AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Jeg omplasserte en blandingshund jeg selv ikke kunne ha over lengre tid, han var stresset og hadde ordentlig separasjonsangst. Vi fant en eier via en i familien, som på tro og ære skulle ta vare på han. Han har tatt vare på hunden, ja. Men har gjort flere brudd på kontrakten han skrev under på. Kontakten ble skrevet så hunden ikke skulle måtte dra fra hjem til hjem, så jeg visste han ble værende der, og om ikke, så hadde jeg muligheten til å finne passende nytt hjem til han. For det første, han har ikke betalt. Det er over et år siden han overtok hunden, men siden en i familien gikk god for mannen, tenkte vi at vi skulle være snill, da han ikke vasser i penger, og det bare var en symbolsk sum. Nå føler jeg at jeg har vært snill lenge nok. Det er en prinsipp-sak. Han ringte å klaget på pengene, men når jeg fortalte at jeg godt kunne komme å hente hunden tilbake, lovde han å betale, han skulle begynne å betale mindre beløp om ikke så lenge. Det er litt under et ÅR siden, nå. Jeg hører ikke noe fra han, og får ikke svar. For det andre. Mannen er ingen plasser å finne. Jeg har ikke sett hunden på flere mnd, men min eks samboer sa han så han i dag. Flere timer unna hvor mannen bor. Dette får meg til å tro at hunden, nok en gang, har blitt satt bort. Uten mitt samtykke! - Dette står i kontrakten, jeg skal kontaktes uansett. Og det er ikke lov å gi bort/selge hunden uten mitt samtykke. Hva skal jeg gjøre? Han er umulig å få tak i. Kan jeg kontakte de som har hunden nå? Kontrakten er ikke tinglyst, men det gjelder vel uansett?? Anonym poster: a5d361c70335bc0fac5a3d599dea166f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå