Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store problemer med å få spilt av Vimeo-videoer i nettleserne mine. Jeg bruker både Firefox og Chrome, men ingen av dem vil spille en jevn video om noe i det hele tatt. Om videoen har en link til Vimeo sin side, er det ikke noe problem. Der går visningen helt greit.

Men nå har en av avisene jeg leser gått over til slike videoer uten at det er link i den. Jeg har prøvd å gå til Vimeos side og søke på forskjellig vis, men videoene kommer ikke opp. Jeg klarer det meste som har med data å gjøre, men dette er et mysterium for meg.

Noen som har et forslag?

(PS. Alle andre videoformater spilles av helt fint)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har peiling?

Skrevet

Vet ikke helt, kanskje du kan prøve å oppdatere Adobe Flash Player?

Ser ut som det er den som blir brukt for å spille av videoene.

Er det kun idag du sliter med å spille av eller har det vært slik lenge?

Skrevet

Nei, det har vært slik lenge, gjennom flere Adobe-oppdateringer, så det kan ikke være det.

Skrevet

Jeg har avinstallert og installert FlashPlayeren flere ganger den siste tiden, Vimeo-problemet har jeg hatt i flere år. Det toppet seg nå når avisen jeg leser har begynt å bruke Vimeo som standard videospiller. Nå MÅ den fungere, tidligere/i andre Vimeo-videoer kunne/kan jeg gå via linken på linjen i spilleren. Men den linken/knappen finnes ikke i avisversjonen.

Skrevet (endret)

Kjipt, da vet jeg dessverre ikke.

Kan jo altid prøve å ta ut strømmen på routeren din.

Why are videos stuttering?

We know stuttering is annoying, and there are many possible reasons why you may be experiencing poor video playback. Vimeo requires a better than average internet connection and computer processor, so if you have a slow connection or older computer, you may experience issues.

If not, here are a few things you can try:

1. Make sure you have the latest version of Flash running on your computer. You can check what version you have here: vimeo.com/help/flash.

2. Please turn off any other programs, virus protection, ad block, or energy saving settings as they may interfere with video playback.

3. Try closing other browser tabs if you have many opened.

4. Try another browser and see if that helps.

5. If you have taken these steps and are still having issues with playback, you can help us out by reporting the video using our "Report Slow Loading" feature. Simply right click the video player after you hit Play and select the option, "Report Slow Loading". Please note that this feature is only available with the Flash player.

Important! In general, videos with fast camera pans, quick zooms in and out, fast moving subjects (think nascar races) or sudden changes in light conditions do not compress well.

Kilde

Endret av -Leon-
Skrevet

Har ingen router, deler med huset der jeg leier (de har fiber).

Hakking har jeg hatt problemer med, derfor har jeg oppdatert FlashPlayeren flere ganger, men det har aldri hjulpet på Vimeo, kun alle andre formater. Som sagt kan jeg se Vimeo helt fint på deres side, men ikke på avisens sider.

Skrevet

Uansett: takk for hjelpen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...