Snabelsnuppa Skrevet 8. mars 2004 #1 Del Skrevet 8. mars 2004 Vi bor i sokkel og er omringet av røde murvegger. I løpet av ettervinteren er det kommet et kritthvitt belegg enkelte steder på muren, det er tørt og støver liksom, og smitter lett av på klær o.l. Har prøvd å fjerne det med vann, men det kom kjapt tilbake. Er det noen som vet hvordan jeg skal bli kvitt det for godt? Er det forresten en slags sopp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 8. mars 2004 #2 Del Skrevet 8. mars 2004 Det er kalk fra mørtelen. Kan fjernes med saltsyre (eller cola? ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabelsnuppa Skrevet 8. mars 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 8. mars 2004 Jasså du? Høres ganske logisk ut det ja. Får prøve med cola da, lettere å få tak i enn saltsyre, antagelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birgitte Skrevet 8. mars 2004 #4 Del Skrevet 8. mars 2004 Det kan også hende det er det stoffet mureren har hatt i for at ikke muren skal slå sprekker om vinteren. Kanskje det er kalk, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 8. mars 2004 #5 Del Skrevet 8. mars 2004 Garasjen vår er sånn: det er rester etter at vi vasket den i sommer (med Kraftvask)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 11. mars 2004 #6 Del Skrevet 11. mars 2004 Det kan også hende det er det stoffet mureren har hatt i for at ikke muren skal slå sprekker om vinteren. Kanskje det er kalk' date=' forresten.[/quote'] De har kalk i mørtelen hvis de murer om vinteren. (Kjæresten min er murer og har forklart meg dette. Det er samme problemet på blokka vår.) Det går visst også an å ta en børste e.l. og børste/ skrape vekk det hvite når det er tørt. Da trekker det seg ikke inn i muren igjen når den blir fuktig. Og hvor effektivt Cola er, det vet jeg ikke (men det er ganske surt da). Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå