trodde først det var fordi han likte meg og jeg må innrømme at jeg likte han selv i begynnelsen så spurte han for noen dager siden om jeg hadde barn og jeg sa at jeg hadde to jenter på 5 og 9. Da begynte han og spørre veldig om min eldste om hva hun gjorde, om hun drev med dansing, om hun var opptatt av sminke eller likte svømming. Det var ikke som graving, men mer sånn, "og hva gjør hun da, hun danser vel tenker jeg meg. Hun har vel begynt med sminke nå i den alderen", det var mer sånn, mens han lo litt og sånt. Han brydde seg ingenting om 5-åringen min og da når jeg bare fortsatte samtalen og sa han hun hadde det fint i barnehagen så bare trakk han på skuldrene og begynte heller å spørre meg ut om 9-åringen. Tenkte ikke så mye på de spørsmålene da, selv om jeg stusset da litt, men så fikk jeg jo vite at han ikke bare er en dømt sexforbryter. Han bryter vel ingen lov med å spørre? Men hvordan skal jeg forholde meg til han? De andre behandler han helt vanlig, men føler jeg nesten bare får lyst å slå han når eg ser han. Jeg blir kvalm. Jeg regner med sjefen vet om han, men burde jeg si i fra at han spør de andre om barna dems? Han har kun spurt meg ut en gang og jeg kan ikke si at han trakaserer meg eller noe, men synes det var ekkelt i ettertid på grunn av hva han har gjort.
Rosadotten Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 Vanskelig situasjon, det der.. Jeg synes slike ting er utilgivelig, så.. Men ingen grunn til å behandle han urettferdig, men jeg tror kanskje jeg ville ha backet litt unna, og jeg ville faktisk advart de andre som har barn. At en voksen mann har sex med 7-åringer er bare helt sinnssykt, og noe man skal være forsiktig med, uansett hvor mange år siden det er. 8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 Rett og slett en skam at han i det hele tatt har fått jobb! Slike mennesker burde vært buret inne på livsstid. Syntes det er forkastelig at mennesker som det får muligheten til å leve blant oss "normale". Jeg gir blanke f i om jeg virker krass nå, men det mener jeg virkelig. Slikt ødelegger livet til mennesker. Han skjønner tydeligvis ikke hva han har gjort galt en gang. I tillegg spør om barna til kollegaene... Er kvinnfolk dumme? Så klart flørter en pedofil mann med kvinner som har barn i "riktig" alder, så han kan susse og dusse på deg, men når du sover, forgripe seg på barna. Ble rett og slett så provosert nå, at jeg egentlig ikke burde skrive dette engang. Syntes HELT klart dette er noe ALLE på jobben bør være klar over. Slike menn er syke i hodet, det er ikke NOE som heter å gi dem en ny sjanse. BASTE BOM. Stakkars, stakkars, stakkars uskyldige små barn. Er så mange naive, dumme kvinnfolk som slipper mannfolk som det inn i hjemmene. Godt at du ikke er en av dem! Barna dine er reddet. Anonym poster: bfed2f7e29926974b489d436f3160124 20
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 Pedofili er vel ganske kronisk, han kommer nok til å ha en seksuell dragning mot barn resten av livet, og få utløsning mens han fantaserer om de. At han er dømt fra før viser også at han har lav impulskontroll, og ikke er i stand til å motstå lystene sine. Dermed er han virkelig en reell fare, da han godt kan få et tilbakefall, der han spiller lystene ut i virkelighet IGJEN. Styr LANGT unna! At han spør om folk har barn synes jeg er forkastelig med tanke på at han er pedofil, han burde ikke nevnt barn engang! Og kan godt hende han interesserer seg spesielt for 7-10 åringer fremfor de aller yngste. Nei, her lyser det alarm lang vei! Pedofile har også en svært farlig tankegang. De har gjerne vrangforestillinger som de bruker for å rettferdiggjøre handlingene sine. Et eksempel er en mann som påstod at 8-åringen hadde prøvd seg på ham, da hun satte seg på fanget hans, og at hun flørtet med ham fordi hun hadde løpt rundt i et kort skjørt. Dette var helt virkelig i hans hode, og viser bare hvor annerledes og dysfunksjonell virkelighetsoppfatning pedofile har. Det er også mange som utdanner seg til lærere / førskolelærere nettopp for å komme i kontakt med barn. Denne mannen opererer tydeligvis ved å komme i kontakt med barn gjennom en relasjon med voksne. STYR UNNA, HA ALLE ALARMER PÅ. Anonym poster: 8020a5be8ce500698db4e4c25010fb3c 16
Gjest Gunfreak Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 At han driver å spør om barna og graver etter info om små jenter er jo ikke et godt tegn, tyder på at han har lagt fra kontrol på lystene sine. 4
frøkna Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 Så ekkelt! Vet ikke helt hva jeg ville gjort i den situasjonen.. Kanskje tatt det opp med han. Si du har fått vite om forbrytelsene han har begått og at det gjorde at du syns det var ubehagelig at han spurte deg ut om barna dine. Om du syns det vil jeg tenke meg at andre syns det samme. Er ikke han skjønner at folk syns det er ubehagelig, eller han tenker at folk ikke vet om det. Ellers ville jeg forholdt meg minst mulig til han. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #7 Skrevet 7. desember 2012 Hvordan vet du at han er pedofil og er dømt for de forholdene? Gitt at det stemmer og ikke er noe ondsinnet ryktemakeri, så synes jeg du burde ha så lite kontakt med ham som mulig og snakke minst mulig med ham. Hvis han blir plagsom bør du ta det opp som en bekymring og noe som plager deg med sjefen eller HR Anonym poster: 16f5d76c215248d27addbda1a4e3b589 1
Sweet77 Skrevet 7. desember 2012 #8 Skrevet 7. desember 2012 Han er ikke dømt bare en, men to ganger. Hvilket viser at dommer og soning ikke funker på ham. Hva du skal gjøre jeg vet ikke. Var det meg hadde jeg nok konfrontert ham åpent med det, all den tid han hadde spurt om datteren min. Men nå er det en refleksreaksjon fra min side, og kanskje ikke et godt råd for andre å følge. Denne fyren har ikke "sonet sin straff", selv om han har sittet inne for det. For ham fungerer det ikke som noe annet enn en "løsesum", som tilsier at han har "lov" å gjøre det igjen. 6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #9 Skrevet 7. desember 2012 Uten at det er meningen å på noen måte rettferdiggjøre pedofile som har begått overgrep, men husk at å være pedofil ikke er noe han har valgt selv. Mange hater seg selv fordi de vet at de aldri kan få det de vil ha og fordi de vet hvor feil det er. Bare tenk deg hvis det plutselig ble forbudt for deg å tenne på det du tenner på. At han er domfelt tyder jo på at han har vanskelig for å kontrollere seg og at han dessverre har utlevd sine lyster, men han har sonet sin dom og bør ha sjansen til å ha et liv han også. Forhold deg til han som en vanlig kollega, en vanlig mann. Men jeg ville kanskje holdt han på en armlengdes avstand og holdt barna mine unna. Anonym poster: 96a9be50044c4cac70740f93e496c386 7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #10 Skrevet 7. desember 2012 Vanskelig situasjon, det der.. Jeg synes slike ting er utilgivelig, så.. Men ingen grunn til å behandle han urettferdig, men jeg tror kanskje jeg ville ha backet litt unna, og jeg ville faktisk advart de andre som har barn. At en voksen mann har sex med 7-åringer er bare helt sinnssykt, og noe man skal være forsiktig med, uansett hvor mange år siden det er. Ingen grunn til å behandle han urettferdig??!!? My god! cut hes fucking dick of! make hes life a living hell!! Æsj!!!!!!!! jævla kryp!! Anonym poster: 88f60b44d30a6dda06e88939a8992c61 4
Rosadotten Skrevet 7. desember 2012 #11 Skrevet 7. desember 2012 Ingen grunn til å behandle han urettferdig??!!? My god! cut hes fucking dick of! make hes life a living hell!! Æsj!!!!!!!! jævla kryp!! Anonym poster: 88f60b44d30a6dda06e88939a8992c61 Så klart, tror det ble litt missforstått.. Mener at TS ikke har rett til å behandle han urettferdig, ettersom at hun ikke er sjefen hans. Hvem vet? Kanskje han faktisk prøver å komme på rette veier, selv om det han har gjort er utilgivelig. Og for at han skal få det til så er det ingen grunn til å være usaklig mot ham, men man trenger heller ikke å ta kontakt med ham eller bli personlig på noen som helst måte.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #12 Skrevet 7. desember 2012 Uten at det er meningen å på noen måte rettferdiggjøre pedofile som har begått overgrep, men husk at å være pedofil ikke er noe han har valgt selv. Mange hater seg selv fordi de vet at de aldri kan få det de vil ha og fordi de vet hvor feil det er. Bare tenk deg hvis det plutselig ble forbudt for deg å tenne på det du tenner på. At han er domfelt tyder jo på at han har vanskelig for å kontrollere seg og at han dessverre har utlevd sine lyster, men han har sonet sin dom og bør ha sjansen til å ha et liv han også. Forhold deg til han som en vanlig kollega, en vanlig mann. Men jeg ville kanskje holdt han på en armlengdes avstand og holdt barna mine unna. Anonym poster: 96a9be50044c4cac70740f93e496c386 Uten at det er meningen å på noen måte rettferdiggjøre pedofile som har begått overgrep, men husk at å være pedofil ikke er noe han har valgt selv. Mange hater seg selv fordi de vet at de aldri kan få det de vil ha og fordi de vet hvor feil det er. Bare tenk deg hvis det plutselig ble forbudt for deg å tenne på det du tenner på. At han er domfelt tyder jo på at han har vanskelig for å kontrollere seg og at han dessverre har utlevd sine lyster, men han har sonet sin dom og bør ha sjansen til å ha et liv han også. Forhold deg til han som en vanlig kollega, en vanlig mann. Men jeg ville kanskje holdt han på en armlengdes avstand og holdt barna mine unna. Anonym poster: 96a9be50044c4cac70740f93e496c386 Fortjener en voksen mann som knuller uskyldige jenter på 7 år og ødelegger resten av livet deres en sjanse??? hva faen feiler det deg???!! ! Anonym poster: 88f60b44d30a6dda06e88939a8992c61 7
Nekiam Skrevet 7. desember 2012 #13 Skrevet 7. desember 2012 Uten at det er meningen å på noen måte rettferdiggjøre pedofile som har begått overgrep, men husk at å være pedofil ikke er noe han har valgt selv. Mange hater seg selv fordi de vet at de aldri kan få det de vil ha og fordi de vet hvor feil det er. Bare tenk deg hvis det plutselig ble forbudt for deg å tenne på det du tenner på. At han er domfelt tyder jo på at han har vanskelig for å kontrollere seg og at han dessverre har utlevd sine lyster, men han har sonet sin dom og bør ha sjansen til å ha et liv han også. Forhold deg til han som en vanlig kollega, en vanlig mann. Men jeg ville kanskje holdt han på en armlengdes avstand og holdt barna mine unna. Anonym poster: 96a9be50044c4cac70740f93e496c386 Ja da har han jo vanskelig for å kontrollere seg, og da bør han absolutt IKKE få sjansen til å ha et liv, han burde aldri blitt sluppet ut i det hele tatt, INGEN pedofile burde blitt sluppet ut, nettopp fordi de aldri blir friske, og sjansen for gjentakelse er STOR! Nei kapp av dem utstyret og bur dem inne for ALLTID!!!! 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #14 Skrevet 7. desember 2012 Fortell det til ALLE på jobben!! Sånne svin fortjener ikke å bli behandla med respekt eller noe i den duren....Folk burde virkelig få vite om sånne drittsekker og ta valget selv om hvordan de vil forholde seg til sånne jævler. Jeg ville gjærne visst det om en kollega eller venner og bekjente likte å misbruke små unger!! If you know for sure selvsagt. Merkelig arbeidsplass du har desrom sjefen din ikke vil ta grep om dette hvis han/hun vet om det. Da sier det MYE om sjefen. Fott arbeisdmiljø!! NOT! Det er ingen grunn til å beskytte sånn folk. Beskytt heller ungene! Anonym poster: 88f60b44d30a6dda06e88939a8992c61 4
Alice123 Skrevet 7. desember 2012 #15 Skrevet 7. desember 2012 Hvordan VET du helt sikkert at han er dømt pedofil? Om det bare er ondsinnet sladder, så er det en helt forferdelig ting å fortelle til dine kollegaer. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #16 Skrevet 7. desember 2012 Vær så snill og tenk igjennom holdingene deres- noen av dere som har svart her .Hvis du har egne barn som hadde blitt utsatt for dette av en voksen person ville du da gitt personen en "ny sjanse til å forbedre seg og begynne på nytt?" NEPPE!!!!! Det er hindides galt!! og det skal ikke rettferdiggjøres på noen måte!! Jeg håper du ikke tier ihjel dette her Ts. Du er ikke skyldig han NOE som helst. Han har allerde ødelagt noen liv allerede. Til små barn...AVSKUM!!!! Anonym poster: 88f60b44d30a6dda06e88939a8992c61 5
Sweet77 Skrevet 7. desember 2012 #17 Skrevet 7. desember 2012 Så klart, tror det ble litt missforstått.. Mener at TS ikke har rett til å behandle han urettferdig, ettersom at hun ikke er sjefen hans. Hvem vet? Kanskje han faktisk prøver å komme på rette veier, selv om det han har gjort er utilgivelig. Og for at han skal få det til så er det ingen grunn til å være usaklig mot ham, men man trenger heller ikke å ta kontakt med ham eller bli personlig på noen som helst måte. En alkoholiker som prøver å komme på rette veier snuser ikke på flaska. Men en pdofilidømt som prøver å komme på rette veier - han spørseg for om jentunger i rette alderen eller? Kjøper ikke helt den. 5
Alice123 Skrevet 7. desember 2012 #18 Skrevet 7. desember 2012 Men vi MÅ VITE at han er dømt før vi gjør noe! Å fortelle videre til kollegaer at en mann er pedofil, basert på løse rykter, kan ødelegge livet hans! 4
Rosadotten Skrevet 7. desember 2012 #19 Skrevet 7. desember 2012 En alkoholiker som prøver å komme på rette veier snuser ikke på flaska. Men en pdofilidømt som prøver å komme på rette veier - han spørseg for om jentunger i rette alderen eller? Kjøper ikke helt den. Jeg vet det, men det KAN jo være. Jeg har ikke akkurat sagt at hun skal prate med ham eller noe, men holde seg unna og advare de andre. Man trenger ikke akkurat å kaste stein etter han når han ikke har noe med henne å gjøre. Han slutter vel å mase om barn når de avviser ham 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #20 Skrevet 7. desember 2012 Det er massevis av mennesker som lever i sølibat helt ufrivillig. Kanskje de er stygge, usikre, tenner på "rare" ting, eller handicappede. Menn og kvinner som går gjennom hele livet uten seksuell kontakt. Selvsagt skulle de sikkert ønske de hadde det annerledes, men de velger å ikke skade andre for å få tilfredsstillelse. Det finnes til og med pedofile som gjør dette. De anerkjenner at det å leve ut lystene sine vil skade barn for livet, så da lar de være! Denne fyren, så sant du vet med sikkerhet at han har sittet inne 2 ganger for overgrep, er et monster. Det er helt tydelig at han ikke har sluttet med overgrepene, og bare venter på neste sjanse til å ødelegge et nytt barn. Jeg mener du burde fortelle det til alle. Han fortjener hverken respekt eller sympati, han er et rovdyr på jakt. Mulig han ikke når din 9-åring, men hva med kollegaene dine sine barn? Fy faen. Jeg synes gapestokk og 100 piskeslag over ballene hver dag resten av livet hadde vært passende straff for slike! Anonym poster: c15b04f2cc4e061cfdca386cc055b347 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå