Alice123 Skrevet 7. desember 2012 #61 Del Skrevet 7. desember 2012 Fordi det er ulovlig. Holder for meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 7. desember 2012 #62 Del Skrevet 7. desember 2012 Man blir ikke avhengi av å drikke seg dritings, men man blir avhengi av narkotiske stoffer. og disse såkalte letter anrkotiske stoffene er desuten mer skadelig for kroppen enn en fylla kule en gang i blant. Anonym poster: 29aec7b42cd0bdfe7a8dcafee1d665d3 Haaaar du hørt om ordet ... alkoholiker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 7. desember 2012 #63 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Hvorfor ikke? Jeg har den samme alminnelige forakt mot rusbrukere som jeg har til de feite? Eller mener du at rusbrukere fortjener mer eller mindre forakt siden de allerede er kriminalisert og derfor allerede er forfulgt? Nei. Men greia er at jeg har en følelse av at i denne tråden så skal man støtte bruk av drugs, eller holde kjeft. Og jeg orker ikke ta diskusjonen med noen som er så påståelige på at narkotika er fint, fordi de kommer ikke til å forandre mening. Selvom jeg er uenig med dem. Og de takler ikke høre det. Derfor gidder jeg ikke å gå inn i en sånn diskusjon. Edit: ikke at det å få folk enige er viktig for meg, men når de overser alle argumenter og avfeier det blankt, så gidder jeg ikke. Endret 7. desember 2012 av Cupcake92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkna Skrevet 7. desember 2012 #64 Del Skrevet 7. desember 2012 http://www.listology...ing-bbc-horizon Går jo an å ta utgangspunkt i denne lista. Heroin og amf er selvføgelig verstinger, men poenget mitt er at det eksisterer et enormt sprik i hva folk flest tror, og den faktiske forskningen som foreligger. Denne undersøkelsen er den største metastudien som er gjort på fysiske og psykiske ettervirkninger av narkotiske substanser. Tipper endel vil bli overrasket over at Ecstacy blir totalt frikjent for dens dårligere rykte. I seg selv et ganske trygt stoff, og det samme gjelder LSD. ts Anonym poster: 7f6f07437f28385acd4d621badd5d8d0 Den lista er jo helt på trynet da. LSD farligere enn mdma, ritalin og steroider? Meg i rævva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 7. desember 2012 #65 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Du lyver. Det har aldri hendt at 55.000 nordmenn har dødd på ett år. http://www.ssb.no/do...2-04-19-01.html Jeg lyver ikke, jeg feilskrev en 0. Det skal stå 5500 og da mener jeg ikke bare de som dør av langvarig alkoholmisbruk men også drept av andre alkoholrealterte skader der de gjør ting i fylla som feks fyllekjøring. Så at jeg skrev "i tillegg kommer de som blir drept av fyllekjørere" men det blir også en annen statistikk nemlig antall drepte i trafikken. så kan tro at tallet er høyere enn 55.000. Fortsatt mer enn all dop tilsammen. Endret 7. desember 2012 av Fortuna Xania 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apefinger Skrevet 7. desember 2012 #66 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg er verken for eller i mot. Én fyllekule på en kveld kan være like fatal som en overdose av tyngre narkotiske stoff. Det trenger ikke være en fyllekule engang, et par glass vin er nok. Alkohol kan trigge reaksjoner like mye som narkotika, og etter personlige erfaringer føler jeg meg generelt tryggere på hasj enn alkohol! Jeg har vært døden nær to ganger som følge av alkohol (og det drikker jeg omtrent fire ganger i mnd) kontra NULL de 5-6 gangene jeg har røyket over de tre siste årene. Så jeg stiller meg egentlig helt nøytral til denne saken. Alkohol er like "farlig" som narkotika, det kommer helt an på mengde og brukerens psykiske tilstand. Men så klart vil jeg reagere hvis jeg får vite at noen av vennene mine har prøvd kokain eller heroin på fest. Men vi holder oss til røyk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 7. desember 2012 #67 Del Skrevet 7. desember 2012 Man blir ikke avhengi av å drikke seg dritings, men man blir avhengi av narkotiske stoffer. og disse såkalte letter anrkotiske stoffene er desuten mer skadelig for kroppen enn en fylla kule en gang i blant. Alkohol har høyere avhengighetspotensiale og regnes av de aller fleste med kunnskap i feltet som en god del mer skadelig enn cannabis, så... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #68 Del Skrevet 7. desember 2012 Den lista er jo helt på trynet da. LSD farligere enn mdma, ritalin og steroider? Meg i rævva Den lista reflekterer funnene i den største metaundersøkelsen som er gjort på rusmidler i hele verden. Men du vet sikkert bedre enn panelet på et titalls samfunnsvitere, kjemikere, psykologer, leger, farmasøyter og nevrologer! Anonym poster: 7f6f07437f28385acd4d621badd5d8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 7. desember 2012 #69 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Jeg er imot narkotiske stoffer, fordi jeg så mange ganger har hørt den: det er ikke farlig, så lenge du vet hva du gjør. Jeg har full kontroll. Det er ikke farlig å røyke. Det har gått like dårlig med dem alle. Ingen klarer å holde røykingen på et normalt nivå. De klarte det kanskje i starten, men så gikk det over til hver dag, også total isolasjon og hjernevasking om hvor lite farlig det er. Jeg sier ikke at alle ender opp der, men de jeg har sett har fått et tragisk utfall selvom det "bare" er hasj. Stay away from it. Og jeg er selvfølgelig heller ikke for at folk drikker seg drita hele tiden. Men nå syntes jeg at folk skal begynne å innse at ting faktisk er farlig. Cirka 1250000 nordmenn har prøvd cannabis og cirka 10000 nordmenn er sprøytemisbrukere. Altså "hele" 0,8% opptrappingsratio, og dette er selvsagt veldig forenklet siden ikke alle disse misbrukerne har prøvd cannabis, så det reelle tallet er enda lavere, og gjett hva - de aller fleste av disse sprøytemisbrukerne begynte med alkohol. Hvorfor peker du forresten ikke på de tragiske utfallene av alkoholbruk som man ser ved at hundrevis av personer dør hvert år og tusenvis utsettes for vold av berusede personer, Først og fremst unge? I praksis så rapporteres det om ingen dødsfall som kan kobles direkte til lettere rusmidler som cannabis. Hvor er logikken ved å ta avstand fra cannabis for at det medfører så "tragiske utfall" og støtte alkohol når sistnevnte er så mye verre? Det er nok med alkohol, det er mitt argument. Ennå flere ting som er avhengighetsskapende behøver vi virkelig ikke. Problemet er at andre narkotiske stoffer brukes i stort omfang, særlig av unge, det finnes særdeles lite respekt for denne loven her til lands siden den er så idiotisk - alkohol som dreper hundrevis (tusenvis?) av nordmenn årlig er fullstendig akseptabelt, cannabis som kobles til null, eller et fåtall dødsfall årlig medfører bøter og fengsel. Mmkay. 1250000 av nordmenn har prøvd cannabis, kom derfor ikke her og si at det ikke allerede er introdusert. For ikke å snakke om at forbudet medfører at mye av det som brukes er forurenset og/eller syntetisk cannabis som er mye mer skadelig. Hadde narkotika vært lovlig så kunne staten eller markedet ført kvalitetskontroll fremfor Marokkanske gjenger, Taliban og narkotikakarteller i Latin-Amerika som tjener stort på at narkotika er ulovlig. Grunnen til jeg ikke røyker hasj er pga. det er ulovlig, det er ikke verdt konsekvensen. Hadde det vært lovlig hadde jeg røyket hasj ofte tror jeg, med mindre det var veldig dyrt da. Jeg hadde derimot aldri prøvd sterkere narkotikum selv om det var lovlig. "Det er galt siden det er ulovlig". Homofili er også ulovlig i mange land, er det også galt? Slående argumentasjon det der. Endret 7. desember 2012 av meh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #70 Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg er imot narkotiske stoffer, fordi jeg så mange ganger har hørt den: det er ikke farlig, så lenge du vet hva du gjør. Jeg har full kontroll. Det er ikke farlig å røyke. Det har gått like dårlig med dem alle. Ingen klarer å holde røykingen på et normalt nivå. De klarte det kanskje i starten, men så gikk det over til hver dag, også total isolasjon og hjernevasking om hvor lite farlig det er. Jeg sier ikke at alle ender opp der, men de jeg har sett har fått et tragisk utfall selvom det "bare" er hasj. Stay away from it. Og jeg er selvfølgelig heller ikke for at folk drikker seg drita hele tiden. Men nå syntes jeg at folk skal begynne å innse at ting faktisk er farlig. Enig med Cupcake92 i denne saken her (og synes vitterlig hun får gjennomgå av hersketeknikkene deres, skjerp dere). Det virker litt som om alt hasjbrukere gjør er å røyke, og deretter gå inn for å lovliggjøre alt av narkotiske stoffer og forsvare det med at "alkohol er så mye verre". Som Cupcake92 her, har jeg også hatt venner som bruker hasj, og i tillegg diverse andre stoffer. Jeg har vært venner med dem fra før de begynte med det, og så forandringen på dem alle sammen. Jeg var mye på fest hjemme hos dem, og de røyka og drakk om hverandre og ble så inni tåkerusen at det var helt tåpelig. Samtidig gikk de rundt og proklamerte for alle andre hvor ufattelig lite farlig det var. Samtidig kjøpte de også stoff av folk de ikke kjente, og under en av disse rundene hvor de på død og liv skal fortelle alle hvor fantastisk Nederland og kulturen der er, faller en av dem om. Han hadde ikke drukket, kun røyka og hadde vært beyond fjern i to timer. Han faller om i kramper og fråder(!!). Alle rundt som ikke er påvirka av narkotika blir hysteriske og prøver å ringe ambulanse, men de andre hasjerne hysjer det ned og bærer ham inn på et annet rom hvor de bare prøver å glatte over det. Joda, anfallet går over men fyren er jo i komatose i tre timer etterpå. At dette ikke skyldes ren hasj, meget mulig det, men disse gutta trodde det. De røykte hva som helst så lenge noen saa det var hasj. Det er mange historier rundt de gutta der, men en av dem kutter ut av en dramatisk turn i livet hans. Han blir dritsporty, slutter å drikke, slutter å røyke, begynner å trene osv. Han har selv sagt til meg at han er så klar i hodet nå i forhold til når han brukte hasj. Han går ikke rundt i den bedøvende tåka og han ser selv hvor ødelagte kompisene hans er. Han har sagt selv at de er beyond repair og på vei inn i et tungt rusmisbruk. Dere kan si hva dere vil om statistikker og det som er, men jeg har sett effekten det har på MINE venner og det er stort sett det som betyr noe for meg. Jeg kan ikke støtte legalisering av noe jeg føler har forandra flere av mine venner til det verre. Jeg har ikke sett en sånn forandring av alkohol, og selv om jeg forstår at rent fysisk, og hvis vi skal tenke teoretisk, så er alkohol mye farligere enn hasj, så er ikke det hva jeg har erfaring av. Anonym poster: 863da28f7543b25ef484fcb798838e64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikita3000 Skrevet 7. desember 2012 #71 Del Skrevet 7. desember 2012 Angst, depresjoner etc forekommer faktisk hos en STOR gruppe personer..det er også høyt avhengighets dannende..har faktisk sett personer forandre seg helt på bare få uker etter sitt første trekk av hasj/pot.. Fornektelsen på hvor skadelig det er på psyken og det fysiske er også sterk når man er avhengig.. man kan si det er naturlig og derfor ikke tar noen skade..men heroin, kokain etc kommer jo også fra planter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 7. desember 2012 #72 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Jeg har ikke sett en sånn forandring av alkohol, og selv om jeg forstår at rent fysisk, og hvis vi skal tenke teoretisk, så er alkohol mye farligere enn hasj, så er ikke det hva jeg har erfaring av. Du overser glatt at alle de du nevnte også hadde et forbruk av alkohol (som du ironisk nok sier ikke medfører slike forandringer) og sannsynligvis andre stoffer ut over cannabis, det at de sannsynligvis har fått i seg noe som ikke er rent eller syntetisk cannabis laget for å omgås lovverket er jo bare et argument for at det bør legaliseres slik at det i praksis kan utføres kvalitetskontroll. Jeg ser uansett ikke hvorfor dine anekdoter er så relevante uansett når dette er forsket på veldig mye og fakta ligger på bordet: alkohol er mye mer skadelig enn cannabis på alle måter. Endret 7. desember 2012 av meh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 8. desember 2012 #73 Del Skrevet 8. desember 2012 Jeg lyver ikke, jeg feilskrev en 0. Det skal stå 5500 og da mener jeg ikke bare de som dør av langvarig alkoholmisbruk men også drept av andre alkoholrealterte skader der de gjør ting i fylla som feks fyllekjøring. Så at jeg skrev "i tillegg kommer de som blir drept av fyllekjørere" men det blir også en annen statistikk nemlig antall drepte i trafikken. så kan tro at tallet er høyere enn 55.000. Fortsatt mer enn all dop tilsammen. Det er jo også veldig på kanten at tallet for alkohol er "relaterte" dødsfall (hva er inkludert her? sykdommer der alkohol kan være en medvirkende årsak), mens tallet for narkotika er "direkte" dødsfall. Enten burde begge være "relaterte" eller så burde begge være "direkte". Tallene du presenterer er rett og slett ikke sammenlignbare. Samtidig er det å peke på antall dødsfall en ganske dårlig indikasjon på hvor farlig det er. For eksempel er det bare 5-15 mennesker årlig som blir drept av tigre. Det betyr ikke at tigre (bøyes det sånn?) er ufarlige, det betyr bare at det er svært få som blir utsatt for angrep. Jeg sier ikke at alkohol er ufarlig og narkotika kjempefarlig - det vet jeg ingenting om. Jeg vet derimot mye om tall, og de tallene du presenterer sier veldig lite. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 8. desember 2012 #74 Del Skrevet 8. desember 2012 Samtidig er det å peke på antall dødsfall en ganske dårlig indikasjon på hvor farlig det er. For eksempel er det bare 5-15 mennesker årlig som blir drept av tigre. Det betyr ikke at tigre (bøyes det sånn?) er ufarlige, det betyr bare at det er svært få som blir utsatt for angrep. Korrekt, derfor må det korrigeres etter antall brukere, men selv når det gjøres så ligger alkohol høyt på lista over stoffer som kokain. http://www.druglibrary.org/think/~jnr/drugmort.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 8. desember 2012 #75 Del Skrevet 8. desember 2012 (endret) Korrekt, derfor må det korrigeres etter antall brukere, men selv når det gjøres så ligger alkohol høyt på lista over stoffer som kokain. http://www.druglibra...nr/drugmort.htm Tja... Fortsatt så vil jeg se direkte dødsfall mot direkte dødsfall eller relaterte dødsfall mot relaterte dødsfall før jeg er fornøyd. Tallene for alkohol i den oversikften er jo ekstremt løst estimert fra "that alcohol "plays a role in 10% of all deaths in the United States" noe som ikke akkurat er direkte dødsfall. For narkotika derimot kan vi lese "The number of suicides was subtracted", altså ble helt direkte dødsfall faktisk trekt fra. Når reklamene på siden sier "Marijuana business News.com" og "Own your own legal marijuana business" er det noooe som sier meg at den ikke er helt objektiv. Endret 8. desember 2012 av Gud 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkna Skrevet 8. desember 2012 #76 Del Skrevet 8. desember 2012 Den lista reflekterer funnene i den største metaundersøkelsen som er gjort på rusmidler i hele verden. Men du vet sikkert bedre enn panelet på et titalls samfunnsvitere, kjemikere, psykologer, leger, farmasøyter og nevrologer! Anonym poster: 7f6f07437f28385acd4d621badd5d8d0 Da gjør jeg jo tydligvis det. LSD er ikke giftig for kroppen i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #77 Del Skrevet 8. desember 2012 Kanskje du kan spørre deg selv hvorfor det er ulovlig? Hvorfor er aldersgrensen 18 år ved kjøp av øl og 20 ved kjøp av brennevin? Hvorfor er det 18 år for å røyke/snuse? Hvorfor burde man ikke kjøre og ha alkohol i kroppen samtidig? Hvorfor man får bot hvis man ikke bruker sikkerhetsbelte eller kjører for fort? Kunne du tenkt deg til å gi ditt evt. barn litt x? Hvorfor tar du deg ikke en prat med en som har vært avhengig av tyngre stoffer, og spør da hva de startet med? Hvorfor kan vi ikke sniffe lightergass?! (Bare for å sette det på spissen....) Hvis du er så uenig i at det er ulovlig i norge, hvorfor flytter du heller ikke til et sted der det er lovlig? Det må da være ypperlig! Da slipper du å sitte på et forum som kvinneguiden og forsvare narkotiske stoffer. Se der, problemet løst. Anonym poster: a09023aa107ef11fe14ae240d99c2955 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #78 Del Skrevet 8. desember 2012 Jeg er tidligere rusmisbruker. Startet i tenårene og stoppet ikke før jeg ble 30. Jeg har kastet bort så mange år. Jeg var en helt normal tenåring, med flotte foreldre og 3 søsken. Men havnet i feil miljø. Det startet med hasj og sklidde sakte, men sikkert over til tyngre stoffer. Jeg har ei datter jeg har gått glipp av oppveksten til. Som egentlig ikke vil vite av faren sin. Jeg har brutt tilliten for mange ganger. Jeg ønsker ikke min verste fiende en gang, dette livet. Det er som å begynne på nytt, å lære meg å leve igjen. Håper det kan sette litt perspektiv. Anonym poster: a09023aa107ef11fe14ae240d99c2955 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 8. desember 2012 #79 Del Skrevet 8. desember 2012 Hvis du er så uenig i at det er ulovlig i norge, hvorfor flytter du heller ikke til et sted der det er lovlig? Det må da være ypperlig! Da slipper du å sitte på et forum som kvinneguiden og forsvare narkotiske stoffer. Se der, problemet løst. Du forsvarer jo flere narkotiske stoffer selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #80 Del Skrevet 8. desember 2012 Du forsvarer jo flere narkotiske stoffer selv. Jeg er verken for eller imot. Jeg bare setter spørsmål. Kan du svare? Evt. andre? Anonym poster: a09023aa107ef11fe14ae240d99c2955 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå