Cho Kon It Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Ved flytting til ny by - hva burde være på plass først? Jobb eller leilighet? Det mest logiske for meg vil jo være jobb. Men hva hvis det plutselig tar kjempelang tid å skaffe leilighet? Vi har en del muligheter, men kan ikke akkurat velge og vrake på grunn av pris. Vi har tenkt til å flytte til Oslo/Akershus. Noen gode tips?
Rubies_ Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Dette blir jo alltid litt vanskelig å svare på. Fordi det kommer veldig an på hvor man flytter og hvordan arbeidsmarkedet og boligmarkedet er på det stedet. De fleste som flytter, flytter jo på grunn av nettopp bolig eller jobb så de har jo bestemt dette på forhånd. Hvis man ikke flytter for begge delene kan man se på hvordan boligmarkedet og arbeidsmarkedet er på stedet man flytter til. Dersom man ser at det ligger mange boliger på markedet man er interessert i, vet man jo at det er lett å få seg bolig, så da kan man kanskje se etter jobb først. Vet man at det er gode jobbmuligheter kan man se etter bolig først. Selv tror jeg at jeg ville vært veldig nøye på å ha jobb i orden før flytting.
Cho Kon It Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2012 Takk for svar! Vi flytter jo som sagt til Oslo eller Akershus, og det på grunn av skolegang. Jeg må innrømme at jeg ikke aner hvordan arbeids- og leiemarkedet er for tiden, selv om jeg ser hvor mange annonser som ligger på finn. For jeg aner jo ikke hvor mange det er om beinet!? Er det noen som har opplevd å sitte med ny jobb, men ingen leilighet ved oppstart?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå