Gå til innhold

Betale barnevakt, hva betaler du for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk helt sjokk da jeg fikk vite at min kusine på 27 år blir betalt 45kr timen for å passe 4 barn. Tvillinger på 1år, 4 og 5åring. Det gjelder da ofte lørdagskvelder. Hun jobber som førskolelærer. Hun er utrolig sjenert og har sosial angst, men er super med barn. Naboene har fått teften av dette, og når de spør om barnevakt, så vil hun ikke svare nei. Hun tør heller ikke/diskuterer ikke på lønna. 45kr er da uansett om det er kveld, natt, eller dag.

Bare med 1åringene er det jo full rulle.

Naboene som hyrer henne til dette er også det vi kan kalle steinrike. De har et suksessfullt millionfirma gående.

Anonym poster: 1bb7bcd0cae1a9d78e0c298ef925a624

Videoannonse
Annonse
Skrevet

45 kr timen for 4 barn var iallefall skrekkelig lite syns jeg!

hva hun burde ta betalt, det vet jeg ikke *kommer til å følge litt med på denne tråden*

• Liker 2
Skrevet

Sosial angst? Er skikkelig lei av folk som misbruker det ordet.

http://forum.kvinneg...pic=706186&st=0

Anonym poster: 3adad172017fd216e1176ba7a0067379

Herregud, tråden min handler ikke om det, hun går til behandling og har fått den diagnosen av behandleren sin, noe mer vet jeg ikke.

Kan du svare på hovedinnlegget eller la være å svare i det hele tatt? :)

Jeg vet heller ikke hva jeg skal råde henne til å ta betalt, for dette synes jeg er ren utnytting. Blir glad for tips.

IKKE la dette bli en tråd som diskuterer sosial angst og sånn, det gidder jeg ikke.. Takk.

Anonym poster: 1bb7bcd0cae1a9d78e0c298ef925a624

• Liker 8
Gjest Violetta
Skrevet

Sosial angst? Er skikkelig lei av folk som misbruker det ordet.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=706186&st=0

Er det ikke nok med en tråd om det emnet? Må du kuppe andres tråder også?

Tid ts: Det var veldig lite, men det er kanskje ikke så mye du kan gjøre med det...

• Liker 3
Skrevet

Er det ikke nok med en tråd om det emnet? Må du kuppe andres tråder også?

Tid ts: Det var veldig lite, men det er kanskje ikke så mye du kan gjøre med det...

Skulle ikke kuppe tråden, ville bare at TS skulle tenke litt før hun brukte sosial angst om en person som fungerer godt i en slik sosial jobb.

Skrevet

Wow, det synes jeg var utrolig lite for fire barn! Snakk med henne å prøv å få henne til å manne seg opp og be om mer i lønn eller si nei til jobben! :)

Skrevet

Syns 150kr i timen er passe. Er ikke dette også minstelønn?

På natten så kanskje 500-1000.

Gjest jente8923
Skrevet

Jeg tar 60 kr timen hverdager og 80 kr timen i helgene. Uavhengig av antall barn og om de sover eller ikke...

• Liker 1
Skrevet

Syns 150kr i timen er passe. Er ikke dette også minstelønn?

På natten så kanskje 500-1000.

Norge har såvidt jeg vet ikke en direkte minstelønn. Studenter på cafeer må ofte ta til takke med rundt 128 i timen. Ungdommer i matbutikker ligger på ca. 141 eller litt under. Så 150 er absolutt ikke minstelønn, jeg vil si det er veldig mye. Da jeg passet unger fikk jeg som regel en 200 lapp for et par timer.

• Liker 1
Skrevet

Sånn jeg ser det så er ikke timebetalingen som er kjernen her. Men at hun er et voksent menneske som bruker hver lørdag på å sitte barnevakt fordi hun sliter sånn med sosial angst at hun ikke tør å si nei. Dessverre så er mennesker med sosial angst en slags magnet på folk med drittsekk oppførsel, fordi de er lette ofre.

Anonym poster: ecfc71d722fac9926341787d2e9704c4

• Liker 8
Skrevet

Jeg fikk 40 kr timen for ca 7-8 år siden, da jeg var 15-16 år. Dette for å passe to barn, gi dem mat og legge dem, og mesteparten av tiden sov de. Jeg jobber også i barnehage, utdanner meg til førskolelærer og jeg ville aldri passet naboens barn for under 100-150 kr timen. Det skal sies at jeg gjerne passer venners barn, tantebarn eller søskenbarn gratis, men et nabobarn eller fire i helgen? Nei takk! Da skal det være fordi jeg trenger penger, ikke for å gjøre dem en tjeneste.

Skrevet

Jeg tar 60 kr timen hverdager og 80 kr timen i helgene. Uavhengig av antall barn og om de sover eller ikke...

Hvor gammel er du?

Anonym poster: f273ebe53aaf6adbe305ca489af68e9a

Skrevet

For 7-8 år siden gav jeg 400 kr for en hel kveld dvs fra ca 20-02 om natta. Var et barn som var lagt før hun kom. Hun var 14-15 og fornøyd. 66 kr i timen er bra for å sitte å se på tv og drikke cola.

Gjest jente8923
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonym poster: f273ebe53aaf6adbe305ca489af68e9a

Jeg er 23 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...