Gå til innhold

Høyrehendt men venstrbent.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har nå nylig oppdaget at jeg kanskje kan være venstrebent, men jeg er høyrehendt. Er det vanlig?

Jeg vet også at jeg bruker ALLTID høyre øre når jeg snakker i telefon, men jeg trodde bare at det var en vane.

Det er klart at man bruker noe mer enn andre, men er det slik at er en medfødt legning eller bare vane?

Beklager om det er rotete skrevet ;)

Anonym poster: 64b632eb9e2cb0fd63b1f9a08691ab6a

Gjest Gunfreak
Skrevet

Jeg er kjempe rotete på dette, jeg er venstrehends, men høyre øye er dominat, på beina er det hip som happ hvilket bein jeg bruker, er like dårlig med begge, jeg bruker pc som en høyrehendt, holder kniv og gaffel som høyrehendt, holder rilfe og pistol som høyrehendt, kan bare bruke venstre øre nå jeg snakker i telefon, Så jeg er kjempe rar.

Skrevet

Venstre øre når jeg snakker i telefon, skulle det stå, hehe...

Men, godt å høre at det finnes flere enn meg :)

Men hvordan bruker du pc som høyrehendt, bruker du ikke begge hender?

Skrevet

Haha, ja håper det er normalt! Selv jeg er jeg høyrebeint (klarer ikke å satse på venstre bein i volleyball fks.. selv ikke etter å ha spilt i 6 år), men er venstrehendt når jeg skriver. Tennis og badminton liker jeg helst å bruke høyrehånden riktignok, men ikke noe problem med den venstre heller, men høyre velges naturig, også hvis jeg en sjelden gang skal bruke skrutrekker eller hammer.. Gaffel er alltid i den venstre hånden, og kniv i den høyre. Underlig? Ja.

Pc som høyrehendt her og;) :P

Gjest Gunfreak
Skrevet

Men hvordan bruker du pc som høyrehendt, bruker du ikke begge hender?

Jo, men bruker høyre hånd på musa, har en venn som er super venstrehendt og han, sliter hver gang han får et nytt spill, da må han forandre alle tastene, han bruker venstre hånd på musa, og bruker høre hånd på tastaturen og gjør at han ikke kan bruke WASD for å spille osv.

Skrevet

Jeg er venstrehendt, begge bena kan brukes til det meste - så der er det hipp som happ.

Jeg klipper med høyre, mest sannsynlig pga det ikke var venstrehendtsaks tilgjengelig når jeg var liten.

Jeg bruker begge ørene når jeg snakker i telefonen.

Jeg bruker høyre hånden som dominant ved databruk, kommer nok også fra at jeg aldri har giddet å skifte mus/taster.

Gaffel i venstre og kniv i høyre. Men alltid kniv i venstre når jeg bare bruker kniv. Da klarer jeg ikke å bruke høyre... Merkelig.

Skje i venstre.

Anonym poster: aa2f5bdf39e322fe0c85c7df780fc9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...