Gå til innhold

PR og markedskommunikasjon på BI

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Er det noen som studerer PR og markedskommunikasjon på BI? Jeg vurderer å begynne der, men har lyst på litt "inside information" :P

Men er det et nytt studie? For på alle andre bachelorstudiene står det studieplan, altså fagene man må ha. Men det står ikke på PR og markedskommunikasjon.

Anonym poster: 124f4afb74d1b235e5ed1fa91c93b6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Er det noen som studerer PR og markedskommunikasjon på BI? Jeg vurderer å begynne der, men har lyst på litt "inside information" :P

Men er det et nytt studie? For på alle andre bachelorstudiene står det studieplan, altså fagene man må ha. Men det står ikke på PR og markedskommunikasjon.

eldgammelt studie, jeg har tatt det, garantert arbeidsledig etterpå!

Anonym poster: 6a282d7c12b8e9904c71db872e968167

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke akkurat anbefale det. Dårlig med jobber... Jeg valgte økad på BI pga jobbmuligheter.

Jeg er ikke noe særlig glad i økonomi osv, så økadm er utelukket. Men jeg vil gjerne høre noen synspunkter om dette studiet. Som jeg har fortstått det så er dette er nytt studie. Fordi de har slått sammen to gamle studier til å bli PR og markedskommunikasjon... Ingen som går dette her, eller vet noe? Hilsen TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, studiene er slått sammen, det er helt korrekt. Vil fraråde dette studiet av flere grunner:

-Mye luftige fag og lite håndfast kompetanse!

-Et helt nytt studie som næringslivet ikke har hørt om enda

-En bransje hvor tilbudet av arbeidskraft er ekstremt mye større enn etterspørselen.

-En bransje hvor du konkurrerer med folk med mye forskjellige studiekompetanse (markedsføring, journalistikk, kommunikasjon osv.)

Hvis du er interessert i pr og/eller reklame og insisterer på å gå på BI vil jeg heller anbefale markedsføring. Du er kvalifisert til mange av de samme jobbene, og dette er hvertfall en utdannelse næringslivet er kjent med, da mange har ansatt markedsføringskandidater fra BI. Hvis du er mest interessert i kommunikasjonsbiten ville jeg søk et eller annet av kommunikasjonsstudiene fra Blindern, eller journalistikk på HIO eller i Volda, som begge har et godt rykte. De sistnevnte krever litt fra vgs, det skal være sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dytt.

Du har jo fått de svarene du trenger! Det er ingen som anbefaler deg å ta det! Meningsløst å dytte tråden, for å kanskje finne en som skryter av studiet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke finne noe annet? Du blir hvertfall frarådet her. "Alle" skal jo bli noe innen "markedsføring eller noe sånt".

Anonym poster: b25c700f28ab55732f294d3dfb8764d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PR har kanskje ikke så stor etterspørsel nå, men blir mer viktigere med årene som går og etterspørsel fra bedrifter har vokst :-) . Selv går jeg Retail Management på BI, føler at ved å ta denne bacheloren kan jeg gjøre litt av alt og har mange muligheter etter endt studiet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere som har tatt den bacheloren. Ingen fikk relevant jobb etterpå. Ville ikke startet på den hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du lykkes i bransjen, må du være "best i klassen". Og vise at du kan ha flere baller i lufta, gjennom å engasjere deg mye ved siden av studiene.

De som er intelligente, jobber hardt og som har spisskompetanse (f. eks. gjennom å engasjere seg i politikk ved siden av skolen), og som har satt seg klare mål de jobber mot, er de som vil lykkes med en slik studiebakgrunn.

Men er du middels god på skolen, er det ikke noe å bruke verken tid eller penger på.

Anonym poster: 918b02f84131e4dffae47b887475c3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet nå om dagen er at "alle" skal bli noe innen medie og kommunikasjon, eller PR og markedskommunikasjon for å bruke synonymer. Og de aller fleste utdanner seg til arbeidsledighet da det ikke er stillinger til alle.

Jeg vet en del om dette i og med at jeg er involvert i rekruttering hos min arbeidsgiver, og også var det hos forrige. Kandidater som kommer med solide fag, som økonomi og adminstrasjonsfag, matte og naturfag, ingeniørfag, er mye mer attraktive på arbeidsmarkedet. De er aldri arbeidsledige, kan velge i spennende jobber, og får veldig godt betalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generellt så er å utdanne seg innenfor kommunikasjon å utdanne seg til arbeidsledighet.

Anonym poster: 1befd678b40339d60754fa3300a88cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...