Gå til innhold

Når hunden biter bør den avlives. Mennesker har større verdi enn dyr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på besøk hos en kamerat, som har hund. Hunden har aldri oppført seg slik før. Den hoppet opp i sofaen, og fille opp i ansiktet på meg. Den ville opp i fanget, og jeg avviste den. Da ble den sint, og prøvde å bite.

Den reagerte ikke selv om eieren sa nei, og jeg dyttet den vekk selv. Da ble den enda sintere. Den blir visstnok veldig sjalu, og tåler ikke at han har besøk, for da får den ikke nok oppmerksomhet. Han orker ikke å ha det sånn, så han har sjelden besøk, og går heller til andre. Han har mange ganger lurt på å avlive den.

Jeg håper han gjør nettopp det. Hunder som biter, gjør det gjerne igjen, og burde dermed ikke få leve. Fikk et skrubbsår, på armen. Har renset det godt, og hatt på masse jod. Har ikke tatt stivkrampe vaksine på mange år. Kanskje 10 år siden sist, og i tillegg er immunforsvaret mitt svekket pga kyssesyke.

Legevakten ba meg holde øye med det. Ble det rødt og hovent, skulle jeg komme innom. Skulle bare rense godt, og holde øye med det. Det var beskjeden jeg fikk.

Hadde det vært min hund, hadde jeg avlivet den. Har aldri blitt angrepet før, men blir jeg skikkelig bitt engang, skal jeg drepe hunden selv om jeg får muligheten. Hunder som biter bør ikke leve etter min mening.

Håper jeg slipper vaksine. Synes det er så vondt, og har derfor ikke fornyet det heller. Gjør det ikke før jeg må.

Anonym poster: cfdba7219d6a2aa3470e980cd4d9a1ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

......

• Liker 3
Skrevet

Det kommer helt an på grunnen til at hunden bet.

• Liker 2
Skrevet

Mennesker med slike tanker bør ikke leve etter min mening.

Anonym poster: e17c6f9c14ebef32fcb4f53f1e575c8b

• Liker 26
Skrevet

Det er noe som heter dresur... Eieren burde prøve det.

• Liker 3
Skrevet

Før man avliver en slik hund synes jeg man i det minste burde ha gjort et seriøst forsøk på å trene den.

Om hunden ikke reagerte når eieren sa nei, burde han ha gått fysisk til verks dytter hunden vekk, evt satt på den et bånd og fysisk holdt den unna. Høres fryktelig tafatt ut av eieren dette. Vedkommede trenger tydeligvis å sette seg i respekt hos hunden.

Bare satt han der og så på mens du nærmest ble angrepet?

Anonym poster: 05536ed3439392e8140c80718eb5ffb7

Skrevet

Nei, du er ikke mer verdt enn hunden, TS.

Anonym poster: 222b3faa4a921cdd76e5fa0282a80b3a

• Liker 19
Skrevet

Det er noe som heter dresur... Eieren burde prøve det.

Det har han hatt.

Skrevet

Mennesker med slike tanker bør ikke leve etter min mening.

Anonym poster: e17c6f9c14ebef32fcb4f53f1e575c8b

dyrenes verdi og menneskers verdi kan ikke sammenliknes. EN huns som biter fortjener ikke å leve.

• Liker 1
Skrevet

dyrenes verdi og menneskers verdi kan ikke sammenliknes. EN huns som biter fortjener ikke å leve.

Vil heller bli bitt enn voldtatt, så hvorfor ikke drepe voldtektsmenn?

Anonym poster: 4888801d8bcca8abab8f952b08c3c4af

• Liker 14
Skrevet

Nei, du er ikke mer verdt enn hunden, TS.

Anonym poster: 222b3faa4a921cdd76e5fa0282a80b3a

Jo, for hunden er bare et dumt dyr. Jeg er et menneske. Hadde det vært min hund, hadde jeg tatt den til dyrlegen og gitt den sprøyte.

• Liker 1
Skrevet

Før man avliver en slik hund synes jeg man i det minste burde ha gjort et seriøst forsøk på å trene den.

Om hunden ikke reagerte når eieren sa nei, burde han ha gått fysisk til verks dytter hunden vekk, evt satt på den et bånd og fysisk holdt den unna. Høres fryktelig tafatt ut av eieren dette. Vedkommede trenger tydeligvis å sette seg i respekt hos hunden.

Bare satt han der og så på mens du nærmest ble angrepet?

Han gjorde egentlig det ja. Og ble reagerte først på at jeg forsvarte meg. Beistet angrep meg jo, fordi den ble sjalu. Den tåler ikke at han har besøk.

Skrevet

Det kommer helt an på grunnen til at hunden bet.

En hund som biter gjør det gjerne igjen, og bør bare tas med kort prosess. Mennesker er mer verdt enn dyr.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Eiere som vurderer avlivning i stedet for å trene hunden, burde ikke ha lov til å ha hund.

Verden hadde vært et mye bedre sted dersom det var obligatorisk med undervisning, prøver og personlighetstester for alle som har tenkt å skaffe seg kjæledyr. Eller barn. :sukk:

Endret av Cathrine88
  • Liker 13
Skrevet

En hund som biter gjør det gjerne igjen, og bør bare tas med kort prosess. Mennesker er mer verdt enn dyr.

Det kommer jo helt ann på. Hvis en hund hadde stått bundet utenfor en butikk, og en ikke-hundevandt person hadde gått bort og begynt å klappe hunden. Hunden liker ikke å bli klappet av fremmede, og blir redd og viser alle signalene den kan. Men personen skjønner ikke dette, og bare fortsetter. Hunden ser seg da nødt til å bite for å (i dens hode) beskytte seg selv. Er det da riktig at denne hunden blir avlivet pga dette? Det var jo 100% menneskets skyld at det ble bitt.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Han gjorde egentlig det ja. Og ble reagerte først på at jeg forsvarte meg. Beistet angrep meg jo, fordi den ble sjalu. Den tåler ikke at han har besøk.

Vel, i så fall er dette eierens skyld, ikke hundens. Blir nesten forbanna på dine vegne her, mtp hvor tafatt eierens reaksjon var. Man sitter da for pokker ikke og ser på at gjestene blir overfalt av bikkja...

Neste gang kan du jo be ham ta ansvar for dyret, istedet for å sitte å veive med armer og bein mot bikkja selv. Det er hans hund, og dermed hans ansvar. Be ham binde den fast eller sette den i et annet rom, om han ikke har folkeskikk nok til å gjøre dette på eget initiativ.

Endret av Niennas
  • Liker 2
Skrevet

Eiere som vurderer avlivning i stedet for å trene hunden, burde ikke ha lov til å ha hund.

Verden hadde vært et mye bedre sted dersom det var obligatorisk med undervisning, prøver og personlighetester for alle som har tenkt å skaffe seg kjæledyr. Eller barn. :sukk:

Ja. Det burde absolutt være obligatorisk. Mange som ikke er skikket til å ha hund. Mulig jeg tok litt hardt i, men jeg har aldri opplevd at en hund har oppført seg på den måten før. Men får han ikke orden på hunden, håper jeg at han avliver den.

Skrevet

Verden hadde vært et mye bedre sted dersom det var obligatorisk med undervisning, prøver og personlighetester for alle som har tenkt å skaffe seg kjæledyr. Eller barn. :sukk:

Ah,ja....Hvis det bare var så lett..

personlig syns jeg det er veeeeldig trist å måtte avlive en hund ,og man burde ha gooood grunn for det, som for eksempel at han lider..

• Liker 1
Skrevet

Du vil at hunden skal avlives pga. at du fikk et skrubbsår? Slike som deg burde ikke omgås dyr i det hele tatt. Og å dytte ned/til en irritert hund er ikke det lureste du kan gjøre akkurat. Synd slike som roper om avliving for den minste filleting ødelegger for de som blir bitt av hunder som virkelig er agressiv og vil gjøre skade. Kanskje du kan be kompisen din bli med å holde deg i hånda om du må ta stivkrampesprøyte siden det er så skummelt og vondt...? Hunden ble irritert og høres uoppdragen ut, den er ikke nødvendigvis et potensielt blodtørstig drapsmaskin. Hunder som biter alvorlig blir avlivet for å unngå episoder der noen blir skadet/drept, ikke som straff fordi den påførte noen et skrubbsår. Skaff deg litt kunnskap om hund før du omgås en igjen så gjør du både deg selv og hunden en tjeneste.

Anonym poster: 854c61ec5df6414d8b02ab43db5c83aa

• Liker 10
Skrevet

Ja. han satte den jo i buret, men tok den ut igjen etter en stund. Da angrep den meg igjen, så han bandt den. Men jeg går i hvert fall ikke på besøk, uten at hunden er i buret, eller er bundet. Har aldri blitt angrepet før. JEg satt bare i sofaen, og beistet kom rett bort til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...