AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 Fått avslag fra tredje jenta jeg har sett på som potensiell kjæreste. Begynner litt å lure på om det er noe galt med meg. Jeg er klar over at jeg ikke er ekstremt kjekk og at jeg er ganske sjenert før jeg tør å være helt meg selv. Men jeg tror da jeg har andre kvaliteter som veier opp mot dette. I form av at jeg er snill, viser empati, viser omsorg og støtte og at jeg ikke har noe i mot å snakke om ting. Faktisk noe av det jeg savner mest er å ha noen å snakke med ting om. Lurer på om det er meg det er noe galt med, om jeg er kjedelig, eller om jeg bare ikke er kjekk nok. Gutt 21 Anonym poster: 586fa9f67bb05b02abcd7c0b5be429c0
mckinley Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Kjære deg. Kjekk's got nothing to do with it. Jeg har vært med kjekke menn, veltrente menn og pene menn. Det var gøy den kvelden, liksom. Jeg ble sammen med en jeg ikke var tiltrukket av i det hele tatt og har faktisk aldri vært mer forelsket enn jeg var da. Han var intelligent, morsom og interessant. Og så ble han den kjekkeste av dem alle! Det er utrolig mye lettere for menn å slippe unna med et mindre heldig utseende enn det er for en jente. For vet du hva jenter digger? De digger menn som er flinke sosialt, menn med selvrespekt, menn med selvironi og menn som er velkledde. Du virker som en smart type, jeg er helt sikker på at alt du trenger er sosial trening og en dose selvtillit. Vil anbefale deg å lese litt på www.0330.no. I går ble det faktisk skrevet et veldig relevant innlegg med tanke på det du skriver med overskriften "er du innadvendt?" Les det. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 Hun kommer en dag. Du er ung, jeg er like gammel som deg, og jeg vet hvordan jentene er. Bare vent. Plutselig er hun der Anonym poster: 593a532684ccd50398769c4411c5d211
Gjest LineaAlba Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Fått avslag fra tredje jenta jeg har sett på som potensiell kjæreste. Begynner litt å lure på om det er noe galt med meg. Jeg er klar over at jeg ikke er ekstremt kjekk og at jeg er ganske sjenert før jeg tør å være helt meg selv. Men jeg tror da jeg har andre kvaliteter som veier opp mot dette. I form av at jeg er snill, viser empati, viser omsorg og støtte og at jeg ikke har noe i mot å snakke om ting. Faktisk noe av det jeg savner mest er å ha noen å snakke med ting om. Lurer på om det er meg det er noe galt med, om jeg er kjedelig, eller om jeg bare ikke er kjekk nok. Gutt 21 Anonym poster: 586fa9f67bb05b02abcd7c0b5be429c0 Hva mener du med avslag, at du har blitt avvist før noe har skjedd mellom dere eller at dere har hatt noe på gang og de ikke vil ta det siste steget med deg? Det er ikke noe galt med deg. ALLE kan få seg kjæreste. Du har nok sikkert bare ikke vært den rette for de jentene du har peilet deg inn på så langt. Du er jo ung ennå Du sier at du er sjenert. Det finnes jenter som tiltrekkes av sjenerte gutter, og så finnes det de jentene som liker mer utadvendte gutter. Når man er helt i startfasen blir man jo tiltrukket av de tingene som ligger helt oppe i dagen, så man har alt å vinne på å vise hvem man er, tørre å være litt åpen, vise hva man står for ganske tidlig i møte med nye mennesker. Da jeg var 21 gikk jeg også gjennom en fase der ingen jeg interesserte meg for ville ha meg. Jeg ble redd for at jeg aldri ville få kjæreste igjen, og selv om man ikke fronter veldig aktivt at man svært gjerne vil ha kjæreste, er det lett å "lukte desperasjonen", tror jeg. Jeg slo meg litt til ro med at det ikke lå i kortene for meg på den tiden, og brukte tiden på å dyrke vennskap og egne interesser. Jeg fylte livet mitt med masse positive ting - og da kom frierne på rekke og rad Jeg tror derfor det er lurt å vise at man har et liv man liker, som man fyller med morsomme aktiviteter og gode venners lag. Da er det lettere for en potensiell partner å tenke at "jeg skulle gjerne blitt bedre kjent med han der, han virker spennende og morsom og det hadde vært fint å bli en del av livet hans" Det er ikke så attraktivt med en som sitter mye hjemme og grubler på hvorfor en ikke har kjæreste, fremfor en som er ute og deltar der det skjer! Snakker om meg selv nå da, vet jo ikke nok om deg til å vite om det er det som er situasjonen din. Men det er mitt hotteste tips. 1
Yme Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Det spiller ingen rolle om du er pen eller ikke, men jenter syns det er viktig at du kler deg bra. Det er dems måte å være overfladisk på, mens vi mannfolk går etter utseende på ansiktet og kroppen. Men, det aller viktigste er selvtilliten... Du må være hyggelig og grei, men samtidig vise at det faktisk ikke bryr deg så mye om de liker deg eller ikke. Du bryr deg jo selvfølgelig, men du har mye annet som skjer i livet ditt også, som tar opp en del av tiden din (og det skal helst være ting du ikke gjør hjemme hos deg selv). Det virker litt som at en viktig del av en jentes tiltrekning er at hun må savne deg litt, så tankene hennes kan ruge litt på de egenskapene ved deg, som hu liker. Ruger hu på dem, overdrives de, og hu vil like deg mer... La dem savne deg... Jeg har ikke snøring på hvordan du kan greie å pådra deg en sånn "personlighet" om du ikke har det, men utifra det jeg ser rundt meg, er det omtrent det der den gjennomsnittlige jenta liker... Vær en avslappa og hyggelig kar, og kle deg fint. Ikke sitt hjemme, og snakk mer om henne enn om deg, når dere snakker sammen.
Gjest LineaAlba Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 Fått avslag fra tredje jenta jeg har sett på som potensiell kjæreste. Begynner litt å lure på om det er noe galt med meg. Jeg er klar over at jeg ikke er ekstremt kjekk og at jeg er ganske sjenert før jeg tør å være helt meg selv. Men jeg tror da jeg har andre kvaliteter som veier opp mot dette. I form av at jeg er snill, viser empati, viser omsorg og støtte og at jeg ikke har noe i mot å snakke om ting. Faktisk noe av det jeg savner mest er å ha noen å snakke med ting om. Lurer på om det er meg det er noe galt med, om jeg er kjedelig, eller om jeg bare ikke er kjekk nok. Gutt 21 Anonym poster: 586fa9f67bb05b02abcd7c0b5be429c0 Jeg lurer også litt på hva som gjør at du ser noen som en potensiell kjærste. Hvilke krav stiller du selv? En felle mange går i er at de lar utseendet styre for mye. Hvis man trakter etter veldig pene mennesker, som ofte er veldig klar over hvor godt de ser ut selv, kan man tape på det. Min oppfatning er at det er flere overfladiske folk øverst på skalaen, enn litt lenger ned. Kanskje du overser en juvel av en jente fordi hun står ved siden av en knockout-pen dame? 1
Yme Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Kanskje du overser en juvel av en jente fordi hun står ved siden av en knockout-pen dame? Det der er et ganske stort problem for mange, men samtidig er det noen mennesker som rett og slett ikke kan bli tiltrukket av mennesker de ikke syns er pene, og hva gjør man da? Det blir jo ikke bra å gå inn i et forhold med en man "nøyer seg" med.
mckinley Skrevet 6. desember 2012 #8 Skrevet 6. desember 2012 Hva mener du med avslag, at du har blitt avvist før noe har skjedd mellom dere eller at dere har hatt noe på gang og de ikke vil ta det siste steget med deg? Det er ikke noe galt med deg. ALLE kan få seg kjæreste. Du har nok sikkert bare ikke vært den rette for de jentene du har peilet deg inn på så langt. Du er jo ung ennå Du sier at du er sjenert. Det finnes jenter som tiltrekkes av sjenerte gutter, og så finnes det de jentene som liker mer utadvendte gutter. Når man er helt i startfasen blir man jo tiltrukket av de tingene som ligger helt oppe i dagen, så man har alt å vinne på å vise hvem man er, tørre å være litt åpen, vise hva man står for ganske tidlig i møte med nye mennesker. Da jeg var 21 gikk jeg også gjennom en fase der ingen jeg interesserte meg for ville ha meg. Jeg ble redd for at jeg aldri ville få kjæreste igjen, og selv om man ikke fronter veldig aktivt at man svært gjerne vil ha kjæreste, er det lett å "lukte desperasjonen", tror jeg. Jeg slo meg litt til ro med at det ikke lå i kortene for meg på den tiden, og brukte tiden på å dyrke vennskap og egne interesser. Jeg fylte livet mitt med masse positive ting - og da kom frierne på rekke og rad Jeg tror derfor det er lurt å vise at man har et liv man liker, som man fyller med morsomme aktiviteter og gode venners lag. Da er det lettere for en potensiell partner å tenke at "jeg skulle gjerne blitt bedre kjent med han der, han virker spennende og morsom og det hadde vært fint å bli en del av livet hans" Det er ikke så attraktivt med en som sitter mye hjemme og grubler på hvorfor en ikke har kjæreste, fremfor en som er ute og deltar der det skjer! Snakker om meg selv nå da, vet jo ikke nok om deg til å vite om det er det som er situasjonen din. Men det er mitt hotteste tips. Det der er et kjempetips! Det er vanvittig vanskelig å skjule hvordan man føler seg. Kanskje kontrollerer du ansiktsmimikken, men kroppspråket ditt røper hvor utrolig utilpass og klønete du føler deg. Du må starte innenifra! Du skriver at du "bare får avslag". Bare er et sterkt ord, og 3 jenter er ikke all verdens. Ved å skrive som du gjør, setter du på en måte et stempel på deg selv som "taperen som aldri får det til, som ingen liker og som bare får avslag". Hvis du fortsetter å fortelle deg selv disse tingene, vil du i hvert fall ikke bli mer tiltrekkende! Finn ut hva du liker med deg selv, trekk frem de positive egenskapene dine og det du liker med utseendet ditt. Dyrk det! Fortell deg selv at du er han typen som lyser av mann og at du kan få hvem faen du vil! Det jeg prøver å si er at du må jobbe med hvordan du ser deg selv, selvbildet vårt er pinlig avslørende i sosiale situasjoner, og smitter av på dem vi møter. Selvtillit er mye mer tiltrekkende enn et pent ansikt. Jeg forstår at det er leit med disse jentene, og jeg sier ikke at noe av dette er enkelt. Det er bare så alt for lett å stemple seg selv som offer eller martyr. Ikke bli en selvmedlidende type full av spådomskunster om at du "aldri kommer til å få det til, hva er galt med meg?". Se heller på disse jentene som kjempenyttig øving til neste jente kommer. 1
Gjest LineaAlba Skrevet 6. desember 2012 #9 Skrevet 6. desember 2012 Det der er et ganske stort problem for mange, men samtidig er det noen mennesker som rett og slett ikke kan bli tiltrukket av mennesker de ikke syns er pene, og hva gjør man da? Det blir jo ikke bra å gå inn i et forhold med en man "nøyer seg" med. Jeg mener ikke at man skal satse på noen som man ikke synes er pen. Jeg mener heller at man ikke nødvendigvis bør gå for den peneste jenta i gjengen. Den dama er vant til å avvise i hytt og pine. Venninna hennes er kanskje søt, med et vakkert smil og en fin ramme, men hun kan kanskje blekne litt i forhold til de damene som "alle" sikler etter. Jeg sier at det er lurere å satse på henne i jakten på en kjæreste! 1
mckinley Skrevet 6. desember 2012 #10 Skrevet 6. desember 2012 Det spiller ingen rolle om du er pen eller ikke, men jenter syns det er viktig at du kler deg bra. Det er dems måte å være overfladisk på, mens vi mannfolk går etter utseende på ansiktet og kroppen. Men, det aller viktigste er selvtilliten... Du må være hyggelig og grei, men samtidig vise at det faktisk ikke bryr deg så mye om de liker deg eller ikke. Du bryr deg jo selvfølgelig, men du har mye annet som skjer i livet ditt også, som tar opp en del av tiden din (og det skal helst være ting du ikke gjør hjemme hos deg selv). Det virker litt som at en viktig del av en jentes tiltrekning er at hun må savne deg litt, så tankene hennes kan ruge litt på de egenskapene ved deg, som hu liker. Ruger hu på dem, overdrives de, og hu vil like deg mer... La dem savne deg... Jeg har ikke snøring på hvordan du kan greie å pådra deg en sånn "personlighet" om du ikke har det, men utifra det jeg ser rundt meg, er det omtrent det der den gjennomsnittlige jenta liker... Vær en avslappa og hyggelig kar, og kle deg fint. Ikke sitt hjemme, og snakk mer om henne enn om deg, når dere snakker sammen. Dette er helt sant. Pass på at du ikke er tilgjengelig til en hver tid. Du bør rett og slett pine deg selv her i form av ikke å ta kontakt så ofte som du kjenner en trang til det, ikke svare på en melding med en gang du har fått den, løsrive deg fra praten før du egentlig vil. Det også viktig at du ikke gir henne følelsen av å være den eneste jenta du vil ha (selv om det er tilfelle), ikke at du skal være en arrogant drittsekk, men det er viktig at du ikke blir for ivrig! Da skremmer du henne bort fordi hun føler at hele kjærlighetslivet ditt ligger på henne og at du ikke har muligheten til å få noen andre (noe du selvfølgelig har). Jeg forstår om dette kan virke slitsomt, eller at det kan virke som et spill og at du ikke vil være falsk eller manipulerende. Men dette er bare teknikker for å forbedre seg selv og å forstå det motsatte kjønn bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå