Cupcake92 Skrevet 6. desember 2012 #21 Del Skrevet 6. desember 2012 Narrative fallacy. Vet du hva? Det er også mange som ikke bruker hasj som naver, har sosial angst og depresjoner. Du kan ikke tilskrive dette stoffet disse virkningene bare fordi du har sett at begge deler forekommer hos en liten gruppe personer. Jeg sier ikke at alle gjør det, herregud. Ikke ta alt som kritikk da. Jeg sier bare at av de jeg har sett, så har det skjedd. Og jeg har sett det på nært hold. Jeg ville ikke uttalt meg om noe jeg ikke visste noe om. Folk må få gjøre som de vil, men det ble spurt om meninger her, og utifra hva jeg har sett, så er ikke dette noe jeg ville gjort. Men Jesus, om folk vil sitte inne og røyke skal de da få lov til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genesis Skrevet 6. desember 2012 #22 Del Skrevet 6. desember 2012 Nå må ikke du blandet en fylla kule, med avhengihet. Det er forskjell på alkoholisme og fylla turer på byn. Det jeg mener, er at man kan fint drikke seg dritings, en del ganger, men roe seg ned på alkoholen etter hvert, mens det tilhører sjeldenhetene at mann begynner på narkotiske stoffer for så å ta mindre mengder...... en alkohol holdig drink kan vel så godt være smaken man vil ha, enn rusen. mens narkotiske stoffer så er mann bare ute etter en ting. og det er rus og en opplevelse av en annen verden. Desuten en psykisk avhengihet av stoff er like alvorlig og påvirkende som en fysisk avhengihet. Anonym poster: 29aec7b42cd0bdfe7a8dcafee1d665d3 Hvorfor fortsetter du å mene noe når du ikke kan noen ting om dette? Godt over 95 prosent av alle som prøver narkotika blir ikke avhengige. Kokain er det mest psykisk avhengige stoffet vi vet om , og her er det fortsatt bare drøye 8-9 prosent som utvikler avhenighet. Hvilke kilder og forskning baserer du idiotien din på? Det dør fler av alkohol per 1000 bruker per år enn av heroin! Slutt å spre vranglære! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 6. desember 2012 #23 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Narrative fallacy. Vet du hva? Det er også mange som ikke bruker hasj som naver, har sosial angst og depresjoner. Du kan ikke tilskrive dette stoffet disse virkningene bare fordi du har sett at begge deler forekommer hos en liten gruppe personer. Og ja, jeg vet at andre mennesker har problemer med disse tingene, uten å røyke. Men når jeg har sett (selvom det tydeligvis ikke faller i god jord her) mennesker som kan bli så mye, forfalle bare på grunn av hasj, nei, da vil jeg ikke forsvare det. Endret 6. desember 2012 av Cupcake92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #24 Del Skrevet 6. desember 2012 Åh, sånne mennesker som deg altså. Og jeg gidder ikke bry meg. Regner med at du sitter hjemme og bare forsvarer ditt eget bruk jeg vet hva jeg har sett og opplevd. Så sitt i din boble og kos deg med det Jeg røyker ikke hasj lenger, gikk lei det for mange pr siden. Røykte litt før, holdt det til et moderat nivå Du er ung og har vært i en forhold med en som røyker mye. Da har du et negativt inntrykk av hasj, for du så at typen din ikke klarte å begrense seg (gjerne vennene også). Men det finnes mange folk ute i denne store verden. Blir litt oppgitt når småunger sitter og forteller hvor sykt farlig det er uten å faktisk ha peiling. Det er helt riktig at noen røyker for mye og at de kan få psykiske problemer, men dette gjelder bare noen få. Dessverre for deg så var rusen mer spennende enn deg. Anonym poster: de65a104522b55e6ecffa588ff54171b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #25 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg er klar over at ecstacy er blitt ufarliggjort. Dette synes jeg er rimelig tåpelig, fordi det finnes mange "ecstacy"-tabletter som inneholder livsfarlige stoffer. Det finnes utrolig mange som lager disse ved hjelp av diverse stoffer man egentlig ikke skal mikse. Kanskje MDMA ikke er farlig i seg selv, men alle de andre stoffene som kan finnes i en tablett er det. Det som også er farlig er virkningen av stoffet. Mennesker har fått hjerteinfarkt av ecstacy. Ikke pga selve stoffene i pillen, men pga virkningen disse stoffene gjør med sentralnervesystemet. Man glemmer å drikke, man er i ekstrem fysisk aktivitet over lengre tid og man evner ikke å lytte til kroppens signaler. = Livsfarlig!! Helt utrolig at forskere kan gå ut å si noe så idiotisk som at ecstacy ikke er farlig. tja, i Storbritannia blir det årlig rapportert rundt 25 døde grunnet stoffet av 2-3 millioner brukere, og da stort sett som følge av dehydrering. Enig i at utblanding kan være en fare, men da kommer vi tilbake til dette med ansvarlig bruk. Man putter ikke noe i seg man ikke vet hva er, og man tar selvfølgelig forholdsregler som å drikke nok. Faktum er at det er mye farligere å sette seg i bilen inn til byen! ts Anonym poster: 7f6f07437f28385acd4d621badd5d8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 6. desember 2012 #26 Del Skrevet 6. desember 2012 Man blir ikke avhengi av å drikke seg dritings, men man blir avhengi av narkotiske stoffer. og disse såkalte letter anrkotiske stoffene er desuten mer skadelig for kroppen enn en fylla kule en gang i blant. Anonym poster: 29aec7b42cd0bdfe7a8dcafee1d665d3 Selvfølgelig kan man bli avhengig / bli alkoholiker hvis man drikker seg dritings ofte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 6. desember 2012 #27 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg røyker ikke hasj lenger, gikk lei det for mange pr siden. Røykte litt før, holdt det til et moderat nivå Du er ung og har vært i en forhold med en som røyker mye. Da har du et negativt inntrykk av hasj, for du så at typen din ikke klarte å begrense seg (gjerne vennene også). Men det finnes mange folk ute i denne store verden. Blir litt oppgitt når småunger sitter og forteller hvor sykt farlig det er uten å faktisk ha peiling. Det er helt riktig at noen røyker for mye og at de kan få psykiske problemer, men dette gjelder bare noen få. Dessverre for deg så var rusen mer spennende enn deg. Anonym poster: de65a104522b55e6ecffa588ff54171b Hva er problemet til sånne mennesker som deg? Får du noe godt ut av å slenge dritt? Nei, selvfølgelig, jeg er så ung at jeg verken vet eller skjønner noenting. Akkurat sånn det er. Jeg visste ikke at dette var en tråd hvor man bare skulle snakke om hvor bra narkotika er, da har jeg dessverre ikke noe å komme med, for det syntes jeg ikke. Så jeg holder meg for god til dette og melder meg ut. Kos deg du, som er så gammel og klok. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #28 Del Skrevet 6. desember 2012 Og ja, jeg vet at andre mennesker har problemer med disse tingene, uten å røyke. Men når jeg har sett (selvom det tydeligvis ikke faller i god jord her) mennesker som kan bli så mye, forfalle bare på grunn av hasj, nei, da vil jeg ikke forsvare det. De har nok hatt en svak psyke fra før av, kanskje til og med uten å vite om det selv, også var bare hasjbruket med på å "utløse" det. Anonym poster: 8ec3b8ebaecbce4ca5c9dd1e189a19ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #29 Del Skrevet 6. desember 2012 Hva er problemet til sånne mennesker som deg? Får du noe godt ut av å slenge dritt? Nei, selvfølgelig, jeg er så ung at jeg verken vet eller skjønner noenting. Akkurat sånn det er. Jeg visste ikke at dette var en tråd hvor man bare skulle snakke om hvor bra narkotika er, da har jeg dessverre ikke noe å komme med, for det syntes jeg ikke. Så jeg holder meg for god til dette og melder meg ut. Kos deg du, som er så gammel og klok. Det var du som begynte å være usaklig. Gå tilbake og se på innlegget du skrev til meg. Fordi jeg hadde en annen mening enn deg, var du sikker på at jeg satt og storrøykte. Jeg er absolutt ikke for narkotika. Jeg er for at folk må vite hva forskjellig narkotika er. Jeg kjenner flere som har problemer med alkoholen, men jeg skjønner da at selv om noen sliter, så er ikke det dermed sagt at alle er alkoholikere. Anonym poster: de65a104522b55e6ecffa588ff54171b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 6. desember 2012 #30 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Det er årlig ca 55.000 nordmenn som dør av alkoholrelaterte skader. I tillegg kommer de som blir drept i trafikken av fyllekjørere eller at de selv fyllekjører. Et stort antall blir årlig også innlagt med alkoholrealaterte skader på indre organer, i tillegg kommer de som har blitt skadet av noen som har vært påvirket av alkohol(slosskamper o.l) Ca 6700 nordmenn dør hvert år av å røyke sigaretter, og et stort antall får også sykdommer DIREKTE relatert til sigarettrøyking. Ca mellom 150-300 personer dør årlig i Norge av narkotikadødsfall, inkludert de da som dør av sykdommer utviklet pga narkotikamisbruk( eks: HIV overføring) og disse dødsfallene er som regel overdosedødsfall blandt tunge narkomane som bruker Heroin. I tillegg kommer andre stoffer som kokain,ecstacy og amfetamin. Og, for å ikke glemme de som dør eller blir innlagt pga reseptbelagte piller. Så, har vi hasj: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=6466670 I denne artikkelen blir det hevdet at 6 personer døde pga hasj som en direkte årsak og det de siste 6 årene, dvs 1 dødsfall pr år, så hva er det som dreper deg mest? Jeg forsvarer aldeles IKKE bruk av sterke narkotiske stoffer, men kan IKKE forstå hvorfor folk er så utrolig sneversynte når det kommer til hasjrøyking? Er det pga ulovligheten? Hadde det vært greit hvis det var lovlig? Se for deg reklamer der de reklamer for ulike typer cannabis på lik linje som vin, hadde det da vært et problem? For det må jo være ulovligheten som er problemet, i og med at argumentasjoner om dødsfall, avhengighet og andre myter faller bort. Alle kjenner en alkoholiker. Kan dere med hånden på hjertet si at dere alle kjenner til en hasjMISBRUKER?(ikke bruker altså, en alkoholiker misbruker alkohol, en som fester i helgene gjør ikke det, og en hasjrøyker som røyker konstant misbruker hasj, en som røyker i ny og ne gjør ikke det) Hva er EGENTLIG det største problemet når det kommer til rus? Jo det er jo alkohol, så da blir det ganske bak mål å kritisere hasjrøykere imens man drikker seg fra sans og samling annahver helg. Endret 6. desember 2012 av Fortuna Xania 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genesis Skrevet 6. desember 2012 #31 Del Skrevet 6. desember 2012 Og ja, jeg vet at andre mennesker har problemer med disse tingene, uten å røyke. Men når jeg har sett (selvom det tydeligvis ikke faller i god jord her) mennesker som kan bli så mye, forfalle bare på grunn av hasj, nei, da vil jeg ikke forsvare det. Det skjønner jeg godt, og all bruk er selvfølgelig ikke vettig bruk. Men da er det viktig å huske på at de fleste ting er ille hvis man fråtser. Hvis vedkommende hadde drukket like mye alkohol som han røyker, eller lagt seg ut 50 kilo på grunn av sukkeravhengighet tror jeg neppe det hadde vært bedre for hans livssituasjon. Hovedpoenget er bare at alle ting kan både brukes og misbrukes. Og stort sett er forsvarlig bruk ikke forbundet med stor helsefare! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 6. desember 2012 #32 Del Skrevet 6. desember 2012 Det var du som begynte å være usaklig. Gå tilbake og se på innlegget du skrev til meg. Fordi jeg hadde en annen mening enn deg, var du sikker på at jeg satt og storrøykte. Jeg er absolutt ikke for narkotika. Jeg er for at folk må vite hva forskjellig narkotika er. Jeg kjenner flere som har problemer med alkoholen, men jeg skjønner da at selv om noen sliter, så er ikke det dermed sagt at alle er alkoholikere. Anonym poster: de65a104522b55e6ecffa588ff54171b Øh, du som startet med å si at jeg ikke skulle snakke om ting jeg ikke har peiling på. Og selvom det kanskje er vanskelig å forstå siden jeg tydeligvis er så ung og ikke vet noe, så kan jeg faktisk mye om dette. Enten du liker det eller ikke. Derfor sa jeg min mening om saken. Og som jeg sa, noen kan nok holde det på et normalt nivå også, men det er ikke noe jeg vil anbefale til mine venner akkurat. Og fordi jeg hadde en annen mening enn deg, så hadde jeg ikke peiling på hva jeg snakket om. Så tror verken den ene var bedre enn den andre her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #33 Del Skrevet 6. desember 2012 Beklager alle postene, mobilen hang seg opp. Genesis: har du noen kilder på at kokain ikke er fysisk avhengighetsskapende? Tenker du kun "ren" kokain, ikke crack og slikt? Anonym poster: de65a104522b55e6ecffa588ff54171b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 6. desember 2012 #34 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Det skjønner jeg godt, og all bruk er selvfølgelig ikke vettig bruk. Men da er det viktig å huske på at de fleste ting er ille hvis man fråtser. Hvis vedkommende hadde drukket like mye alkohol som han røyker, eller lagt seg ut 50 kilo på grunn av sukkeravhengighet tror jeg neppe det hadde vært bedre for hans livssituasjon. Hovedpoenget er bare at alle ting kan både brukes og misbrukes. Og stort sett er forsvarlig bruk ikke forbundet med stor helsefare! Derfor er jeg ikke for fråtsing heller. Og om folk da vil røyke og kose seg med det, så kan de for all del gjøre det. Men jeg har hørt alt for mye av at det absolutt ikke er farlig. Vel, det er kanskje ikke alle det er like ille for, men det finner de sjeldent ut av før det er forsent. Endret 6. desember 2012 av Cupcake92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 6. desember 2012 #35 Del Skrevet 6. desember 2012 tja, i Storbritannia blir det årlig rapportert rundt 25 døde grunnet stoffet av 2-3 millioner brukere, og da stort sett som følge av dehydrering. Enig i at utblanding kan være en fare, men da kommer vi tilbake til dette med ansvarlig bruk. Man putter ikke noe i seg man ikke vet hva er, og man tar selvfølgelig forholdsregler som å drikke nok. Faktum er at det er mye farligere å sette seg i bilen inn til byen! ts Anonym poster: 7f6f07437f28385acd4d621badd5d8d0 Å sammenligne rusbruk med bilkjøring er veldig dumt. Joda, det er sikkert farligere å gå ut ytterdøra enn å ta en ecstacytablett dersom man sammenligner hvor mange som har dødd av knips kontra de som har dødd utenfor hjemmet sitt som følge av at de gikk ut den dagen. Vi hadde sikkert ikke dødd yidlig noen av oss dersom vi aldri gikk ut, men fikk alt bestilt til døra og pustet friskt oksygen i en vinterhage med ventilering og skuddsikre ruter. Og 25 dødsfall i året er mye, selv om det ikke er mye i forhold til 2-3 miliioner. 25 dødsfall som følge av engangsbruk av en tablett betyr at tabletten er farlig. Og det du snakker så selvfølgelig om er slettes ikke en selvfølge for de som blir avhengige. Og de aller fleste, statistisk sett, blir avhengige av rusmiddelet de begynner å forelske seg i. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #36 Del Skrevet 6. desember 2012 Øh, du som startet med å si at jeg ikke skulle snakke om ting jeg ikke har peiling på. Og selvom det kanskje er vanskelig å forstå siden jeg tydeligvis er så ung og ikke vet noe, så kan jeg faktisk mye om dette. Enten du liker det eller ikke. Derfor sa jeg min mening om saken. Og som jeg sa, noen kan nok holde det på et normalt nivå også, men det er ikke noe jeg vil anbefale til mine venner akkurat. Og fordi jeg hadde en annen mening enn deg, så hadde jeg ikke peiling på hva jeg snakket om. Så tror verken den ene var bedre enn den andre her. Utifra det første du skrev så virket du veldig uvitende (ergo, har ikke peiling). Å holde røyking på et moderat nivå er ikke noe problem, man blir ikke fysisk avhengig. At noen må røyke hver dag og blir sløv er ikke hasjen sin feil i seg selv. Det er personen som røyker som har et problem med å takle en hverdag uten rus. Anonym poster: de65a104522b55e6ecffa588ff54171b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 6. desember 2012 #37 Del Skrevet 6. desember 2012 Utifra det første du skrev så virket du veldig uvitende (ergo, har ikke peiling). Å holde røyking på et moderat nivå er ikke noe problem, man blir ikke fysisk avhengig. At noen må røyke hver dag og blir sløv er ikke hasjen sin feil i seg selv. Det er personen som røyker som har et problem med å takle en hverdag uten rus. Anonym poster: de65a104522b55e6ecffa588ff54171b Helt sant. Kanskje jeg skrev litt fort og hardt på starten, men som sagt, jeg vil ikke anbefale det, og derfor kan min mening virke sint (muligens). Men ja, jeg har peiling. Og som tidligere sagt, for de det ikke funker for, så finner de det som regel ikke ut før det er forsent. Og jeg ser ikke vitsen med å ta en sjanse fordi de kan gå bra. Men folk må få gjøre som de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #38 Del Skrevet 6. desember 2012 Helt sant. Kanskje jeg skrev litt fort og hardt på starten, men som sagt, jeg vil ikke anbefale det, og derfor kan min mening virke sint (muligens). Men ja, jeg har peiling. Og som tidligere sagt, for de det ikke funker for, så finner de det som regel ikke ut før det er forsent. Og jeg ser ikke vitsen med å ta en sjanse fordi de kan gå bra. Men folk må få gjøre som de vil. Men det gjelder jo alle rusmidler som finnes, blant annet sukker og alkohol og røyk i tillegg til narkotika. Er du i mot at folk skal prøve ut alkohol eller sukker også da? Anonym poster: 8ec3b8ebaecbce4ca5c9dd1e189a19ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 6. desember 2012 #39 Del Skrevet 6. desember 2012 Men det gjelder jo alle rusmidler som finnes, blant annet sukker og alkohol og røyk i tillegg til narkotika. Er du i mot at folk skal prøve ut alkohol eller sukker også da? Anonym poster: 8ec3b8ebaecbce4ca5c9dd1e189a19ff Tydeligvis blir alt jeg sier her feil. Jeg syntes folk skal få lov til å ødelegge sitt eget liv om de vil det. Om de enten vil spise seg ihjel, drikke seg ihjel eller røyke seg ihjel. Men det betyr ikke at de trenger å fortelle alle andre om hvor ufarlig det er. De kan få lov til å ødelegge livene sine i fred. Og det er selvfølgelig ikke alle som gjør det, men jeg tror du skjønner hva jeg mener. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #40 Del Skrevet 6. desember 2012 Hvorfor fortsetter du å mene noe når du ikke kan noen ting om dette? Godt over 95 prosent av alle som prøver narkotika blir ikke avhengige. Kokain er det mest psykisk avhengige stoffet vi vet om , og her er det fortsatt bare drøye 8-9 prosent som utvikler avhenighet. Hvilke kilder og forskning baserer du idiotien din på? Det dør fler av alkohol per 1000 bruker per år enn av heroin! Slutt å spre vranglære! Så du mener altså at psykisk avhengihet av kokain er ufarlig?? Anonym poster: 29aec7b42cd0bdfe7a8dcafee1d665d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå