AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Hei Har tatt en tatovering i april, som når den var grodd viste seg å være altfor lys. Nærmest lysegrå. ( skal være sort) Gikk innom tattoverinsstedet og klagde innenfor klagefristen (var vel 2mnd de sa) og de skrev meg opp og sa de skulle kontakte meg når tatovøren fikk tid til å gå over den engang til. Hun gikk ut i permisjon måneden etter og har enda ikke kommet tilbake, har hele tiden sagt dette var greit å vente ett års tid. Men så ringte jeg dem idag for å purre siden jeg ikke har hørt ett fnugg fra dem på 7mnd. -introduserte meg ikke men spurte bare høflig når tattovøren var tilbake.... Så sier hun i telefonen (en som piercer, stedet har bare èn tattovør) at det visste hun da ikke. Det var ikke sikkert hun kom tilbake fra permisjonen!! Da ble jeg hissig og spurte henne ut om hva hun mente, om hun ikke var under kontrakt eller om de skulle få inn en annen tattovør snart. Men hun kunne ikke svare meg. Bare ga meg vage forklaringer på at denne tatovøren var en fri dame dem ikke bestemmer over. Og hun måtte da gjøre som hun ville. Og ga meg en preken om at livet forandrer seg når man får barn, og det kunne godt gjøres at tatovøren gjerne fikk seg to tette barn uten å komme tilbake til arbeid i det hele tatt på 6-7år... Og at de ikke lenger tilba å tatovere folk.! Da rant det over altså. Og da introduserte jeg meg bestemt og sa jeg var en tidligere kunde som ventet på time av henne og at jeg forventer at de fikser dette og da skjønte hun at hun hadde drete seg ut og hadde informert meg for mye siden hun trodde jeg var en ny kunde og ikke en gammel som har tydeligvis fått en annen beskjed.. Useriøst sted altså! Er fly forbanna. Jeg vet jeg har krav på erstatning som forbruker på mangelvare. At de enten ordner produktet slik jeg kan forvente av en utdannet tattovør (er strengt talt stedet/arbeidsplassen som er svinet her ?) eller at de gir meg kompensasjon til tilsvarende hos en annen tattovør som fikser for dem siden jeg har "tapt penger på mangelfullt produkt". TAttoveringen er 2x14cm og kostet 800kr, tok 20min så skjønner ikke at hun i permisjon ikke kan komme innom og gå over denne selvom hun har en 6-7mnd gammel baby. Er som sagt ikke noe problem å vente 12mnd til permisjonen er over men som sagt fikk jeg nettopp tilfeldigvis informasjon om at dette mest sannsynlig ikke kommer til å skje en plass at hun kommer tilbake til dem. Noe sånt husker jeg fra en lovsamling. Men hadde satt stor pris på om noen oppdaterte meg på mine rettigheter og hvordan jeg skal gripe fatt i dette. Kjenner en til som venter på å rette på en tatovering fra Mai fra samme stedet. Du betaler for hva du får altså ... Til de som er fra Bergen - JA det er snakk om witchy bitchy. Anonym poster: 9e6abeae9c115756f45f1eaeb4c833a7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 Håndverkertjenesteloven finner du på lovdata. Du har rett i at det er en bitch her, men det er ikke damen du snakket med på telefonen eller tatovøren. Anonym poster: c906a665248777c7ddb382f9d1d8dfb6 6
DesertRose Skrevet 8. desember 2012 #3 Skrevet 8. desember 2012 (endret) Står på nettsiden deres at minstepris er 600 for en halvtime og mindre. Etter dette er det 100 kr hvert 5 min og summen er 1200 pr time. Du betalte 800 for 20 min...Tatt litt for mye betalt virker det som. Jeg ville sendt mail til forbrukerrådet. Der får du klare svar på dine rettigheter og hva du kan gjøre siden du ikke har fått det du har betalt for.... Endret 8. desember 2012 av DesertRose 2
Thalassos Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 Håndverkertjenesteloven finner du på lovdata. Du har rett i at det er en bitch her, men det er ikke damen du snakket med på telefonen eller tatovøren. Anonym poster: c906a665248777c7ddb382f9d1d8dfb6 Så du mener TS er bitch fordi hun/han vil ha rettet på en tattoveringen TS skal ha resten av livet? 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #5 Skrevet 9. desember 2012 Så du mener TS er bitch fordi hun/han vil ha rettet på en tattoveringen TS skal ha resten av livet? Jeg mener TS er en bitch fordi hun ringer til tatoveringsstedet uten å presentere seg og uten først og si hva det gjelder for så å klikke i vinkel fordi det ikke var sikkert at den bestemte tatovøren kom tilbake. Selvfølgelig har TS krav på retting, men man kommer ti ganger lenger her i verden med en liten dose folkeskikk. Anonym poster: c906a665248777c7ddb382f9d1d8dfb6 3
DesertRose Skrevet 9. desember 2012 #6 Skrevet 9. desember 2012 Om man er tidligere kunde eller ikke så burde svaret være det samme. Og man bør vite når/om en tatovør kommer tilbake om man er en seriøs bedrift. Når det kommer til å stille et lite enkelt spørsmål så er det ikke alltid man skal behøve å introdusere seg først. Når er tatovøren tilbake er et enkelt spm som burde ha samme skikkelig svar om man har vært kunde der før eller ikke. Seriøse bedrifter har kontrakter og ordninger feks i forbindelse med fødselpermisjon slik at de vet når vedkommende kommer tilbake og om de kommer tilbake. Dette er hensyn de burde ta ovenfor kunder. Er svar fremdeles uklart så er det ok å påpeke hvorfor man ringer og at du krevet at jobben utføres etter det som er betalt for og man har blitt enig om eller pengene tilbake for mangelvare. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2012 #7 Skrevet 9. desember 2012 Uff, Witchy Bitchy har det dårligste ryktet på vestlandet. Jeg ville ikke regnet med at de gjør opp for seg, dessverre, men stå på dine krav! Anonym poster: 88a09b3375c1a1ced95c68381a1409f5
Gjest Skrevet 9. desember 2012 #8 Skrevet 9. desember 2012 (endret) Trenger ikke være fra Bergen for å ha hørt om de der! De har generelt dårlig rykte på seg i hele landet! I de fleste tilfeller rører ikke en tattovør noen andre sitt verk, men i det tilfellet her så må de jo bare gjøre det! Og forresten, tatt fra facebook siden dems: At a moment I do not have any tattoo artist at all. The lady we had for 1,5 years, got baby in June 2012, so she quit working indefinitely since April 2012 Endret 9. desember 2012 av Gjest
DesertRose Skrevet 9. desember 2012 #9 Skrevet 9. desember 2012 (endret) Det burde Witchy Bitchy ha informert om skikkelig. Man skal ikke måtte lete rundt på facebook for svar. Som nevnt ville jeg tatt kontakt med forbrukerrådet og fått hjelp. Synes du har rett på penger igjen siden det ikke ser ut som at du får fikset den. Også som nevnt virker det som de har tatt mer penger av deg enn det som er minsteprisen som er for opptil en halvtime tatoveringstid. Jeg ville gjort det jeg kunne for å få pengene tilbake og så gå innom et skikkelig sted og snakket med de om det å få den fikset. Endret 9. desember 2012 av DesertRose
Gjest Skrevet 10. desember 2012 #10 Skrevet 10. desember 2012 Hei Har tatt en tatovering i april, som når den var grodd viste seg å være altfor lys. Nærmest lysegrå. ( skal være sort) Gikk innom tattoverinsstedet og klagde innenfor klagefristen (var vel 2mnd de sa) og de skrev meg opp og sa de skulle kontakte meg når tatovøren fikk tid til å gå over den engang til. Hun gikk ut i permisjon måneden etter og har enda ikke kommet tilbake, har hele tiden sagt dette var greit å vente ett års tid. Men så ringte jeg dem idag for å purre siden jeg ikke har hørt ett fnugg fra dem på 7mnd. -introduserte meg ikke men spurte bare høflig når tattovøren var tilbake.... Så sier hun i telefonen (en som piercer, stedet har bare èn tattovør) at det visste hun da ikke. Det var ikke sikkert hun kom tilbake fra permisjonen!! Da ble jeg hissig og spurte henne ut om hva hun mente, om hun ikke var under kontrakt eller om de skulle få inn en annen tattovør snart. Men hun kunne ikke svare meg. Bare ga meg vage forklaringer på at denne tatovøren var en fri dame dem ikke bestemmer over. Og hun måtte da gjøre som hun ville. Og ga meg en preken om at livet forandrer seg når man får barn, og det kunne godt gjøres at tatovøren gjerne fikk seg to tette barn uten å komme tilbake til arbeid i det hele tatt på 6-7år... Og at de ikke lenger tilba å tatovere folk.! Da rant det over altså. Og da introduserte jeg meg bestemt og sa jeg var en tidligere kunde som ventet på time av henne og at jeg forventer at de fikser dette og da skjønte hun at hun hadde drete seg ut og hadde informert meg for mye siden hun trodde jeg var en ny kunde og ikke en gammel som har tydeligvis fått en annen beskjed.. Useriøst sted altså! Er fly forbanna. Jeg vet jeg har krav på erstatning som forbruker på mangelvare. At de enten ordner produktet slik jeg kan forvente av en utdannet tattovør (er strengt talt stedet/arbeidsplassen som er svinet her ?) eller at de gir meg kompensasjon til tilsvarende hos en annen tattovør som fikser for dem siden jeg har "tapt penger på mangelfullt produkt". TAttoveringen er 2x14cm og kostet 800kr, tok 20min så skjønner ikke at hun i permisjon ikke kan komme innom og gå over denne selvom hun har en 6-7mnd gammel baby. Er som sagt ikke noe problem å vente 12mnd til permisjonen er over men som sagt fikk jeg nettopp tilfeldigvis informasjon om at dette mest sannsynlig ikke kommer til å skje en plass at hun kommer tilbake til dem. Noe sånt husker jeg fra en lovsamling. Men hadde satt stor pris på om noen oppdaterte meg på mine rettigheter og hvordan jeg skal gripe fatt i dette. Kjenner en til som venter på å rette på en tatovering fra Mai fra samme stedet. Du betaler for hva du får altså ... Til de som er fra Bergen - JA det er snakk om witchy bitchy. Anonym poster: 9e6abeae9c115756f45f1eaeb4c833a7 Unnskyld at jeg spør, men hvorfor valgte du å tatovere deg hos noen du visste hadde et dårlig rykte? 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #11 Skrevet 1. februar 2013 Jeg mener TS er en bitch fordi hun ringer til tatoveringsstedet uten å presentere seg og uten først og si hva det gjelder for så å klikke i vinkel fordi det ikke var sikkert at den bestemte tatovøren kom tilbake. Selvfølgelig har TS krav på retting, men man kommer ti ganger lenger her i verden med en liten dose folkeskikk. Anonym poster: c906a665248777c7ddb382f9d1d8dfb6 Unnskyld meg, jeg kan ikke huske å ha kalt noen en bitch? hvorfor tar du deg retten til å kalle meg for det utifra innlegget mitt hvor det er snakk om en tatovering? Som jeg skrev i sinne over nyheten om at de mest sannsynlig ikke kommer til å gjøre en drit over at den er så uferdig at jeg nesten er begynt å skjemmes over den? Jeg er en ydmyk jente som skyr konflikter, derfor blåste jeg meg litt opp (på Internett vel og merke..)over at jeg nå er midt i en sak der forbrukerrådet må innblandes - JEG har IKKE lyst til det. Bare for å gjøre det helt klart. Jeg har ringt dem flere ganger i løpet av året, og presentert meg høflig hver gang. Spurt dem om de har hørt fra tattovøren og takket for svaret - og ventet i ytterligere måneder. Men når det nå snart er gått et helt år uten andre svar enn "om noen måneder - har ikke hørt fra tatovøren - vet ikke - vi ringer deg.." så ringte jeg og bare spurte samme spørsmålet som jeg har gjort i hele år.. Når de enda ikke hadde ringt meg opp igjen siden sist, og månedene hoper seg opp. Ble bare forskrekket over at jeg fikk et mer konkret svar enn jeg tidligere har fått ? Og begynte å grave med en bestemt tone siden de bare har fjast vekk - nå - 9 mnd på tjall. Jeg spurte bestemt, kanskje bare litt ubehagelig direkte spørsmål med en voksen tone - jeg kranglet ikke - forventet bare svar. - Som jeg da fikk. - takk til dere andre for mer seriøse svar TS Anonym poster: 9e6abeae9c115756f45f1eaeb4c833a7
Noir Skrevet 2. februar 2013 #12 Skrevet 2. februar 2013 Nesten ingen som driver med tatovering er ansatte. Så å si alle er selvstendig næringsdrivende, og betaler leie til eier av studio de jobber i. Akkurat hvordan regelverket blir da er jeg usikker på, men jeg vil tro det blir vanskelig å kreve eier av studio for det. Lei situasjon du er i der, og litt rart om hun ikke prøver å få en ordning på saken for at du skal bli fornøyd og fortsette som kunde. Men om hun ikke har en artist som jobber hos henne nå får hun jo ikke gjort det selv, og når det ikke er noen kontrakt mellom henne og tatovøren så kan hun heller ikke kreve at hun bare kommer over og fikser det, selv om det er en liten jobb. Ring heller til hun som laget tatoveringen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå