Gjest Studenten Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Jeg er kjempeglad i jenta mi. Vi ble sammen for et halvt års tid siden, og bor et stykke unna hverandre. "Avstandsforholdet" er ikke noe problem da vi besøker hverandre ca to ganger i mnd, og har det veldig fint sammen. Prater på telefonen hver dag. Hun er to år eldre enn meg (22/24). Jeg har valgt å aldri si noe om noen jeg noen gang har vært med til henne før, verken antall sexpartnere eller ekser. De gangene temaet har dukket opp har hun ikke tort å høre svaret fordi hun er sikker på tallet mitt er så høyt, så hun har jo tydeligvis noen lignende tanker. Jeg er ikke noen sjalu fyr av natur, men likevel opplever jeg at jeg er vannvittig grublende ovenfor tanker på hun og hennes ekser! Dette irriterer meg veldig, for jeg vet at det er en grunn til at ekser er ekser. Hun vet jeg ikke liker å høre om hennes ekser, og skåner meg for snakk om det. Det henner likevel at hun "tråkker i salaten". Jeg greier ikke å ikke tenke på hennes ekser, selvom jeg bare vet om to så vet jeg det er fler. Jeg blir sjalu på eksene, lurer på hvem de er, vil vite det, men samtidig ikke. Hva er deres råd? Få klarhet i dette og at det kanskje bidrar til å ikke tenke så mye på det? Altså be henne fortelle meg om eksene? Eller bare fortsette å gruble å vente på at det går over med tiden? Vi flytter sammen til sommeren og gleder oss til det, så alt går på skinner bortsett fra disse latterlige tankene mine! Tusen takk for svar og hjelp!
ajohan Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Hvorfor har du tatt dette valget? Jeg vet det er mange som velger å ikke fortelle om ekser, antall sexpartnere osv, men jeg skjønner aldri hvorfor. "Det er privat" blir litt for dumt, er ikke en kjæreste en man skal kunne dele alt med på godt og vondt? Hvorfor være så lukket om slike ting? Et forhold uten åpenhet blir så lite verdt for min del, så det jeg ville gjort er å si det som det er. Forhåpentligvis setter hun pris på ærligheten din, selvom det egentlig bare skulle mangle.
Gundel Gaukeley Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 (endret) Hvorfor har du tatt dette valget? Jeg vet det er mange som velger å ikke fortelle om ekser, antall sexpartnere osv, men jeg skjønner aldri hvorfor. "Det er privat" blir litt for dumt, er ikke en kjæreste en man skal kunne dele alt med på godt og vondt? Hvorfor være så lukket om slike ting? Et forhold uten åpenhet blir så lite verdt for min del, så det jeg ville gjort er å si det som det er. Forhåpentligvis setter hun pris på ærligheten din, selvom det egentlig bare skulle mangle. Snodig at man kan se så forskjellig på ting. At jeg har en kjæreste betyr ikke at jeg deler alt med ham. Min nåværende (som jeg har vært sammen med i 12 år) vet svært få detaljer om min fortid og jeg vet heller ikke så mye om hans. Det er rett og slett ikke interessant. Jeg kan godt finne på å fortelle en historie om en eks eller lignende, så det er ikke på noen måte hemmelig og hadde han spurt om noe hadde jeg svart fullstendig ærlig. Det har ingenting med åpenhet å gjøre, det handler om at man er fullstendig trygg på seg selv og sin partner. Endret 6. desember 2012 av Gundel Gaukeley
Gjest Studenten Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Gode svar... Jeg ser selv på det som, som sagt, veldig unødvendig... Jeg har tatt det opp med henne, og hun sier selvfølgelig at jeg ikke har NOE å engste meg for å det mangler ikke på bekreftelse. Har også tenkt mye på evnt. årsak til det her og jeg er (nesten litt) redd for at det er et eller annet i underbevisstheten min som sier til meg at jeg kanskje ikke er helt trygg... Hun har som sagt ekser, jeg har aldri vært i noe seriøst forhold. Så når det ble snakk om å flytte sammen fikk jeg nok litt smånoia, ettersom det ikke tok lang tid før det ble snakk om det! - Studenten
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 Jeg hadde det ganske likt i starten av forholdet til min kjære. Men i motsetning til deg så er jeg dessverre sjalu av natur. Samme hva vi gjorde så klarte jeg ikke å la vær å tenke på at han sammenlignet meg med henne. Det var så ille at jeg tenkte på å gjøre det slutt... jeg orket ikke å ha det sånn (han hadde fortalt litt for mye om hvor bra hun var). Men jeg fant ut at jeg skulle ta en dag om gangen. jeg ville virkelig at det skulle fungere. Men litt etter litt skjønte jeg at det jo er meg han elsker. og eks dama og deres historie ble bare visket ut av hodet mitt av seg selv. Vi har vært sammen i ca to år og har det kjempefint sammen Gi deg selv litt tid og nyt å være sammen med kjæresten Anonym poster: a249dd3c2b11cff761ac3ab634cf1b91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå