Gå til innhold

Glitter til øyenskygge

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet (endret)

Hei!

Er på leting etter glitter som man bruker som øyenskygge?

Altså ikke helt vanlig øyenskygge.

Men man "limer" det nesten på ved hjelp av lim man bruker til løsvipper eller øyenbrynsgele.

Her er en film der hun tar på glitteret rundt 3:20 og ser ut som hun også bruker et slags lim først.

Litt mye sminke men var bare for å vise et eskempel :)

Vært og sett på Vita, HogM og KICKS men ingen hadde.

Si fra hvis du vet om noen i Oslo som selger eller nettbutikk :)

261842165806284903_bGMsD5xf_c.jpg

Sånn ca :)

Endret av SmurfeLurfen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke akkurat det du spør om, men på makupstore får du kjøpt sånn glitter, men jeg vet ikke hvordan du fester det. det jeg gjør når jeg skal lege pudderskygge er å gjøre kosten litt fuktig med enten en settingspray eller bare vann og så presser du det på. Ikke stryker, men trykker det på altså.

Anonym poster: 62f692299f60e046a19c5afc5d4bb8af

Skrevet

Har også letet etter glitter. Har løst glitter men mye av det ender opp under øyet. Fant en glittermouse med kost av Isadora, men det var litt for finkornet og ikke kjempeglitrende så det så litt ut som grå øyeskygge. En glittergele hadde vært tingen.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet (endret)

Her: http://www.makeupsto...ts/eyes/glitter

Det jeg også har gjort er å rett og slett bruker glitter eyelineren til Makeupstore som øyenskygge. Her: http://www.makeupsto...reyelinerliquid

Er den første helt vanlig glitter? Altså ikke gele aktig? :)

Sånn at man tar på limet først og så trykker glitteret på?

Dere vet forresten ikke om det er mulig å kjøpe prøver og ikke en hel?

Sånn at man får prøvd litt og bare se om det funker rett og slett? :)

Endret av SmurfeLurfen
Skrevet

Ja det ser ut som løst glitter, det er bare søl å jobbe med.

Skrevet

Er den første helt vanlig glitter? Altså ikke gele aktig? :)

Sånn at man tar på limet først og så trykker glitteret på?

Dere vet forresten ikke om det er mulig å kjøpe prøver og ikke en hel?

Sånn at man får prøvd litt og bare se om det funker rett og slett? :)

Løst ja. Det blir ikke søl å jobbe med om du gjør som jeg beskrev. Kjøp deg en settingspray og spray på kosten, eller fukt kosten så vidt med litt vann. Dypp kosten i glitteret, blås godt av kosten og trykk forsiktig på øyelokket. Legg flere tynne lag enn ett tykt. Når du er fornøyd tar du en helt ren kost og enten sprayer settingspray på den eller fukter den med vann og trykker forsiktig over glitteret igjen. Det blir best med en settingspray, men det er ikke nødvendig.

Aner ikke om de gir deg prøver, men du kan jo spørre de om den beste måten de foreslår for å påføre glitteret. De viser deg sikkert :) Du kan jo også se på den glittereyelineren, det er på en måte som en slags gele.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Løst ja. Det blir ikke søl å jobbe med om du gjør som jeg beskrev. Kjøp deg en settingspray og spray på kosten, eller fukt kosten så vidt med litt vann. Dypp kosten i glitteret, blås godt av kosten og trykk forsiktig på øyelokket. Legg flere tynne lag enn ett tykt. Når du er fornøyd tar du en helt ren kost og enten sprayer settingspray på den eller fukter den med vann og trykker forsiktig over glitteret igjen. Det blir best med en settingspray, men det er ikke nødvendig.

Aner ikke om de gir deg prøver, men du kan jo spørre de om den beste måten de foreslår for å påføre glitteret. De viser deg sikkert :) Du kan jo også se på den glittereyelineren, det er på en måte som en slags gele.

Takk for svar :)

Skal sjekke ut!

Skrevet

Det var lurt, jeg har løst kjempefint sølvglitter. Kan jo bare blande det i f.eks litt blank faceprimer eller kanskje dagkrem. Har lyst å ha det oppå mørk skygge så da er jo risken at du visker ut skyggen i samme slengen men......

Skrevet

NYX har glitter som er rimeligere enn MAC og MUS sine.

Skrevet

Det "limet" du refererte til fåes kjøpt på M.A.C. eller Visage i Oslo. Begge skal også ha glitteret til øynene. Hvis du skal til Amsterdam i nærmeste framtid anbefaler jeg en butikk som heter "Backstage". Butikken ligger i Rozenkransgraacht. De har ALT.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bruker selv NYX glitter som koster 30-40 kr.

Brukt en øyebrynsgele (Fra hm som du kan presse ut). Legg ett tynt lag på øyelokket (etter øyeskygge) også tar du glitter over "gelen". Striper seg aldri, smitter ikke av, du får det ikke andre steder på ansiktet. Enkelt og billig;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...