ungmammaa Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Var hos frisøren igår, og fikk den vondeste hode massasjen noensinne.. Jeg har kjempe vondt i hodebunnen nå. Skulle bare farge etterveksten, etter hun hadde skylt utav fargen og var ferdig med den VONDE "massasjen" så spurte hun meg om jeg ville ha kur i, og da sa jeg selvfølgelig ja. Da jeg skulle betale så sa hun at det ble 1400, og det synes jeg var veldig dyrt for bare farging av ettervekst. så på kvitteringen da jeg kom hjem, og det sto 450 for at hun tok kur i.. skal takke nei neste gang for å si det sånn:):)
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Ja, frisører kan være utrolig slu.. Jeg personlig hadde lagt inn en klage på at hun ikke informerte om at det ville koste. Klager vi ikke vil de bare fortsette å lure folk. Anonym poster: 42a8d890e852a940fb4c8274353cda2c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 Frisører tar alltid betalt for alt ekstra, så jeg sier alltid nei når de spør om jeg vil ha noe i. Anonym poster: 2b64ff735b5328d63a9f1184c02d5e21 2
Djungelvrål Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Det kan da ikke koste 450 for en klatt med hårkur? Det er jo mer enn selve tuba/boksen med kuren ville kostet! Jeg hadde klaget.. 4
ungmammaa Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2012 var det jeg og reagerte på, kostet jo mer enn hva en tube med hårkur hadde kostet. gjør ikke den feilen igjen for å si det sånn! men har aldri skjedd før, at de har tatt betalt for å tatt i hårkur..rare greier!!
Professor Orm Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 Ville ikke trodd at en vanlig kur kosta så mye. Salongkur, altså spesialkur, koster gjerne rundt 200. Jeg synes du burde gå tilbake ja. Du skulle vært hos min frisør, hun gjør aldri feil. Håper du får ordnet opp i det. Og et tips til neste gang frisøren vasker håret ditt: Be hun/ham om å gjøre det forsiktig. De tror de er forsiktige, men etter mange hodebunnsmassasjer har de blitt rimelig sterke i hendene og merker ikke hvor hardt de gjør det.
ungmammaa Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 7. desember 2012 Jeg har aldri opplevd en så vondt hodemasaje før. Satt med tårer i øynene, og det var en befrielse når hun sluttet. Er helt øm nå. Og hun trykket inn i tinningen, skal aldri der igjen! Hun jeg pleier å gå til var opptatt hele uken pga julebord sesong, og jeg skal ha dåp på søndag. Er ihvertfall veldig skuffet over det frisør besøket ;-P kom ut blakk og øm. Ha ha
Gjest badeand1 Skrevet 7. desember 2012 #8 Skrevet 7. desember 2012 Men hvorfor i all verden sa du ikke stopp?? 5
Jolene Skrevet 7. desember 2012 #9 Skrevet 7. desember 2012 Det koster jo alltid noe ekstra dersom de skal ha kur i, trodde dette var noe alle visste? Men 450; for en kur var dyrt! Like mye som den krukken jeg har med hårkur fra redken! Men hvorfor sa du ikke til henne at det gjorde så vondt? Du kan ikke klage på den delen når du ikke sier noe. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #10 Skrevet 7. desember 2012 Altså folk ER ikke synske. Jeg selv har alltid antatt at ekstra = ekstra betalt, men kan lett forstå at ikke alle tenker over det når de sitter der i stolen med vått hår og får spørsmål om man vil ha kur. Det tar ikke frisørene mange sekundene å si: Det blir 450kr ekstra. De må skjerpe seg og opplyse om alle ekstra utgifter slik alle andre må. Anonym poster: 42a8d890e852a940fb4c8274353cda2c 3
ungmammaa Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #11 Skrevet 7. desember 2012 Jeg sa til slutt stopp, men burde ha sagt det mye før.
Thalamus Skrevet 7. desember 2012 #12 Skrevet 7. desember 2012 Det er sleipt gjort å ikke opplyse om at kuren koster penger, men de skal jo tjene inn penger de og. Og jeg personlig hadde regnet med at alle visste en kur kostet penger, hadde jeg vært frisør. Når det gjelder den du fikk kan det være hun brukte en hårkur som skal holde i to måneder. Ikke at den nødvendigvis gjør det, men de finnes visst. Sist jeg var hos frisøren fikk jeg spørsmål om hårkur, og da jeg spurte om prisen fikk jeg vite at den som holdt to måneder var veldig mye dyrere enn den andre. Husker ikke prisen nå, men det var mye!
