AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Hei. Jeg prøver å slutte å bite negler, og har nesten klart det. Problemet er at det kan gå fint lenge, så går alt rett vest. :gjeiper: Sånn som nå, hadde fått litt lengde på de, så hadde et par brekt/fliset seg (jeg biter litt på de uten å bite de av innimellom), også skulle jeg 'bare' justere litt.. sp var det gjordt. Prøvd godnegl før, den tygger jeg bare av om det passer meg. Kan det hjelpe å lakke/stelle de for å holde motivasjonen? Sette på løsnegler til de får kommet seg? Anonym poster: eca97899a07ad36d3b565772bd6c581b
awesome. Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Det som fikk meg til å slutte var å lakke og stelle neglene, hvis jeg biter de da blir jo lakken så stygg og ødelagt 1
Gjest Lurifix Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 Husker ikke hvordan jeg sluttet, men jeg sluttet hvertfall! Det burde du prøve! 2
MiracleG Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 (endret) Notorisk neglebiter her! Hjelper med hansker, og så finnes det et middel du kan kjøpe og smøre på fingrene som smaker så stygt at du ikke klarer å ha fingrene nær munnen (spør på apoteket). Endret 6. desember 2012 av MiracleG 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Takk for svar alle sammen. awesome: Da skal jeg prøve det. lakket du neglene selv om de var korte, eller ventet du til du fikk litt lengde på de? Lurifix: Ja, det hadde vært noe! MiracleG: hansker funker fint ute, men blir veldig upraktisk inne føler jeg. :gjeiper: Prøvd godnegl eller hva den heter, den gnagde jeg av, er det en som er enda verre enn den? Anonym poster: eca97899a07ad36d3b565772bd6c581b
Tøffeldyret Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 Jeg bet negler før, og prøvde Go' Negl. Det hjalp veldig lite, for den smaken blir man vandt til. Dessuten er det upraktisk, for hvis man f.eks baker og skal smake kjapt på deigen, smaker man bare den lakken... Det som hjalp meg var at jeg begynte å fokusere mye på neglepleie. Kjøp noen fine neglelakker, i lyse farger (mørke farger framhever hvor små og korte neglene dine er, og det er ikke pent). Hvis du legger mye arbeid i neglestellet, altså to lag med neglelakk, og et eller to lag med gjennomsiktig lakk oppå, er det jo kjedelig å ødelegge det med en gang med å bite negler.
awesome. Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Ja, jeg lakket se selv om de var korte Men som Tøffeldyret sier bruker jeg lysere farger da, som rosa og beige i forskjellige nyanser.
MiracleG Skrevet 6. desember 2012 #8 Skrevet 6. desember 2012 Ja, husker ikke hva det hette det midlet, men vondt var det. Hansker når du kan, særlig når du skal se tv eller film og sånt, lett å begynne å bite negler uten å tenke over det. Foto av dine egne nedtyggede negler er heller ikke fint. Klistre opp på kjøleskapet som påminnelse.
padlejenta Skrevet 6. desember 2012 #9 Skrevet 6. desember 2012 Fordi som vil ha en mere vitenskapelig metode kan man søke på habit reversal
Anehan Skrevet 7. desember 2012 #10 Skrevet 7. desember 2012 Jeg beit også negler, men så la jeg på gelenegler, og etter det har jeg bare klart å slutte. Ble liksom vandt til at jeg ikke kunne bite mens geleen var på, og derfor følte jeg ikke trangen når geleen var av :-)
Harlequin Skrevet 7. desember 2012 #11 Skrevet 7. desember 2012 Hm... Prøv og hold de velstelte, lakk de, og hvis de skulle flise seg, vær kjapp med å klippe eller file på de slik at du ikke får muligheten til å bite bare for å "rette på de". Løsnegler eller gelenegler kan også være en ide, eventuelt også bilde av dine nedbitte negler et eller annet sted som du kan kikke på hvis trangen til å bite blir for stor
Nuffen Skrevet 8. desember 2012 #12 Skrevet 8. desember 2012 (endret) Jeg beit også negler i mange år. Stygt, og også litt flaut når man blir voksen. Synes alle rådene du har fått her er veldig gode. Spesielt hun rett over her som sier du bør bruke fil/saks hvis du må rette opp! Hvis ikke er det aaaalt for lett å la seg rive med. Det som imidlertid var vendepunktet for meg, var å tenke på alle de stedene/tingene fingrene mine berørte i løpet av en dag... Æsj! Ble kvalm (og blir fortsatt) kvalm av å tenke på det, og etter å ha minnet meg selv på det flere ganger gikk resten av seg selv. Endret 8. desember 2012 av Nuffen
Maiava88 Skrevet 8. desember 2012 #13 Skrevet 8. desember 2012 Jeg slutta å bite negler da jeg begynte med neglelakk. Svarte neglelakk-flak på leppa og på tennene var ikke særlig pent, så jeg sluttet mer eller mindre på dagen da jeg fant ut at neglelakk var ett must Det gikk ikke lange tiden før neglene mine ble lange, men de var myke ganske lenge. For å forsterke de brukte jeg neglelakk hele tiden (gjøre jeg forsåvidt enda og) Etter kanskje ett års tid så ble neglene mine sterkere. Nå, snart 5 år senere er neglene mine rett og slett nydelige! De er supersterke og brekker og fliser sjeldent. Jeg tar godt vare på de og får masse komplimenter. Tar meg ofte tid til å legge fransk manikyr Greier du å slutte så er det virkelig verdt det! Det er så mye penere, og jeg elsker å gi meg selv manikyr
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #14 Skrevet 8. desember 2012 Ja, husker ikke hva det hette det midlet, men vondt var det. Hansker når du kan, særlig når du skal se tv eller film og sånt, lett å begynne å bite negler uten å tenke over det. Foto av dine egne nedtyggede negler er heller ikke fint. Klistre opp på kjøleskapet som påminnelse. Er vel bedre å ha bilde av noen fine negler? Så du ser hva du ikke får om du ikke slutter med å bite Men hva du får om du slutter Anonym poster: ab786bea334c353d5013b66e7d349d53
MiracleG Skrevet 8. desember 2012 #15 Skrevet 8. desember 2012 Er vel bedre å ha bilde av noen fine negler? Så du ser hva du ikke får om du ikke slutter med å bite Men hva du får om du slutter Anonym poster: ab786bea334c353d5013b66e7d349d53 Sikkert enda mer motiverende
Gjest Marsvinet Skrevet 8. desember 2012 #16 Skrevet 8. desember 2012 Få alt stresset ut av livet ditt. Da slutter du av deg selv.
Ibanez Skrevet 8. desember 2012 #17 Skrevet 8. desember 2012 Tenke på at det er mye ekle bakterier på og under neglene dine Vaske hendene hver gang før du biter. Til slutt blir du så lei av å vaske hendene hele tiden at du ikke orker mer ? Tygge på harde pastiller når lysten melder seg. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #18 Skrevet 8. desember 2012 Tenke på at det er mye ekle bakterier på og under neglene dine Vaske hendene hver gang før du biter. Til slutt blir du så lei av å vaske hendene hele tiden at du ikke orker mer ? Tygge på harde pastiller når lysten melder seg. Dette hjelper ikke meg i hvertfall. Jeg har bitt negler i 20 år, og de bakteriene har aldri gjort meg noe:p er aldri syk ol. Stresset er jeg heller ikke. Hvilken 5-åring er stresset? Jeg var nemlig 5 år da jeg begynte å bite, og biter fortsatt i en alder av 25 Vil slutte, men får det ikke til! Anonym poster: 02f4c4d2bcb062febd0c3313a39c7862
Gjest Blomst83 Skrevet 9. desember 2012 #19 Skrevet 9. desember 2012 Det som fikk meg til å slutte å bite negler var en komentar fra min søster(som ironisk sett fortsatte selv) om at å bite negle var som å spise min egen avføring. Jeg slutta pronto!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå