Giacomo_P Skrevet 8. desember 2012 #21 Del Skrevet 8. desember 2012 Har ingen tro på at gubber på 37 kommer til å bli nedrent av ville horder av fjortisjenter hvis pulegrensa ble flyttet et år eller to ned. Det er forresten ikke et spørsmål om hva som er æsj eller fy. Men om hvor moden en er til å ta egne valg. Der er nok av jenter i tjueårene som er dritgode på ansvarsfraskrivelse, og fremstiller seg som offer for grisegubbers påhitt. "It takes two to tango..." ...men kanskje fjortisjentene hadde blitt nedrendt av 37 år gamle menn hvis "pulegrensa" (sic!) blev flyttet et år eller to ned. Tror du virkelig at alle jenter i den alderen vilde klare å si nei hvis de ikke ønsker slik kontakt? Hadde det vært en hyggelig udfordring i hverdagen for unge usikre jenter? Det er nok av jenter i alderen 13-18 som udsettes for tilnærmelser fra alt for gamle menn (vær så god å slakte meg for det udsagnet) som det er. Vi trenger ikke legge til rette for det. Det er en grund til at det sees med skeptiske øyne på menn over tredve som har seksuelle forhold med tenåringer. Slike forhold har uansett omstendigheder en skjev maktbalanse, og vil svært ofte ha negative konsekvenser. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 9. desember 2012 #22 Del Skrevet 9. desember 2012 Men, en lovlighetsgrense fjerner da ikke sexpress. Og uansett tror jeg de fleste fjortenåringer ville vist tydelig avsky når gamlisene prøver seg. Det vil uansett grense alltid finnes noen som ikke er moden nok for avgjørelsen, og som ikke evner å tenke konsekvens. Et hovedpoeng med grensa må jo være å avspeile når majoriteten har blitt tilstrekkelig kjønnsmoden mellom ørene, til å ta egne valg om hvor langt en er villig til å gå for å oppnå tilfredsstillelse. Jeg er utrolig skeptisk til å nekte folk noe som går på selvoppholdelse, fra luft, vann og mat, via forplantning, medisinsk hjelp og så videre. Nå vet jeg ikke hvor moden den jevne fjortenåring er i dag, men da jeg var det greide vi fint å bestemme oss for om vi ville ligge med noen eller ikke selv. Seksuell lavalder skal jo funke både for forhold og hurtigstikk, men la oss ikke glemme at det er en grense - ikke en påbudt debutalder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genesis Skrevet 9. desember 2012 #23 Del Skrevet 9. desember 2012 ...men kanskje fjortisjentene hadde blitt nedrendt av 37 år gamle menn hvis "pulegrensa" (sic!) blev flyttet et år eller to ned. Tror du virkelig at alle jenter i den alderen vilde klare å si nei hvis de ikke ønsker slik kontakt? Hadde det vært en hyggelig udfordring i hverdagen for unge usikre jenter? Det er nok av jenter i alderen 13-18 som udsettes for tilnærmelser fra alt for gamle menn (vær så god å slakte meg for det udsagnet) som det er. Vi trenger ikke legge til rette for det. Det er en grund til at det sees med skeptiske øyne på menn over tredve som har seksuelle forhold med tenåringer. Slike forhold har uansett omstendigheder en skjev maktbalanse, og vil svært ofte ha negative konsekvenser. Alt for gamle menn blir jo et definisjonsspørsmål, det kommer an på relativ modenhet. Jeg mener grensa er helt fin som den er, vi kan ikke ha et samfunn hvor det ikker lov å ha sex som tenåring. Slik loven praktiseres i dag fungerer den helt fint, det skal selvfølgelig sees med langt mildere øyne på forholdet hvis alderforskjellen er liten. Det er ikke vanskelig å tenke seg at en umoden gutt på 17-18 og en jente på 14-15 kan ha mye til felles, uten at det nødvendigvis skal betegnes som kriminelt (selvom det selvfølgelig er det juridisk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genesis Skrevet 9. desember 2012 #24 Del Skrevet 9. desember 2012 Menn sikler etter unge kvinner på 14-18 år. Detfor ønsker de ikke å heve grensen. For det første vil det da være ulovlig å ha sex med en ungpike dersom de får sjansen, og for det andre ønsker de ikke at fantasiene deres skal være ulovlige. Anonym poster: 0286a73042d119420c08d9c627f52bd3 Dette er absolutt ikke riktig, de fleste voksne menn ser på jenter på 14-18 år som om de kunne vært døtrene deres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå