Gjest Avonlea Skrevet 28. februar 2002 #1 Del Skrevet 28. februar 2002 Er det fler her på KG som har vært på Madeira? Jeg synes at Madeira er det fineste stedet jeg har vært på noen gang. Vel jeg har ikke så mange steder å sammenligne med heller da: Teneriffe Kapp verde Azorene Gibraltar Malaga Savner synet av julegateåpningen og paradisets fugler. Drømmer meg tilbake _________________ celine1212[ Dette Innlegg er endret av: celine den 2002-02-28 12:34 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2002 #2 Del Skrevet 13. mars 2002 hei vi skal til madeira i august i 2 uker. det blir første gang vi er i syden, og det er bryllupsreisen vår. kanskje du har noen tips om ting å tang som vi kan fordrive tiden med. Reiste du med charter? hvilket selskap? noen hotell å anbefale? Jeg gleder mej kjempemye, men har ikke fått satt meg så veldig inn i Madeira enda, håper å få lest litt snart.... håper på svar. Klem TeBe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegelille Skrevet 29. april 2002 #3 Del Skrevet 29. april 2002 Jeg og samboeren planlegger å reise på ferie i begynnelsen av oktober. Madeira er et av alternaltivene vi har vurdert. Og må få si at det høres jo ut som et godt valg om det skulle bli Madeira. Det jeg lurer på er: - Hvor på Madeira var du? - Hvordan var folket? - ... maten? - Muligheter for å gjøre annet enn å ligge på srtanda ? - Hvilket selskap reiste du med? Det var det...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 29. april 2002 #4 Del Skrevet 29. april 2002 Jeg har også gode minner derfra, det var der jeg fikk min første reiseerfaring. Madeira var (er?) ikke fullt så turistifisert som jeg tror andre typisk sydensteder er. Det er for eksempel ikke mulig å ligge på stranda, da Madeira ikke har sandstrender (bare en liten en med svart lavasand). Men naboøya, Porto Santo har en 9 km lang sandstrand, som det kan være verd å ta en tur til. (Et par timer med båt,så vidt jeg husker) Folket er vennlig og rolig. Koselige barer med god rødvin og koselig stemning. Ikke typisk ung partyøy med nattklubber på hvert gatehjørne. Kanskje et litt mer voksent sted. Mye fint å handle, særlig broderier og annet håndarbeid. Flott med gåturer i den flotte naturen. Man rekker rundt hele øya på en dag med bil. Mange fine, pittoreske landsbyer. God tur! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missie Skrevet 2. mai 2002 #5 Del Skrevet 2. mai 2002 Var på Madeira for noen år siden i slutten av november, og da var det deilig og varmt, ca. 25 grader, og grønt og fint med store blomstrende julestjernetrær og modne appelsiner og bananer. Madeira er en utrolig frodig og grønn øy med høye fjell, dype daler, store skoger og store grønne lappetepper av dyrket jord og marker. Bondegårder og små landsbyer ligger spredt rundt i terrenget. Nydelig natur, men fryktelig svingede og smale veier, særlig i nord, der veiene går langs bratte stup rett i sjøen. Men jeg vil absolutt anbefale en tur mot nordsien av øya, der naturen er mye barskere og villere enn i sør, der vi bodde i hovedstaden Fuchal. En nydelig og sjarmerende by med mange fine spisesteder, koselige gater og store grønne parker med masse blomster. Ellers vil jeg absolutt anbefale en levadavandring, dvs. turer langs kunstige vanningskanaler. Du vandrer langs rennende vann med frodig vegetasjon rundt, blomster og grønne trær og planter. Der er ikke strender, men store havbasseng, så det er gode muligheter til å bade i sjøvann. Drar gjerne tilbake til Madeira! Apropos - du som hadde vært på Azorene - hvordan var det der? Det er absolutt ett av de stedene jeg drømmer om å reise til! 1212[ Dette Innlegg er endret av: Missie den 2002-05-02 22:02 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå