Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg satt å snakket om hva man ville gjort anderledes, om man hadde levd igjen..

Han har to unger med en dame.. Ene er fra de var ungdomskjærester det Andre er et ONS 11 år etter... Kvinnen er ingen bra mor og har flyttet langt vekk fra far begge gangene, så- til tross for at han er tobarnsfar har fyren aldri sett en nyfødt baby! Første barn fikk han se for første gang som ettåring... Men.. Likevel ville gan ikke hatt en annen mor til barna om han hypotetisk hadde fått mulighet til " levd igjenn..

Vet vertfall at jeg IKKE Skulle blitt sammen med HAN :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du selv hadde fått barn med en kjip type og jeg hadde spurt deg "hadde du fått levd igjen ville du fått barn med han?" Da ville jeg nesten forventet at du svarte ja uansett. Det er jo barnet ditt og om du hadde hatt fått barn med en annen så hadde det jo vært et annet barn.

Er i vertfall sånn jeg tenker.

Anonym poster: 8c7e7039041511069d87e9e8a833758e

• Liker 3
Skrevet

Om du selv hadde fått barn med en kjip type og jeg hadde spurt deg "hadde du fått levd igjen ville du fått barn med han?" Da ville jeg nesten forventet at du svarte ja uansett. Det er jo barnet ditt og om du hadde hatt fått barn med en annen så hadde det jo vært et annet barn.

Er i vertfall sånn jeg tenker.

Anonym poster: 8c7e7039041511069d87e9e8a833758e

Forutsetningen var jo at barna skulle vært de samme.. bare med en bedre mor...

Skrevet

Jaja, det høres dumt ut, kanskje han misforstod spørsmålet.

Anonym poster: 49a914cb5343027b6b2c1a73f88e5f85

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det hørtes ut som et dumt spørsmål.

"Ville du byttet ut moren til ungen din (altså x-en), hvis du hadde mulighet?"

Høres ut som du er på jakt etter en bekreftelse på at x-en er no good?

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke bytta bort faren til ungen min selv om vi ikke er sammen, han er en god far for sønnen vår. Det båndet de to har seg i mellom - det synes jeg det er fantastisk å se, og har faktisk aldri tenkt tanken på at "Han burde hatt en annen far" (Hvis jeg forsto deg rett da, at jeg kunne velge å ha samme barn, men bytte ut faren?)

Er jeg et grusomt menenske mot min nåværende kjæreste fordi jeg klarer å se at eksen har noen gode kvaliteter?

• Liker 1
Skrevet

Barnet ditt ville jo ikke vært akkurat det barnet om ikke det var for akkurat de to foreldrene barnet har :)

Så å svare noe annet enn at man ikke ville bytta...ville være vanskelig..

Skrevet

Eksen var jo ikke god nok til å være partner, ligger det ikke da i kortene at man om man kunne gjort alt på nytt ville valgt å ikke ha det ONS som resulterte i enda en løsunge?

Heldigvis kanman velge bort kjærester ;)

Og- man har mulighet til å velge dem uten bagasje.. Folk med barn fra tidligere forhold er sløppel..

Skrevet

Eksen var jo ikke god nok til å være partner, ligger det ikke da i kortene at man om man kunne gjort alt på nytt ville valgt å ikke ha det ONS som resulterte i enda en løsunge?

Og- man har mulighet til å velge dem uten bagasje.. Folk med barn fra tidligere forhold er sløppel..

Takk for den, altlid hyggelig å bli kalt søppel av folk man ikke kjenner og som har null innsikt i hva jeg gjør, hvorfor jeg ikke er sammen med far til barnet mitt og hva slags person jeg er.

Folk altså...

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Dette har litt med mental voksenhet å gjøre serr'u :opplyser:

Nei, ikke alle viser seg å være så kompatible som partner som man nok i utgangspunktet hadde håpet, men resultatet av forholdet er altså et annet lite menneske.

Et lite menneske man aldri hadde fått møte og bli glad i dersom det ikke hadde vært for denne 'ukompatible' partneren.

Du kan ikke skru tiden tilbake og velge en annen forelder til det barnet som alt er ditt.

Den tanken er så surrelistisk at jeg blir aldeles matt her (og ikke så lite provosert).

Hvilke oppegående forelder vil velge bort et barn som er født ? :klo:

"Løsunge" og "søppel" begrepene kan du spare deg for. Voks opp og møt verden ansikt til ansikt, og ikke bare via en skjerm hvor du kan gjemme deg.

- For informasjon har de begrepene gått ut på dato for sånn ca 30 år siden.

Edit: Jeg tror han har det mye bedre uten en kjæreste som nærmest krever at han skulle si han ønsket at han ikke hadde blitt far til disse to. En kjæreste som nærmest 'krever' at han skal si han ville skrudd tiden tilbake og valgt henne den gangen istedet for moren til barna.

Kan du tenke deg at han da ville vært en annen person enn han er i dag ? - for det ville han garantert ha vært.

Se deg om ett er en uten barn du. Velg ham bort for det vil være det beste for ham.

Jeg tror ikke han trenger deg i livet sitt, - for å være helt ærlig.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Takk for den, altlid hyggelig å bli kalt søppel av folk man ikke kjenner og som har null innsikt i hva jeg gjør, hvorfor jeg ikke er sammen med far til barnet mitt og hva slags person jeg er.

Folk altså...

Bare hyggelig :)

På kjærestefronten er en med barn oppbrukt og ting som er oppbrukt er ....

Gjest Summers
Skrevet

Bare hyggelig :)

På kjærestefronten er en med barn oppbrukt og ting som er oppbrukt er ....

Og her på KG er AB ofte troll.

• Liker 1
Skrevet

Situasjonen høres litt "Catch 22"-ut for din kjæreste, synes jeg.

Det blir liksom feil uansett hva han svarer...

..litt som når svigermor gir sin svigersønn to slips til jul, og når han i familiemiddag 1.juledag kommer med det ene på seg blir møtt med "jasså, du likte ikke det andre slipset?" ;) hehe..

Uansett.

Hva skal man svare når man blir spurt om man ville hatt en annnen mor til sine barn?

Svaret til din kjæreste virker på meg som sunt og fornuftig ved at han har akseptert tingene som de er. Han kan ikke gjøre om fortiden uansett - så jeg synes det er fint at han svarer at han ønsker at det skal være som det er :) Bra for ham!

.....men om du spør han isteden om han ønsker å gjøre noe annerledes i fremtiden forhold til sine barn...så får du gjerne et annet svar! :)

• Liker 1
Skrevet

Er jeg et grusomt menenske mot min nåværende kjæreste fordi jeg klarer å se at eksen har noen gode kvaliteter?

Mange forventer at man skal hate x-en mer en djevelen selv har jeg inntrykk av :)
  • Liker 1
Skrevet

Uten den samme moren, ville han ikke hatt de samme barna. Kanskje det er det han tenker?

Skrevet

Spør du dumme spørsmål så får du dumme svar. Syns forøvrig det er en uting å spørre om noe uten å ha som hensikt å godta svaret, typ bekreftelsesspørsmål der bare det svaret du har konstruert i hodet ditt er godt nok.

Gjest Mandalas
Skrevet

Et sånt spm er håpløst. Jeg hadde nok også svart at jeg ville ha levd livet akkurat likt igjen til tross for to barn med to fedre, og nå er jeg alene med dem. Disse årene har uten tvil vært med på å forme meg til den jeg er idag. Og den versjonen av meg er mye bedre enn den jeg var for ti år siden. Hvis jeg ikke hadde opplevd å få mitt første barn, treffe min ekssamboer og alt det, så hadde jeg kanskje fortsatt vært mest lik den tidligere meg. Uansett kommende kjæreste så hadde jeg aldri sagt til han at jeg ønsket vi hadde fått barna sammen, for det er vel det du ville høre? Jeg kan jo ønske at barna hadde foreldre som bor sammen, men nå er det ikke sånn og det er greit det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...