Gå til innhold

Helt ny valp i huset, trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når man får valpen hjem og må gå på jobb? Vi skal dra hjem til den midt på dagen slik at den maks får 3 timer alene i starten, men hva er lurt å gjøre? Finne et eget rom til den der den har seng og mat? For man bruker vel ikke bur på dagtid hjemme?

Er redd for at den kommer seg ut og herjer rundt hjemme hvis den kjeder seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn et eget rom til den ja, sørg for at den har tyggeleker og senga si. Sett gjerne på radioen, det er mye selskap i den :)

Jeg ville ikke satt ut mat om det bare var for 3 timer, da ser jeg for meg at den bæsjer inne etter at den har spist.

Skrevet

Jeg ville ventet med å hente valpen til dere (sannsynligvis) har juleferie av noe slag. Jeg ville ikke latt valpen være alene den første uka.

• Liker 1
Gjest SheWolf
Skrevet (endret)

Vi lot han gå som han ville. Satte grenser i tiden før en måtte begynne på jobb igjen. Slik at han visste at f.eks det ikke var lov å gå på kjøkkenet, da unngikk han å være der, og boltret seg heller andre plasser.

Ha masse tyggeleker, men vær forsiktig med akkurat hva du velger å levne valpen alene med, mtp. at valpen kan svelge det, tygge sund osv.

Du kan eventuelt bruke kompost-grinder, og lage et område hvor valpen kan være. Vet om en del venner av meg som har brukt dette, og vært fornøyd.

HUSK å ta valpen med ut for å gå på do rett før du drar. Gjerne aktiviser den litt rett før du drar også, så den blir trøtt og sliten. Mat trenger du vel strengt talt ikke, men vann, ja.

EDIT: Håper ikke dere levner valpen alene verken første eller tredje uke etter dere får den!

Endret av SheWolf
Gjest pålogget
Skrevet

på et eget rom ja, med radion på :) kan sette han på badet vis han må gjøre fra seg :)

Skrevet

Tror man skal se valpen litt an jeg, før man lar den være alene. Med oss så var vi borte i 2 timer et par dager etter at vi fikk han. Det gikk helt fint. Ingen uhell, ingen ihjeltygde leker, ingen naboklager på eventuell lyd.

Skrevet

på et eget rom ja, med radion på :) kan sette han på badet vis han må gjøre fra seg :)

Å la en valp måtte gjøre fra seg på badet er bare slemt.

• Liker 2
Gjest pålogget
Skrevet (endret)

Å la en valp måtte gjøre fra seg på badet er bare slemt.

Hvorfor er det slemt vis man er borte hele dagen? bedre å la han være på badet itilfelle han gjør uhell....bedre en stua eller soverommet..

Endret av pålogget
Skrevet

Hvorfor er det slemt vis man er borte hele dagen? bedre å la han være på badet itilfelle han gjør uhell....bedre en stua eller soverommet..

Hvis du er så mye borte har du ikke tid til å ha hund.

• Liker 1
Skrevet

Små valper skal ikke være så mye alene. Alene hjemme treninger er kjempeviktig!

• Liker 2
Gjest pålogget
Skrevet

Hvis du er så mye borte har du ikke tid til å ha hund.

Jeg er altså aldri borte, men tenkte på TS. Hun skriver jo hun er borte å lurer på hvor hun skal ha valpen, da syntes jeg at badet var en bra plass itilfelle han skulle gjort fra seg mens man var borte.

Skrevet

Jeg er altså aldri borte, men tenkte på TS. Hun skriver jo hun er borte å lurer på hvor hun skal ha valpen, da syntes jeg at badet var en bra plass itilfelle han skulle gjort fra seg mens man var borte.

Ok, hvis MAN er så mye borte har man ikke tid til å ha hund. Gjelder også TS.

• Liker 2
Skrevet

Skal man ha valp synes nå jeg at det er en selvskreven regel at man er hjemme sammen med den dag og natt iallefall de første to til tre ukene...

Så hvis det er snakk om at du har tenkt og la den helt nye valpen være alene hjemme i tre timer fra første dag i nytt hjem, tenker jeg kanskje at du ikke burde skaffe deg valp før du har noen uker du kan tilbringe lamme den. Husk at den er tatt fra sitt hjem, sine søsken og sin mor. Det er ekstremt viktig at den får bli kjent med hjemmet og deg og rutiner etc. den første tiden. Og at den ikke levnes alene hjemme..

Min mening iallefall..

• Liker 1
Skrevet

Ok, hvis MAN er så mye borte har man ikke tid til å ha hund. Gjelder også TS.

Helt 1000000% enig i den der. Kloke ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...