Gå til innhold

Trening/slanking....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Håper det er noen som kan gi meg noen råd på veien.... :-)

Jeg har fått på noen kilo for mye det siste året, som jeg vil gjerne kvitte meg med. Jeg har kuttet ut snopet, og spiser bare det på lørdagene. (Noen ganger tar jeg det fredagen i steden). Brus er blitt erstattet med Pepsi max og tab xstra. I ukene holder jeg meg til vann, og kaffi. Tidligere har jeg vært veldig lite i bevegelse, da jeg blir sittende stort sett i ro på jobben. Jeg bor altfor langt unna jobb til å kunne gå eller sykle. Men for rundt en måned siden gikk jeg til anskaffelse av en ergometer sykkel. Den har jeg plassert fremfor tv'en og har blitt flittig brukt. Jeg har syklet hver dag i en mnd nå (bortsett fra 3 dager, da jeg var bortreist) Noen dager går jeg tur i tillegg. Sykler minimum 1 time hver dag. Noen dager sykler jeg rundt 2 timer. Jeg synest dette er kjempedeilig, og begynner å merke det på kondisen!! :) Det er jo positivt. Men.. jeg merker ingen verdens ting på vekten. :veldigsur: Jeg skulle kanskje ha målt med målbånd i stedenfor, men jeg merker ingen verdens ting på klærne mine heller, og det er sååå kjedelig. Vet det ikke er lurt å gå ned mye på en gang, og heller ta det sakte. Men når det i løpet av en mnd (med trim) ikke viser på vekten en gang? Begynte like etter jul med å legge om kostholdet..grr...Jeg spiser grove knekkebrød, frukt, drikker mye vann, kylling+ris osv til middag. Jeg spiser meg ikke stappmett som før, men klarer å stoppe før. Men hvor lang tid tar det før jeg vil merke det på vekten da? begynner å bli utolmodig.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest123

Hei!

Dette lurer jeg også på...

Et lite tips. Gå inn på www.iform.no og trykke på diskusjonsforum på venstresiden. Der er det mange som kan mye om akkurat dette tipper jeg

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at muskler veier mer enn fett!

Det er riktig at muskler veier mer enn fett. Det tar også mindre plass!

Økt muskelmasse bidrar også til å øke forbrenningen!

Men for rundt en måned siden gikk jeg til anskaffelse av en ergometer sykkel.!

Men tro meg: Man bygger ikke muskler SÅ fort at det merkes noe særlig på vekta i løpet av en liten måned!!!!

En periode i fjor tok jeg opp treningen og opplevde at jeg raskt gikk opp 3 kg. Svaret jeg fikk her inne da var det samme:

Husk at muskler veier mer enn fett :roll:

JA muskler veier mer, men det er jammen ikke SÅ lett å øke muskelmassen. Spør en hvilken som helst bodybulider.

Når det er sagt: Du er jo kjempeflink, gjest, som sykler hver dag.

jeg vil anbefale deg å trene styrke et par ganger i uken i tillegg.

Når du sykler kan du også legge inn noen "intervaller":

1)Skru på til skikkelig HARD motstand og stå og sykle 1 min. Det skal være skikkelig motstand så du virkelig må jobbe hardt for å trø rundt.

Skru av motstanden og sykle lett i 1 min.

Gjenta dette 8 ganger.

2)Skru ned motstanden og sykle så fort du bare kan i 30sek. Ro ned i 15 sek. Gjenta 8 ganger.

Hvis du sykler 1 time kan du gjøre begge disse intervalltreningene i løpet av den tiden du sitter på sykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har trent ergometer siden nyttår (har trent i noen år men tok noen mndrs opphold før jul og spiste i hytt og pine og gikk da opp). Har nå trent en time hver morgen intensiv trening og ligget på rundt 1200 kal matinntak pr dag. (av og til litt mer)

Resultat etter 2 mndr : minus 6 kg.

Så du har nok for høyt matinntak regner jeg med. Prøv å tell kalorier en stund og se hva du *egentlig* putter i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M
Men tro meg: Man bygger ikke muskler SÅ fort at det merkes noe særlig på vekta i løpet av en liten måned!!!!

En periode i fjor tok jeg opp treningen og opplevde at jeg raskt gikk opp 3 kg. Svaret jeg fikk her inne da var det samme:  

Husk at muskler veier mer enn fett :roll:  

JA muskler veier mer, men det er jammen ikke SÅ lett å øke muskelmassen. Spør en hvilken som helst bodybulider.

Godt du nevner det her!

Det virker som manger her er ekstremt opptatt av at muskler veier mer enn fett. Det er selvfølgelig riktig, men det tar lang tid at man får et økt muskelvolum. Et gjennomsnitts-menneske kan bygge ca. 2 kg rene muskelfibre per år. I tillegg vil også væske i muskelen ha noe å si på vekt og volum. Det at man kan oppleve å gå opp i vekt ved mye trening, kan være at muskelene binder mye veske og det er også derfor man får "pump" i muskelen etter en styrkeøkt.

Til Gjest: Spis hver 3 time, karbohydrater tidlig, proteiner sent på dagen, spis mye fisk, kylling, kjøtt, grønnsaker og få i deg de riktige fettsyrene (Omega 3-6-9). På helsekosten har de noe som heter Udo's Choice, dette er planteoljer som er bra for muskler, ledd og forbrenning. Kroppen må ha fett for å forbrenne fett. :wink: Hvis du klarer å ha en streng, kontrollert kost, kan du unne deg 1 spisedag i uken slik at du får fart på forbrenningen. Det kan også være en belønning for alt strevet!

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gurimalla så flink du er, gjest :tommelsmil: . Å sykle en time eller mer hver dag er jo supert. Bare vent så renner det av deg! Bare hold motet opp og stå på!

Men kanskje du skulle variere litt mer? Noen her nevnte å trene styrke, noe jeg anbefaler sterkt. Jeg trener en del styrke, og jeg hadde ikke trent mange gangene før jeg merket forskjell både her og der. :danse:

I tillegg så fikk jeg ett tips her om dagen :idesmil: . Det gikk ut på at jeg skulle surre inn de partiene jeg følte var mest "dissete" med plastfoli :sjokk: . Har bare prøvd dette et par-tre ganger, så jeg vet ikke helt resultatet ennå..Men når jeg fjerner plasten etter endt økt, så siler svetten nettop fra de stedene jeg ønsker å bli mindre. Så det kan jo hende det er en del i dette tipset. Det er i alle fall verdt forsøket!!! :vinke:

Lykke til :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...