Gå til innhold

Sms sendt fra mannens telefon kommer fram med annet nr?

Anbefalte innlegg

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Mannen sendte meg mms (og jeg ser at den er sendt fra hans telefon når jeg ser på smsloggen hans (iPhone)) men på min telefon kom den fram med et annet nr en hans. Hvorfor? Burde vel ikke være mulig? Vi får ingen treff på nr når vi søker det opp eller prøver å ringe det.

Er den hacket eller noe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Trappetroll
Skrevet

Samme skjer når typen min sender meg MMS. Han sa det er fordi han har tvillingsim (har to telefoner). Men er ikke sikker på om det er derfor :)

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Mannen har ikke tvillingsim eller noe slikt.

Gjest Trappetroll
Skrevet

Nei da vet jeg ikke.. Men typen min har også iPhone.. Vet ikke om det er noe der?

Skrevet

Ei venninne av meg fortalte at hun fikk meldinger fra meg fra to ulike numre. Begge har iPhone, jeg har ikke noe tvillingsim, og bare ett nummer så vidt jeg vet. Har ikke sett disse numrene på hennes telefon selv. Jeg har ikke peiling egnentlig, og altså ikke noe godt svar, men kanskje iPhone er en fellesnevner? Kan det ha noe med om man sender som iMessage eller tekstmelding å gjøre? (skulle ikke bli ulike numre for det, men...)

Gjest Trappetroll
Skrevet

Typen sender meg vanlige meldinger fra iPhone, jeg har Samsung. Så er sikkert en iphoneting..

Skrevet

Jeg så et program på tv2 hjelper deg for en tid tilbake, hvor det var noe tøys med akkurat det der. Saken gikk vel ut på at alle telefoner til et hudpleiefirma (eller noe lignende) ble sendt til en privatpersons mobiltelefon. De fant til slutt ut at saken hadde noe med iPhone å gjøre, uten at jeg i farten husker hva problemet eksakt var.

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Netcom sa mye tekniske ting om dette som mannen ikke husket når han la på, men det var noe kryssgreier. Hente innimellom. Snålt.

Skrevet

Har dere prøvd å søke opp nummeret det står at meldingen er sendt fra? Hvem er det registrert på?

Skrevet

Vi får ingen treff på nr når vi søker det opp eller prøver å ringe det.

Har dere prøvd å søke opp nummeret det står at meldingen er sendt fra? Hvem er det registrert på?

:-)

Skrevet

Heh, sent på natten! Send meg en PM hvis dere er nysgjerrige på dette, så skal jeg se hva jeg finner ut!

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Heh, sent på natten! Send meg en PM hvis dere er nysgjerrige på dette, så skal jeg se hva jeg finner ut!

Vi fikk vite dette av Netcom, det var bare et helt tilfeldig menneske :)

Skrevet

Hah, så rart! Underlig at det skulle være en helt tilfeldig person og ikke noe tidligere fra din manns abonnement. Oh well. Bra dere fant ut av det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...