Sermina Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 (endret) Vi holder på å sette oppgradere kjøkken i vår nyinnkjøpte leilighet, men sliter litt med å velge kjøkkenløsningen. Kjøkkenet er langt og smalt med 3 meter lange vegger på hver side. Løsningen med kjøkkenøyer som mange bruker vil derfor ikke være mulig. Siden vi har langsiktige planer om å selge leiligheten om ca 5 år så er vi opptatt av at løsningen vi velger nå ikke vil være utdatert da. Hva tror dere er sikrest med tanke på fremtiden? Alternativ 1:Glatte dører med stålhåndtak, men vi synes egentlig dette er litt "kjedelig". Alternativ 2: Profilerte dører med stålhåndtak. Har dette hatt sin storhetstid og er på vei ut? (Dette har vi på ene vegge på kjøkkenet nå, så da trenger vi bare bygge et halvt kjøkken). Alternativ 3: Glatt kjøkken uten håndtak og med tredelte linjer på underskapene. Som benkeplate har vi tenkt sort kompaktlaminat med sort vask. Hva tror dere er lurest å velge med tanke på fremtiden? Endret 7. desember 2012 av Sermina
SmallTalk Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 Jeg ville valgt nr 1 eller 2. Personlig så ville jeg gitt blanke i hva som er moderne nå og heller tenkt klassisk. Kjøkken som nr 1 og 2 er å anse for mer klassiske kjøkken og vil appellere til en bredere gruppe enn hva kjøkken nr 3 gjør, uansett om det er om 1 eller 5 år. Velger dere f.eks mindre håndtak eller knotter i stål så vil dere få en enda mer tidløs stil.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 Jeg hadde samme dilemma. Ikke fordi jeg skulle selge, men fordi det ikke skulle være umoderne etter 5 år. Ei heller noe jeg kunne bli dritt lei av. Jeg gikk for et et glatt og hvitt kjøkken. Valgte valnøtt benkeplate for å få inn litt varme. Jeg har stålvask og diskre stålhåndtak. Jeg har nøytrale fliser over benken. Når dere skal ha sort benkeplate så passer sort vask godt til. Jeg ville enten ha valgt kjøkken nr. 1 eller det uten håndtak. Dere skal tross alt leve med kjøkkenet i 5 år så det er viktig at dere også trives med det. Fronter og benkeplate er lett og ikke alt for dyrt for neste eier å bytte. Anonym poster: 7fde2e70b16cd916d53f360b975fd74b
Alice123 Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 Blir profilerte dører med nøytrale knotter noengang ut? Syntes det har vært inn siden tidlig '90tall? 1
SmallTalk Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 Blir profilerte dører med nøytrale knotter noengang ut? Syntes det har vært inn siden tidlig '90tall? Mitt kjøkken er fra 1985 og jeg har hvite, profilerte fronter og nøytrale knotter. Tror det skal mye til før dette blir både moderne og umoderne.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #7 Skrevet 7. desember 2012 Nr. 2. Høyglans har vært ut i flere år allerede. Anonym poster: f08fd156845c88e0fc6c678d97551ae0
Alice123 Skrevet 7. desember 2012 #8 Skrevet 7. desember 2012 (endret) Mitt kjøkken er fra 1985 og jeg har hvite, profilerte fronter og nøytrale knotter. Tror det skal mye til før dette blir både moderne og umoderne. Jeg kjøpte hus med noe profilert furuhelvete som er eldre enn meg. Slipte ned, malte hvitt, nye knotter. BOOM! Alle trodde jeg hadde bytta kjøkken. (hvilket jeg på en måte hadde, siden jeg byttet benk, vask og kran). Edit: Ser nå at profilert kjøkken med knott er ut. Hva er inn nå? Endret 7. desember 2012 av Alice123
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #9 Skrevet 7. desember 2012 Nr 2 var kjempefint! Hvilken leverandør er dette, og hva heter serien?? Det er akkurat slik jeg vil ha det! Anonym poster: b10eb04cb6bb093ea6b940b38c0a0b70
Olive Skrevet 7. desember 2012 #10 Skrevet 7. desember 2012 Nr. 2. Høyglans har vært ut i flere år allerede. Anonym poster: f08fd156845c88e0fc6c678d97551ae0 Ingen av disse eksemplene var i høyglans... Personlig syns jeg nummer 2 er grusom og umoderne. Om det "må" bli en av disse 3 så ville jeg tatt nummer 1, den er mest nøytral.
pingelill Skrevet 7. desember 2012 #12 Skrevet 7. desember 2012 Hehe, skulle akkurat bare trykke meg inn å skrive "klassisk og hvitt", før jeg så bildene! Jeg ville gått for nummer to selv. Synes det er fint med sånne "innhugg" - mer klassisk og pent enn de helt galtte overflatene, synes jeg dessuten artig å ha noe å bytte håndtak på for en annen stil! 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #13 Skrevet 7. desember 2012 Ingen av disse eksemplene var i høyglans... Personlig syns jeg nummer 2 er grusom og umoderne. Om det "må" bli en av disse 3 så ville jeg tatt nummer 1, den er mest nøytral. Skjønner ikke hvordan du kan mene at nr 2 er grusom og umoderne? Jeg tror alle her bortsett fra deg har sagt nr 2. Hvilken smak har du??? Anonym poster: b10eb04cb6bb093ea6b940b38c0a0b70 5
Gjest Nica. Skrevet 7. desember 2012 #14 Skrevet 7. desember 2012 Jeg likte nr 2 best, synes nr 1 ble litt industrikjøkken.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #15 Skrevet 7. desember 2012 Jeg hadde valgt nr 2, da dette nok er en populær løsning hos mange. Selv ville jeg nok ikke valgt det for min egen del, men jeg hadde heller ikke valgt å bytte kjøkken da jeg har noe spesifikk smak. Når vi lager nytt kjøkken velger vi nok samme selv - fordi mange synes glatte fronter er for "minimalistisk", og de som liker minimalistisk stil helst vil ha det enda mer minimalistisk(ergo ingen er egentlig fornøyd). Jeg tror flest folk vil like best nr.2 - det er også det mest tidløse. Nr. 1 er "ingenting" av noe, og de øvrige er litt vel mye eksponert som "moderne" kjøkken. Anonym poster: 611f35027568b7d93dc663e9f3ef4ab8
SmallTalk Skrevet 7. desember 2012 #16 Skrevet 7. desember 2012 Ser nå at profilert kjøkken med knott er ut. Hva er inn nå? Bilde 3 og 4. Da tror jeg heller at jeg foretrekker et umoderne, profilert, hvitt kjøkken med knotter i f.eks børstet stål.
Olive Skrevet 7. desember 2012 #17 Skrevet 7. desember 2012 Skjønner ikke hvordan du kan mene at nr 2 er grusom og umoderne? Jeg tror alle her bortsett fra deg har sagt nr 2. Hvilken smak har du??? Anonym poster: b10eb04cb6bb093ea6b940b38c0a0b70 Jeg liker rene linker, åpne hyller og lyse farger. Profilerte fronter og mørke benkeplater er rett og slett for "dillete" for min smak. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #18 Skrevet 7. desember 2012 Jeg har kjøkken nr 1, bare at skapdørene er i eik, i stedet for hvitt. Så er benkeplaten mørk grå med spetter i, og med lysegrå fliser over vasken. Hvis jeg skulle forandret på noe, ville jeg hatt profilerte dører sånn som kjøkken nr 2, og kanskje malt over eiken til hvit eller lys grå Kanskje lys grå, for alle veggene her er hvite ellers. Anonym poster: cb9e108a00d2d2c45a160226f5df573b
Alice123 Skrevet 7. desember 2012 #19 Skrevet 7. desember 2012 Bilde 3 og 4. Da tror jeg heller at jeg foretrekker et umoderne, profilert, hvitt kjøkken med knotter i f.eks børstet stål. Aaaah, sånn med trykk-dører. Jeg har trykk-dører på skapene i stua mi. Det er faenmeg et helvete med trykkdører. Halvparten av tiden vil de ikke gå igjen, og den andre halvparten bruker jeg på å lirke opp dørene med neglene fordi trykkfunskjonen ikke fungerer. 1
Sermina Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #20 Skrevet 7. desember 2012 Nr 2 var kjempefint! Hvilken leverandør er dette, og hva heter serien?? Det er akkurat slik jeg vil ha det! Anonym poster: b10eb04cb6bb093ea6b940b38c0a0b70 Det er fra Norema og heter Format hvit. Takk til alle dere som har kommet med meninger. Vi har endel skap fra Norema på den ene veggen, så vi tenkte bytte dører på de og kjøpe nye skap til den andre veggen. Selgeren på Norema anbefalte oss nr 1 da denne vistnok traff et bredere publikum, men vi er veldig usikre på om nr 1 treffer vår smak. Det ser også ut til at folks meninger er veldig variert så da slipper vi muligens å veie nr 1 så tungt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå