Gå til innhold

Har du lært noe av tidligere forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om dere har lært noe om dere selv fra tidligere forhold? Kanskje ting dere kan forbedre ved dere selv. Ting dere ikke vil gjøre i neste forhold osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lærte at jeg fortjener respekt fra kjæresten min, uavhengig av hvor mange jeg har ligget med osv. Lærte meg å ta bedre vare på meg selv og ikke bare gjøre den andre lykkelig.

Også lærte jeg at når man bare krangler og er fysisk i tottene på hverandre, så er det ikke fordi man elsker hverandre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lært masse gjennom mine forhold. Har merket bare en generell modningsprossess av det å være i forhold. Merket stor forskjell på hvordan jeg var i mitt siste forhold i motsetning til mitt første.

Tror generelt alle har godt av å oppleve mer enn et forhold. Men det er nå min mening :)

Skrevet

Det jeg har lært mest, er hvor mye jeg faktisk kan takle, til tross for motgang og hjertesorg. Og ikke minst, jeg har lært hvor mine grenser går, og at jeg faktisk er verdt noe jeg også. :) Jeg har lært at ærlighet og respekt er superviktig i et forhold, og at det ikke hjelper at mannen er sjarmerende og "egentlig ganske snill", det er så mye mer som skal til!

Anonym poster: a3c588b1e068eaf20f8df02a4ca90f04

Skrevet

"just because it hurts doesn't mean you're gonna die"

kjærlighetssorg går over, og det er bedre å være alene enn ulykkelig. Faktisk er det ingenting galt i å være alene.

• Liker 1
Skrevet

Ingen er uerstattelig, selv om man tror at man aldri finner en ny en.

• Liker 1
Skrevet

Har lært mye av tidligere forhold. At jeg fortjener mer enn fjotter som er utro. At jeg fortjener en som faktisk har respekt for meg. Og jeg har lært meg å få mye bedre troen på meg selv, og lært hvor mye jeg faktisk kan takle! Jeg har rett og slett blitt veldig mye sterkere av tidligere forhold! Så, jeg er egentlig glad for at de såra meg, utrolig nok!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har for lengst lært den at jeg har det mye bedre alene enn i et dårlig forhold. Har vel og fått strengere krav til potensiell kjærste, da man lærer seg hva man vil ha, og ikke vil ha.

Men i sist forhold så lærte jeg at jeg faktisk måtte bli flinkere til å glede meg over de små tingene og.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lært blant annet at begge skal gi og ta, og at jeg ikke bare skal gi og gi av meg selv. Respekt ovenfor meg selv, jeg lar meg ikke bli behandlet som luft lengre. Når to personer lever sammen som en, så fungerer det ikke om den andre bare tenker på seg selv hele tiden. Jeg tror rett og slett at alt for mange tar i mot mye dritt i forhold som de egentlig ikke burde finne seg i, kjærlighet gjør man faktisk blind.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lært at man trenger respekt for hverandre, at det ikke nytter å tenke at den andre kommer til å forandre seg noe særlig og at en enten må akseptere kjæresten som han er, eller vente til man finner en som er som man ønsker. At jeg har det (mye) bedre alene enn i et dårlig forhold, at det finnes menn jeg kan fungere sammen med uten masse konflikt og krangling og mas, at et forhold ikke trenger å bety mye slit og motstand (men at det heller ikke er rosenrødt hele tiden). At jeg likevel har noen sider som kan være utfordrende i et forhold, for eksempel at jeg ikke er særlig åpen, ikke alltid sier så tydelig fra som jeg kanskje tror osv - og at dette er ting jeg kan jobbe med.

Anonym poster: d6f07b440f40b52c641bf105e2afaf45

Skrevet

Å ikke gå å håpe for lenge, for det sliter deg ut!

• Liker 1
Skrevet

Har lært å stille krav til en kjæreste. Har lært at jeg fortjener å bli behandlet bra og med respekt. Har lært å se etter menn som har mer til felles med meg. Har lært å unngå menn med økonomiske problemer, menn som drikker for mye og menn med kort lunte. Dyrekjøpt erfaring;-) Men du verden så viktig. Heller alene enn sammen med en som ikke passer.

Anonym poster: 41e89c2ea8daa43b2b86672d22125760

Skrevet

Mye det samme som flere over her sier. Det er greit å jobbe hardt for noe(n) man er glad i og ønsker å ta vare på - men ikke til enhver pris. Jeg er blitt bedre på å lytte til mine egne behov/ønsker, si fra når nok er nok og se når det er på tide å avslutte.. Jeg er fortsatt litt skamfull over at det tok meg så lang tid å innse at det som ikke kjentes riktig ut i starten, ikke ble bedre med årene... Jeg har lært at det ikke alltid er så fornuftig å velge fornuft over følelser ;)

Skrevet

Jepp, jeg har lært alt om meg selv. Så finner jeg den rette nå, blir alt anderledes =)

Anonym poster: 897a0f5814b1b5c0c0582f14f9f002d3

Gjest pålogget
Skrevet

lært at forelskelse er bare tull. skal du finne en mann å få deg en langvarig forhold må du gå dypere

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lært veldig mye om meg selv og hvordan jeg reagerer på ulike ting. Jeg har blitt mer moden, (skulle bare mangle i løpet av mangeårige forhold). Og jeg har lært hva jeg egentlig ser etter, hva jeg ønsker og ikke minst hva jeg selv kan bidra med for å få det forholdet jeg ønsker.

Skrevet

Jeg har lært at et forhold uten sterke følelser, masse lidenskap og sterk seksuell tenning aldri vil fungere. Alt annet er bare å lure seg selv...

Skrevet

Ja, jeg har lært masse.. Men det er til ingen nytte hvis man ikke lærer seg å bruke det rett.

Jeg har lært hvor mine egne grenser går og hva jeg ikke tolererer.

Jeg har lært at hvis jeg skal ha en bedre kjæreste, så går ikke veien ved å stille krav, men heller ved at jeg var nødt til å gjøre en jobb med meg selv. For det var en grunn til at jeg tiltrakk meg disse.

Så ved å oppgradere meg selv (økt selvbevissthet, kjenne mine grenser og sette grenser deretter etc.) til et høyere kaliber, så vil jeg også tiltrekke meg ei av det høye kaliberet jeg ønsker ;-).

Det er ikke bare å stille krav. Alt starter hos en selv ;-).

-

Mann 32

Anonym poster: 2c535c9047a6ae9ba013d818aeede40d

Skrevet

Trives dårlig som singel:-(

Anonym poster: 972e5fe4d987411df6486bbb9187dcc3

Skrevet

Ikke være sammen med noen når forholdet ikke funker. Da forholdet til meg og den nåværende kjæresten begynte å briste, var vi begge bevisste på at hvis vi ikke løste problemene innen en viss tid slo vi opp. I dag er vi mer forelsket enn noen gang, i tillegg til at vi elsker hverandre dypt. Så for meg har det definitivt hjulpet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...