Gå til innhold

Pusse opp soverommet: Hvordan få hotellfølelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som gir den hotellfølelsen? Stivt sengetøy og mange puter. Tykk og tung dyne (hvor selges det? Helt umulig å finne tung dyne!). Men hva mer?

Anonym poster: f6e6db13d08476acb8daafb5e3eee1b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tunge gardiner, gjerne 2-3 lag (helt innerst mot vinduet kan det gjerne være hvit og halvveis gjennomsiktig stoff, og mørkere og tykkere utover). De må gå helt ned til gulvet, selv om vinduet slutter midt på veggen, og bør starte helt fra taket. Gå i varme, brune toner - samt beige og melkehvitt. Finn noen stødige, eksklusive lamper (kanskje en bordlampe på hvert nattbord, vet ikke hvor stort rom du har, men en gulvlampe er også pent).

Det er ikke umulig å finne slike dyner. Sjekk hos Hansen&Dysvik og Lexington.

Anonym poster: a3df67389e304cafb89f0987d3ef40fc

• Liker 4
Skrevet

Ei fantastisk god seng!

Skrevet

Gardiner som går fra gulv til tak, fondvegger og trendy møbler. Lite pyntegjenstander, men det som finnes av pynt er gjerne et "statement-piece".

Skrevet

Stor seng, tunge mørke tremøbler, teppegulv, tv på rommet, minibar (eller blir det å dra den litt langt?)

• Liker 1
Skrevet

Hehe Jeg tror jeg står over minibaren! Jeg har litt under 4 kvm så det blir kanskje vanskelig å få inn en stor seng?

Gardiner er på plass allerede, et lag tykt hvit stoff, så hvit chiffonaktig og så et par ensfarvede vanlige gardiner. Det slipper nesten ikke lys igjennom så er veldig fornøyd.

Skrevet

Du må ha sånn nøkkelkortlås slik at du kan låse deg selv ute og må gå en tur i resepsjonen når du naken tror du går en tur på badet.

Anonym poster: dc8f77369fceb7fb7337b7b3220ec2b9

• Liker 21
Skrevet

Du må ha et prangende sengehode ! gjerne i nevøsfløyel med innsunke knapper på, og messingknotter i ei ramme rundt.

Anonym poster: 92f93564201150dddf4cb13653fb1821

• Liker 1
Skrevet

Man får ikke hotellfølelse på 4 kvm.

Anonym poster: 622e6e4efa54d390022247661319f6d8

• Liker 9
Skrevet

Skittent sengeteppe, i samme stoff som de gardinene du ser når alle er fortrekt!

• Liker 3
Skrevet

Og selvfølgelig tv på veggen :fnise:

Anonym poster: bf73121a41ce3cee6761c7adede72239

• Liker 1
Gjest hedgepig
Skrevet

Skittent sengeteppe, i samme stoff som de gardinene du ser når alle er fortrekt!

Word!

Jeg ville vært forsiktig med så tette gardiner på et så lite rom. Du må passe på å sjokklufte om morgenen for å få ut fuktighet og kondens. Hvis ikke er det stor fare for mugg i glasskarmen.

Skrevet

Hvorfor få hotellfølelse? Skal ikke hjemme være et koselig, lunt og varmt sted? :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke det er selve interiøret på hotellet som gir hotellfølelsen. Det er vel heller det faktum at man er på et hotell og ikke hjemme.

På mitt soverom har jeg en stor TV på veggen, lammeskinn på gulvet, litt mørke gardiner (veggene er lyse), og et svæært klesskap med speil. Det kan jo minne litt om et hotell kanskje..

Skrevet

Trådstarteren troller. 4 kvm? Min dobbelseng er 180x200 cm som er nesten 2x2m. En bod blir jo aldri et hotelrom!!!

• Liker 4
Skrevet

Tunge, lite fungerende gardiner som enten stenger ute alt lys, eller ikke stenger ute noe lys. Vegg-til-vegg teppe med flekker på. Seng som er hard med klumpete puter og slikt hodegjerde anno 19-ettellerannet. Muligens en "liggegrop" i senga. Lodotter i fri flyt langs gulvlistene. En stol med flekker på for trivselen sin del. Og på 4 kvadrat må du ha den største senga du kan finne: det er viktig å måtte skvise seg mellom seng og vegg for å komme inn i rommet.

Men hvorfor vil du ha slikt soverom? :vetikke:

Anonym poster: 8a1aff7ba8cd09988ba6ab648129b2e6

• Liker 4
Skrevet

Tunge, lite fungerende gardiner som enten stenger ute alt lys, eller ikke stenger ute noe lys. Vegg-til-vegg teppe med flekker på. Seng som er hard med klumpete puter og slikt hodegjerde anno 19-ettellerannet. Muligens en "liggegrop" i senga. Lodotter i fri flyt langs gulvlistene. En stol med flekker på for trivselen sin del. Og på 4 kvadrat må du ha den største senga du kan finne: det er viktig å måtte skvise seg mellom seng og vegg for å komme inn i rommet.

Men hvorfor vil du ha slikt soverom? :vetikke:

Anbefaler Tripadvisor for anmeldelser av hotell. Du fortjener virkelig å få oppleve noe annet en det rælet du har bodd på... ;)

• Liker 4
Skrevet

Anbefaler Tripadvisor for anmeldelser av hotell. Du fortjener virkelig å få oppleve noe annet en det rælet du har bodd på... ;)

Jeg mente selvfølgelig ikke 3 og 4 stjerners hoteller. Jeg mente ordentlige hotellrom. Ikke grisete steder for mellomklassen og nedover.

Skrevet

Å, jeg har bodd på hotell i toppklassen, jeg. Ingen av dem har vært i nærheten av skikkelig vasket, da.

Men samtlige hotell innenlands i Norge har passet beskrivelsen over (bortsett fra de uten teppe, bare flekkete gulv..)

Mitt soverom (for å vende tilbake til topic): seng plassert ut fra vegg, med antikkpreget speil over hodeenden. Dundyne, sengetøy i egyptisk bomull, featurewall som er mørkere enn resten av veggene (samme vegg som speilet) og heldekkende vinduer langs ene siden dekket (pga innsyn) av gardiner med art-novou trykk. Heller ingen skap i rommet, men i stedet en walk-in-wardrobe.

Aldri funnet hoteller som matcher i standard, dog. ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...