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #13 Skrevet 7. desember 2012 Da vet du det nå, hvis du ber dem om å føne/rette det på en spesiell måte koster det også 500 kr ekstra. Sist jeg var til frisøren spurte hun om jeg ville ha kur, og jeg spurte hva det kostet. Ca 500 kr, så jeg sa nei takk. Da insisterte hun på at jeg burde ta det, for jeg hadde behandlet håret ganske mye når vi vasket det den siste gangen. Da sa jeg at "men hvis du genuint bryr deg så mye om mitt hårs vel og ve, så får dere spandere kuren på det stakkars håret mitt". Og det gjorde hun! Ei venninne av meg ville ha kur, men hun ba om å få kjøpe kuren og fikk frisøren til å bruke av den boksen:p Anonym poster: 27135a354d9f84bb2245e0c768056447
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #14 Skrevet 7. desember 2012 Da vet du det nå, hvis du ber dem om å føne/rette det på en spesiell måte koster det også 500 kr ekstra. Sist jeg var til frisøren spurte hun om jeg ville ha kur, og jeg spurte hva det kostet. Ca 500 kr, så jeg sa nei takk. Da insisterte hun på at jeg burde ta det, for jeg hadde behandlet håret ganske mye når vi vasket det den siste gangen. Da sa jeg at "men hvis du genuint bryr deg så mye om mitt hårs vel og ve, så får dere spandere kuren på det stakkars håret mitt". Og det gjorde hun! Ei venninne av meg ville ha kur, men hun ba om å få kjøpe kuren og fikk frisøren til å bruke av den boksen:p Anonym poster: 27135a354d9f84bb2245e0c768056447 Da vet du det nå, hvis du ber dem om å føne/rette det på en spesiell måte koster det også 500 kr ekstra. Sist jeg var til frisøren spurte hun om jeg ville ha kur, og jeg spurte hva det kostet. Ca 500 kr, så jeg sa nei takk. Da insisterte hun på at jeg burde ta det, for jeg hadde behandlet håret ganske mye når vi vasket det den siste gangen. Da sa jeg at "men hvis du genuint bryr deg så mye om mitt hårs vel og ve, så får dere spandere kuren på det stakkars håret mitt". Og det gjorde hun! Ei venninne av meg ville ha kur, men hun ba om å få kjøpe kuren og fikk frisøren til å bruke av den boksen:p Anonym poster: 27135a354d9f84bb2245e0c768056447 PS! Kuren kostet over 1000 kr, men det var nok til mye mer enn 2 runder med kuring for å si det slik. Monsteravanse på det der.. Anonym poster: 27135a354d9f84bb2245e0c768056447
Wonders Skrevet 7. desember 2012 #15 Skrevet 7. desember 2012 lurer på når folk skal starte å stille krav til frisørene jeg. Som vanlig klipper min samboer meg. Men jeg gikk til frisøren for 3 år siden, og betalte 2400 kr for stuss og farge!!!! Alt ettersom hvem som er ledige, eller grådige, er det stylister på mange nivå som påvirker prisen på jobben de utfører. Hva innebærer prisene? Inngår en hodebunnsmassasje? Hva koster evt en hårkur? Koster det ekstra å vaske håret før vi starter? Er det vanlig å ta betalt for??? Jeg lurer på mye, men tar ikke mot til meg å spør de få gangene jeg går... 3
*Vilje* Skrevet 7. desember 2012 #16 Skrevet 7. desember 2012 Salongen jeg går til har også kurer som koster 400-500 kr. Dette er kurer som er mye sterkere enn de man kan kjøpe over disk og effekten varer i mange uker. Min frisør spør heldigvis om jeg vil ha kur i håret men vet at et par av de andre frisørene i salongen typisk sier "Tar en kur i håret ditt, det er så tørt!" uten å informere om hvor dyrt det er. Da er det lett å miste kunder.... Jeg må farge ettervekst hos frisør hver 6. uke, og med litt kuring og også striper innimellom regnet jeg ut at jeg legger igjen 20 000,- hos frisøren hvert år... Dessverre tåler jeg ikke hjemmefarging, så har funnet ut at dette får være en luksus jeg unner meg.
Professor Orm Skrevet 7. desember 2012 #17 Skrevet 7. desember 2012 Kurene jeg snakket om er også spesialkurer. Har betalt opptil 500 for kur jeg også, men da er det redken sine 3-trinns/5-trinns kurer.
Djungelvrål Skrevet 7. desember 2012 #18 Skrevet 7. desember 2012 2400 for farge og stuss!!? Glad jeg har så tynt hår at jeg kan klippe det litt selv i tuppene. Farger det selv også, har farget det hos frisør men er faktisk mest fornøyd med egen jobb. Hårfargen min koster under hundrelappen og varer til 2 ganger.
Professor Orm Skrevet 7. desember 2012 #19 Skrevet 7. desember 2012 2400 for farge og stuss!!? Glad jeg har så tynt hår at jeg kan klippe det litt selv i tuppene. Farger det selv også, har farget det hos frisør men er faktisk mest fornøyd med egen jobb. Hårfargen min koster under hundrelappen og varer til 2 ganger. Åssen går det an å ha farge til 2 ganger? Ser ut som om du bruker enda mindre enn meg på håret ditt. Festlig, i 2013 skal jeg begynne å føre regnskap over det der.
Rubies_ Skrevet 7. desember 2012 #20 Skrevet 7. desember 2012 Wow. 450 kroner for en kur. Utrolig! Forøvrig syns jeg ikke at frisøren gjorde noe galt. Hun spurte jo deg om du hadde lyst på kur, og du svarte ja. Hun kunne godt informert om at denne kuren koster 450 kroner, det syns jeg og, men men. Enten får du dra tilbake å klage, ellers får du bare innse at de 450 kronene er tapt denne gangen, og lær deg å alltid takke nei til "extras" som frisøren spør om du har lyst på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå