Gå til innhold

Anatomibok å anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Kjæresten min ønsker seg en anatomibok til jul. Har forstått det sånn at det skal være en generell anatomibok med mye illustrasjoner og forklaringer samt latinske navn på alt.

Har sett på anatomiatlas som brukes typ av medisinstudenter, men tror de er litt for hardcore for hva hun er ute etter.

Håper noen har gode tips!

Anonym poster: f3ae7daa732c7bed76f14893bf8d315b

Skrevet

http://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Sykepleie/Naturvit.-emner/Menneskekroppen/(language)/nor-NO

Denne brukes på sykepleie, ernæring, og en del andre helserelaterte studier. Veldig grei og god bok! Du lærer om det meste, uten å gå for mye i dybden. Forklarer greit sammenhengen mellom kroppens prosesser og måten vi er bygget opp på. Ja, alt i alt en veldig god bok for innføring i anatomi;)

Skrevet

http://www.gyldendal...oppen/(language)/nor-NO

Denne brukes på sykepleie, ernæring, og en del andre helserelaterte studier. Veldig grei og god bok! Du lærer om det meste, uten å gå for mye i dybden. Forklarer greit sammenhengen mellom kroppens prosesser og måten vi er bygget opp på. Ja, alt i alt en veldig god bok for innføring i anatomi;)

Tusen takk for svar! Kunne du limt inn linken på nytt? Den ser ikke ut til å virke. Hva heter boken? :)

Skrevet

Tusen takk! Er det latinske uttrykk i den også?

Skrevet

Hvis du tenker på latinske navn på organer, skjelett, muskler o.l. så ja =)

Skrevet

Vi brukte denne boken; http://www.gyldendal...anguage)/nor-NO

Veldig god bok hvor man lærer det aller meste som er å lære om menneskekroppen :)

Ignorance is bliss?

Det står riktignok ganske mye i Menneskekroppen i forhold til at det er en nybegynner/sykepleiebok, men at den inneholder "det aller meste som er å lære om menneskekroppen" er den drøyeste påstanden jeg har hørt på lenge :fnise: Hvis alt står i Menneskekroppen, hvorfor tror du medisin- og tannlegestudenter (og sikkert også fysioterapi og en del andre studieretninger) har egne, tykke, svære bøker om fysiologi, anatomi, mikrobiologi, immunologi, patologi, histologi, farmakologi, biokjemi og en drøss kliniske bøker ++++++++++ da?

TS: Hva er det boken skal brukes til? Menneskekroppen som har blitt nevnt her inneholder ikke særlig mye ren anatomi, og tegningene er ikke de stiligste jeg har sett... Hvis det er feks. en anatomibok i forbindelse med styrketrening, så finnes det egne bøker for det, mens hvis hun feks. ønsker seg inn på medisin/helseutdanning så kan kanskje en bok med litt mer fysiologi i være vel så spennende å lese. Eventuelt en lærebok i anatomi...

Anonym poster: 072f8acc98aeb5ca2ee0e88278b46e8b

• Liker 1
Skrevet

Ignorance is bliss?

Det står riktignok ganske mye i Menneskekroppen i forhold til at det er en nybegynner/sykepleiebok, men at den inneholder "det aller meste som er å lære om menneskekroppen" er den drøyeste påstanden jeg har hørt på lenge :fnise: Hvis alt står i Menneskekroppen, hvorfor tror du medisin- og tannlegestudenter (og sikkert også fysioterapi og en del andre studieretninger) har egne, tykke, svære bøker om fysiologi, anatomi, mikrobiologi, immunologi, patologi, histologi, farmakologi, biokjemi og en drøss kliniske bøker ++++++++++ da?

TS: Hva er det boken skal brukes til? Menneskekroppen som har blitt nevnt her inneholder ikke særlig mye ren anatomi, og tegningene er ikke de stiligste jeg har sett... Hvis det er feks. en anatomibok i forbindelse med styrketrening, så finnes det egne bøker for det, mens hvis hun feks. ønsker seg inn på medisin/helseutdanning så kan kanskje en bok med litt mer fysiologi i være vel så spennende å lese. Eventuelt en lærebok i anatomi...

Anonym poster: 072f8acc98aeb5ca2ee0e88278b46e8b

I og med at det virker som om at hun ikke ønsket en bok som var for "hardcore" tar jeg det som at boken skal gis til en som kanskje er litt ny i feltet. Og da er Menneskekroppen en veldig god bok, mener da jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...