AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Oppskrift? :-D Anonym poster: d2f1886a69eb2b20a91b0cabfeac35f2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 I "Den store kakeboka" av Sverre Sætre er det masse godt! Gidder ikke å skrive inn oppskriftene her, for det er altfor mange av dem^^ Tror boka selges på salg nå før jul, og jeg vil absoultt anbefale den! Anonym poster: d6cd46a2f5be695d7d6aeadfafbf1b3b
Thomasine Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 Finner det meste her... http://detsoteliv.no/
Gjest Doh Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 Dronning Maud-pudding. Har dessverre ikke oppskriften, men bare å Google. Innmari godt
Gjest Badebuksa Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 åh, jeg har en fin bok. Husker ikke hva den heter... "Langpannekaker"? kanskje. Der står det en dritgod oppskrift på sjokoladekake med kokos oppå! Og kaffeglasur! Beste kaka jeg har laga (for de som liker sjokoladekaker). Kan gi deg oppskrift om du vil, litt seinere.
Anehan Skrevet 13. desember 2012 #6 Skrevet 13. desember 2012 (endret) Denne sjokoladekaken er den beste jeg har smakt og alle rundt meg er enig. Har fått høre flere ganger at denne kaken sammen med kremen smelter på tunga. :-) 400 g smør 4 1/2 dl vann 8 ss kakao 9 dl sukker (jeg pleier minke det, merker ingenting) 1 beger rømme 8 dl hvetemel 1 ts salt 2 ts natron 4 egg Kok opp smør, vann, kakao. Tilsett sukker og rør til det har løst seg opp. Bland inn rømme, mel, salt, natron og lett vipset egg. Dekk en langpanne med bakepapir og hell i røren. Stekes på midterste rille, 180 grader ca 35-40 min. Jeg har mange ganger laget dette som cupcakes i stedenfor stor kake, og det blir like suksess. Akkurat store nok porsjoner. Kremen jeg bruker; 200 g melange 500 g melis 2-4 ss kakao 2 ts vaniljesukker 2 egg Rør smør luftig. Sikt inn mesteparten av meliset sammen med kakao og vaniljesukker. Tilsett et egg om gangen, sikt så inn resten av meliset. Denne kremen blir så luftig og fin! Mmm! Kakaoinnholdet i både kake og krem kan du variere etter hvor "sterk" du ønsker den. :-) Endret 13. desember 2012 av Anehan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå