Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 hei! jeg jobber natt og er enslig mor. barnet er ti år og i følge nav er det ikke forventet at en 10-eller 13 åring skal skal sove alene på natta. min eldste datter passer ofte den minste, og dama på nav ba meg ta med turnusen og komme med et beløp som hun/barnevakten får hver natt. men jeg vet ikke hvor mye jeg skal skrive opp!! hva er forventet lønn for dette? kan jo hende at det etterhvert blir noen andre som må passe den lille mens jeg jobber, så det er greit å operere med et reelt beløp.
Gjest Purple Haze Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 (endret) TS: Hva med å ta utgangspunkt i dagmammalønn når du skal beregne hva du skal søke om? Så kan du legge på noe i nattillegg. Ikke vet jeg, jeg har aldri vært borti denne problemstillingen før, så jeg kommer bare med et forslag. Endret 8. desember 2012 av MissStiles 2
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 Finnes det barnevakter om natten som mottar hvit betaling? Dette må være et minimum en må forlange. Hvordan kan navn betale våre skattepenger til svært arbeid. Det er i alle fall dobbmoral. På spørsmålet omo betaling nattbarnevakt lønn tror jeg det ikke finnes noen tariff. Dette er noe ts. må finne ut av hos nav . Men får inntrykk av nav ikke vet da mest sansynlig for at det ikke finnes
saltvann Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 (endret) Jeg har ikke peiling, men hvis man tenker lønn som en hvilende nattevakt? Og da 130 kr i timen? Er det noen under 18 år, så vil de ha mindre timeslønn.. Klem til deg TS Endret 8. desember 2012 av MissStiles 1
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 (endret) Hvorfor mener du at det skal betales tilskudd for barnepass for barn over 10 år. Videre til barnepass privat generellt? Er dette noe du har krav på k følge dagens regler ? Endret 8. desember 2012 av MissStiles
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 Jeg tror ikke det finnes slike ordninger. Har en venninne som er alenemor og jobber skift, som av og til faller på natta. Hun har vært i samtaler med nav for å få økonomiske råd, og de har ikke nevnt noe slikt. Anonym poster: 3157dae98f72663b2d78c3005d007e7c
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2012 #7 Skrevet 7. desember 2012 Vet om noe lignende . Barnemor jobbet turnus. Barnfar ville gjerne ha barn mer men mor ville ikke . Hvofor? Svaret er at da ville far bli bostedsforelder. Dette er en hemsko og ett latterlig system som oppfordrer til svindel. Hvofor fikk ikke far bli bodtedsforelder? Svaret et at mor mistet stønader. barnebidrag og skatteklasse 2. Dagens system er avleggs og hører ikke hjemme i et land so. PÅSTÅR det er et demokrati og likestilt. Tragisk og tullete system som hinder en positiv samfunnsutvikling. Når livet endrer seg er det å bytte jobb en bagatell .
Gjest nybegynneren Skrevet 7. desember 2012 #8 Skrevet 7. desember 2012 Vet ikke om det er fastsatt eller opp til vær kommune,men i vår kommune kan man søke om støtte til barnepass opp til en viss sum. Regner med at dette er behovsprøvd. Du kan søke om støtte ifra nav,men du må skrive søknadspapirer og ha en skriftlig bekreftelse ifra den personen som skal passe barna. Nav har vel satser og gå etter tenke,så hør med dem ang betaling. Nå er det vel "sovende nattvakt" du skal?i pleieyrker der dette blir praktisert får man ikke betalt alle timene man er på vakt,da man jo sover. Skulle det være sykt barn o.l som gjør at barnepiken må være våken,får man selfølgelig betalt for timene man er våken.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2012 #9 Skrevet 7. desember 2012 (endret) TS: Hva med å ta utgangspunkt i dagmammalønn når du skal beregne hva du skal søke om? Så kan du legge på noe i nattillegg. Ikke vet jeg, jeg har aldri vært borti denne problemstillingen før, så jeg kommer bare med et forslag. Jo, kanskje det. Hva er vanlig dagmammalønn da? Hvis jeg satser for høyt i følge nav kan jeg jo bare skru ned prisen. Som sagt, har jobbet natt i ett år nå, og hadde ikke tenkt tanken før nav sa det selv. Har for øvrig jobbet turnus i mange år. For barnevakten blir det hvilende nattvakt ja, men ikke for meg Endret 8. desember 2012 av MissStiles
Pinkee Skrevet 8. desember 2012 #10 Skrevet 8. desember 2012 Synes du bør gå for 150-160 kr timen, men som sovende så blir det vel lønn kun for 4 timer? Synes det er kjempeflott at du kan få litt tilskudd til barnepass også om natten, på dagtid, i barnehage, får jo alle mye tilskudd til å passe barna sine, uansett om dem jobber eller ikke. Så jeg synes det er helt rettferdig at også nattarbeidere kan få noen kroner. 3
MissStiles Skrevet 8. desember 2012 #11 Skrevet 8. desember 2012 Tråden er ryddet for avsporinger og krenkelser. MissStiles, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå