Gjest wiwiwao Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Jeg er aktiv jobbsøker og det går treeegt her. Snakket med et par venner om dette og de mente at jobbsøking i desember går generelt tregt pga jul/ferie/sykdom. Folk er mer late osv. Stemmer dette? De sa også det at januar kunne være en bra mnd fordi mange arb.givere vil oppdage at det er mye å gjøre på nyåret og ønske å ansette flere. Vil bare høre deres erfaring/mening om dette.
Quilliam Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Spørs jo hva stilling det er da, er det butikkjobb feks. så er jo julen den tiden i året de trenger flest ansatte.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 ja jeg har inntrykk av at desember går med på å arrangere julebord, julelunsj og julegaver for ansatte og tenke på alle juleforberedelsene de har privat, enn å tenke på flere medarbeidere. Jeg prøver å slå meg til ro med det, selv om jeg hadde hatt god tid til å komme på intervju, men ikke hvis de sitter der i bakrus etter julebordet eller har tankene på julekakene de skal bake... Håper på nye sjanser i januar. Anonym poster: ec7883cee126463892a1af756e5457a1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 Vi fokuserer ikke på nyansettelser i det hele tatt i desember, med mindre det er full krise, og det skyldes ikke julen, men at det er slutten av året. Transaksjoner skal avsluttes før årets utløp, regnskap skal lukkes, prosjekter som ikke har finansiering i neste års budsjett skal ferdigstilles, osv. Det er rett og slett fryktelig travelt, og at den siste uken av måneden forsvinner i helligdager gjør det ikke lettere. Julebord og julegaver tar ikke akkurat så veldig lang tid, og er kanskje heller en irritasjonsfaktor fordi det tar tid bort fra viktigere ting. Så det er nok en misforståelse at det står stille fordi folk sitter på kontorene sine og raper av julegløgg og sukkeroverdose Anonym poster: 29d129c3fd67474edb277827eb98f8da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå