AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 Dette burde jo selvfølgelig vært en glede og det er det, men alikvell gjør det litt vondt i hjertet mitt av å tenke på at den tiden vi har hatt sammen tidligere ikke har vært like sterk for han som for meg. Saken er at jeg merker først nå at samboeren min virkelig elsker meg etter over ett år sammen som kjærester. Han koser mer, han respekterer meg mer, gjør mer ting for meg ect. i forhold til tidligere. Før kunne han bare stikke ut til en kompis uten å gi beskjed, han ville gå mer ut å feste osv. Men nå har han blitt helt valp. Han sitter inne med meg hver kveld, han lager fin middag til oss, koser generelt mye mer, planlegger mer av fremtiden sammen, sier elsker deg til meg heele tiden og ringer meg oftere kontra tidligere. Jeg tenker litt slik hææ har han først forelsket seg skikkelig i meg nå? Jeg har jo vært slik han er nå, fra dag en. Han ble dumpet før han møtte meg, kanskje det er dette han nettopp har kommet over? Jeg trodde nå slik at det var omvendt. At man er mer giret i begynnelsen liksom. Er det sant at menn generelt tar lengre tid før de binder(forelsker) seg skikkelig? Er bare koselig dette men jeg undrer... var han ikke så glad i meg i starten da? Anonym poster: 9251243eb21a33206b81a042627352b4
Gjest Chin Skrevet 5. desember 2012 #2 Skrevet 5. desember 2012 Jeg blir mer kosete når forholdet har vart en god stund. Er ikke noe klengete i starten. Og jeg er hokjønn. 3
Papirbit Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 Nei, dette er helt vanlig du, sånn er jeg og. For meg så vokser følelsene etterhvert. Folk fest opplever stormforelskelse i noen mnd, så er det vanlig kjæresteforhold, jeg får ikke den stormforelskelsen med engang,men bygger den opp. Han har nok alltid likt deg, ellers hadde han ikke vært med deg i et år,og du var tydeligvis verdt det siden han endelig utviklet følelser. Jeg syns ikke 1 år er langt tid for å føle den "jeg elsker deg" og ikke bare "jeg er forelsket,glad i deg og vil ha deg" følelsen 2
Gjest X-1 Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Han var nok veldig glad i deg i starten også - hvorfor ellers skulle han vært sammen med deg så lenge, men følelsene har blitt mye sterkere med tiden og det er jo slik det skal være? Vær glad og nyt kjæresten, forholdet og følelsene du 7
mckinley Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Kjære TS. Tenk på det å elske. Ikke bare å være glad i, ikke bare å føle kjærlighet for, men å faktisk elske. Å elske! Det er de største og sterkeste og såreste ordene vi har! Å forvente at de skal komme før et år har gått er, etter min mening, ekstremt mye å forvente! De vakreste ordene i det norske vokabular! Og vi misbruker dem på daglig basis! Nei, vet du hva. Det at du har funnet noen som elsker deg, det bør gi mer glede enn frustrasjon over at ordene ikke kom tidligere. 16
Gjest Sikori Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 Kan jo hende han har vært utro og angrer, og at derfor har han plutselig blitt så kosete. 2
Denver Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Jeg beklager, men jeg ser egentlig ikke helt problemet. Du har en kjæreste, han er veldig glad i deg, og følelsene har blitt sterkere med tiden. Han er oppmerksom, lager mat, vil at du skal ha det bra. Han slipper opp mer av skallet sitt og innvolverer seg mer i deg. Han sier han elsker deg. Må dette analyseres over i et granskende lys? Er det virkelig verdt noe å så tvil og problematisere noe så fint? Dere er på en reise sammen. Toget er mer komfortabelt nå enn da reisen startet. Toget reiser nå gjennom vakrere landskap og mindre bremsing og humper. OK, kanskje KUNNE turen opp til forrige sving vært bedre, men i alle dager, sett deg ned å nyt turen du. Ta inn øyeblikkene, lev sekundene. Han slipper opp hemninger rundt deg. Jeg synes du bør gjøre det samme. 1
KaDust Skrevet 6. desember 2012 #8 Skrevet 6. desember 2012 Det tar lenger tid for noen å slippe folk helt innpå seg og la seg elske. Hva er problemet med det? 3
Calypso Skrevet 6. desember 2012 #9 Skrevet 6. desember 2012 "Kjæresten min elsker meg, buhuu!".... seriøst? 7
Nowayback Skrevet 6. desember 2012 #10 Skrevet 6. desember 2012 (endret) På 6.12.2012 den 0.54, AnonymBruker skrev: Dette burde jo selvfølgelig vært en glede og det er det, men alikvell gjør det litt vondt i hjertet mitt av å tenke på at den tiden vi har hatt sammen tidligere ikke har vært like sterk for han som for meg. Saken er at jeg merker først nå at samboeren min virkelig elsker meg etter over ett år sammen som kjærester. Han koser mer, han respekterer meg mer, gjør mer ting for meg ect. i forhold til tidligere. Før kunne han bare stikke ut til en kompis uten å gi beskjed, han ville gå mer ut å feste osv. Men nå har han blitt helt valp. Han sitter inne med meg hver kveld, han lager fin middag til oss, koser generelt mye mer, planlegger mer av fremtiden sammen, sier elsker deg til meg heele tiden og ringer meg oftere kontra tidligere. Jeg tenker litt slik hææ har han først forelsket seg skikkelig i meg nå? Jeg har jo vært slik han er nå, fra dag en. Han ble dumpet før han møtte meg, kanskje det er dette han nettopp har kommet over? Jeg trodde nå slik at det var omvendt. At man er mer giret i begynnelsen liksom. Er det sant at menn generelt tar lengre tid før de binder(forelsker) seg skikkelig? Er bare koselig dette men jeg undrer... var han ikke så glad i meg i starten da? Anonym poster: 9251243eb21a33206b81a042627352b4 . Endret 5. mars 2017 av mann_86
Papirbit Skrevet 6. desember 2012 #11 Skrevet 6. desember 2012 Jeg var sammen med en jente, som jeg i starten ikke var særlig forelska i, snarere betatt av. Etterhvert ble jeg bare mer og mer glad i henne, og når jeg begynte å føle at det kunne være en forelskelse på gang, så dumpet hun meg. Hun hadde mista følelsene:-/ Kanskje det var fortjent å få den smellen, siden jeg gikk inn i et forhold uten de rette følelsene...? Jeg er som deg,men jeg tror det er lettere å være jenta som bruker langt tid på å få følelser enn gutten.. gutter har ofte mer press på seg å være romantiske og ta initiativ, mens kvinner har litt mer presset på å "ikke være den som maser" Dette har litt med forhold å gjøre og at gutter oftere liker å ta det chill enn jenter(slik jeg har observert det) derfor passer det fint for meg. Jeg tror ikke at du "fortjente" det,med mindre du feilet helt i måten du behandlet henne på..Ikke gøy å være kjempeforelsket i en som bare liker deg litt liksom...som regel så syns det..
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #12 Skrevet 6. desember 2012 Jeg bruker tid på å vite at jeg elsker noen - for noen måneder siden traff jeg en mann det har klaffet veldig godt med, og jeg er betatt og forelska og det føles veldig riktig å være sammen med ham. Men elske ham? Det gjør jeg ikke ennå, jeg har en klar følelse av at jeg kan komme til det, men er ikke der helt ennå. Det å være forelska er noe annet enn å elske, og det varierer hvordan forelskelsen utvikler seg fra starten og utover i forholdet også. Jeg blir mer forelska etter hvert hvis ting funker, selv om jeg også har opplevd at det sier pang og tilsynelatende kjennes riktig ut (ser for seg framtid og hus og barn osv), men så oppdager jeg relativt fort at det ikke holder... Møtte på en eks nylig som flyttet sammen med nåværende kjæreste etter et par måneder, og kjøpte seg inn i leiligheten nesten med en gang; da tenker jeg at man tar en nokså stor sjanse selv om det kan være bra å finne ut raskt om det funker eller ikke. Men han fortalte at de krangla om diverse (samme som vi gjorde da vi var sammen), og det er jo ikke sikkert forelskelsen går over i noe varig, god kjærlighet selv om han heldigvis virket innstilt på å ikke være like sta som han var med meg Enig med andre her - du burde være veldig glad for at han har utviklet seg i forholdet og gir mer og mer av seg selv Anonym poster: 3ff50c634d96445c3d796e75b5986b69
-Fiona- Skrevet 6. desember 2012 #13 Skrevet 6. desember 2012 Kjære vene, tuller du?? Hadde det vært bedre om han sa han elsket deg uten at han faktisk mente det da? Hos enkelte (deriblandt meg selv) sitter e-ordet langt inne, men når det først kommer kan du banne på at det virkelig kommer fra hjertet!
xXAmorXx Skrevet 6. desember 2012 #14 Skrevet 6. desember 2012 Altså, noen bruker tid på å forstå følelsene sine og å få sterkere følelser for andre. Feks. jeg brukte godt over 2 år på å stole ondentlig på kjæresten min og jeg sa aldri "Jeg elsker deg" før to år var gått. Bedre at han bruker litt tid og er ærlig med deg, enn å styrte inn i noe og være uærlig 1
Havbris Skrevet 6. desember 2012 #15 Skrevet 6. desember 2012 (endret) Forhold endrer seg over tid, og folk endrer seg i takt med dynamikk og kvalitet på forhold. Å elske noen innebærer også å kjenne, og anerkjenne det andre mennesket på godt og vondt. Og det kan ta tid. Jeg synes du snur tingene helt på hodet. Istedetfor å problematisere hans uttrykk for følelser burde du istedet glede deg over at han sikkert mener dette 100% nå. Og at du er heldig. Endret 6. desember 2012 av Havbris 2
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2012 #16 Skrevet 6. desember 2012 haha dere andre er litt naive! dette skjedde med meg også...og vet du hvorfor? jo fordi han hadde vært utro og hadde dårlig samvittighet!!
Gjest Violetta Skrevet 6. desember 2012 #17 Skrevet 6. desember 2012 Jeg heller elsker ikke noen med en gang, å elske noen er mye dypere enn å være forelsket. Kanskje det er hans måte å si at han føler at forholdet deres har kommet et skritt lenger? Det kan da bare være positivt...
Ibanez Skrevet 6. desember 2012 #18 Skrevet 6. desember 2012 (endret) Tok ca 1 år før jeg sa til min eks at jeg elsket han. Jeg var ufattelig glad i han fordi om! Elske er et sterkt ord som misbrukes så mye av fjortiser som sier det etter 3 uker. Endret 6. desember 2012 av Ibanez
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #19 Skrevet 6. desember 2012 Hadde det vært mitt største problem så hadde jeg jublet å priset meg lykkelig! Anonym poster: 290c18f433d44bb2934900696e2f1a79 1
Gjest Katten. Skrevet 6. desember 2012 #20 Skrevet 6. desember 2012 Så typisk å tolke en fantastisk ting, til en negativ ting. Gaaaaaaaaaaaaaaah! 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå