AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Noen som vet? Anonym poster: d25b9e18677b0c1bc9e063a58ef7eb01
Guybrush Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Blir litt som å spørre "hva er ca årslønn for en selger?" - alt ifra 0 til 40 millioner (en som jobber på provisjon uten salg til en børsmegler som gjør det godt). Utdannelse, evner, hvilken type bedrift, ansvarsområde etc etc er nødvendig å vite for å gi noe svar. En person som er utdannet innen såkalt "drift" på vgs vil ha en helt annen lønn enn f.ex en dataingeniør som arbeider som systemansvarlig. 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 Blir litt som å spørre "hva er ca årslønn for en selger?" - alt ifra 0 til 40 millioner (en som jobber på provisjon uten salg til en børsmegler som gjør det godt). Utdannelse, evner, hvilken type bedrift, ansvarsområde etc etc er nødvendig å vite for å gi noe svar. En person som er utdannet innen såkalt "drift" på vgs vil ha en helt annen lønn enn f.ex en dataingeniør som arbeider som systemansvarlig. Okei. Takk for svar! Tenkte kanskje det var noen form for minstelønn. Sånne nerde-greier er ikke mitt felt. Har en bekjent fra Italia som lurte. Anonym poster: d25b9e18677b0c1bc9e063a58ef7eb01
Guybrush Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 Selve utrykket er ikke beskyttet, ei heller er det noen spesifik stillingsbeskrivelse. Hadde vært eknlere om man spurte etter lønn for å være systemoperatør, databaseansvarlig, integrasjon/API, web-utvikling og i hvilken størrelse (jobbe med små enkle løsninger eller større selskaper). Det spørs om du er på topp eller på bunn i forhold til ansvar. Vil tippe alt fra 260 000 til 1.000.000 avhengig av utdannelse, erfaring og hvilket ansvar du har.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har aldri hørt om noen innen IT som tjener mindre 320.000. I denne bransjen er talent, interesser og erfaring like interessant som utdanning. Nå snakker jeg om utvikling, drifting, vedlikehold, ledelse osv. På servicesentre og brukerstøtte må man gjerne jobbe på 2.linje eller over for å få samme betaling. Driftere er forresten mangelvare guybrush, og en nyutdannet drifter får ca. like godt betalt som en nyutdannet dataingeniør Anonym poster: 48304a62cb7b5e21dca110e4e7a9afc0
Guybrush Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Jeg har aldri hørt om noen innen IT som tjener mindre 320.000. I denne bransjen er talent, interesser og erfaring like interessant som utdanning. Nå snakker jeg om utvikling, drifting, vedlikehold, ledelse osv. På servicesentre og brukerstøtte må man gjerne jobbe på 2.linje eller over for å få samme betaling. Driftere er forresten mangelvare guybrush, og en nyutdannet drifter får ca. like godt betalt som en nyutdannet dataingeniør Anonym poster: 48304a62cb7b5e21dca110e4e7a9afc0 Som bedriftseier, utvikler av webløsninger og dataingeniør tror jeg at jeg kjenner markedet bedre enn deg. En vgs utdannet rett i ny stilling som assistent vil sjeldent dra inn noe i nærheten av 320 000. Les innleggene mine. Poenget mitt var at spørsmålet er alt for vagt.
SemperFi Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 Som bedriftseier, utvikler av webløsninger og dataingeniør tror jeg at jeg kjenner markedet bedre enn deg. En vgs utdannet rett i ny stilling som assistent vil sjeldent dra inn noe i nærheten av 320 000. Les innleggene mine. Poenget mitt var at spørsmålet er alt for vagt. Støtter Guybrush. Kjenner flere som har gått ferdig IKT på VGS, De har rundt 310-350. Som Guybrush skriver vil en driftsingeniør ligge på 420 (bachelor) oppover, avhengig av ansvarsområde. Master vil ligge på 450 oppover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå