Gå til innhold

Til dere som mistet følelsene for kjæresten/eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skulle vært til for at dere skulle/fikk/få følelser for denne personen igjen?

Anonym poster: 4186bd062c266862c3f53468080c508d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åå, den som kommer med svaret her :blomst:

Anonym poster: 7698277600727c8966db569d0a9d5300

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Det er jo inviduelt fra person til person. Noen vokser jo fra hverandre og da er jo toget gått, mens andre mister følelser pga. svik fra partner. Det kan jo ende godt, men da må personen forandre seg først.

Skrevet

Det er jo veldig forskjellig fra person til person, og fra forhold.

Selv så har jeg mistet følelser da de har sviktet gjentatte ganger. Og skulle de fått meg tilbake måtte de virkelig ha kjempet og bevist for meg at de har forandret seg, og jeg kan stole på de igjen.

Men med noen går det jo så langt, at det er ingen vei tilbake.

Skrevet

Noe må forandre seg for at følelsene skal komme tilbake.

Du må få et nytt syn på partneren din!

Enten ved at han gjør noe som endrer din oppfatning - eller ved at noe skjer i ditt hode som gjør at du klarer å sette pris på partnerens egenskaper igjen.

Anonym poster: fa7c33e40d81ad6a74475525551b16e5

Skrevet

Personlig kan jeg si at jeg mistet interessen for exen da alt ble så kjedelig og forutsigbart og uromantisk. I begynnelsen gjorde vi mye gøy sammen og lo hele tiden, men etterhvert som tiden gikk ble det bare mindre og mindre. Jeg prøvde flere ganger å få han med på ting, alt fra å gå tur, dra med danskebåten, lage middag sammen, kino and you name it, men det ble mer og mer gidder ikke/orker ikke/vil ikke fra hans side. Han hadde plutselig fått en stor forkjærlighet for å dasse i sofaen.

Tok en prat og sa vi burde finne på mer "jada, jada hvorfor stresser du?" var svaret og det fortsatte som før, da mistet jeg interessen for han. Kan ikke hevde at jeg hadde akkurat følelser for han, da man burde ikke la sånne småting ødelegge forhold, men på den andre siden så er det grenser for hvor mye man gidder å holde ut før eventuelle følelser forsvinner.

Jeg slo opp med påskudd at vi ikke passet sammen og jeg trengte tid for meg selv, bare for å være litt alene, da var det plutselig snakk om å finne på mer sammen og være mer sammen, til ca 1 mnd etter da han ikke gadd mer, da var det slutt for godt. Masse lovnader og alt, men han hadde allerede bevist at han bare sugde livsgleden og romantikken ut av forholdet.

Til spørsmålet ditt: Hva som måtte til for å få følelsene til å blusse igjen, må jo ha vært at han begynte å oppføre seg som før, og være mer romantisk, ta mer iniativ osv, da han ikke gjorde det etter den ene sjansen jeg ga han, var forholdet allikavel bortkastet.

Noen kan komme til å påpeke at det er "overfladisk" å slå opp pga dette, men det er det ikke fordi det har veldig mye for meg å si å ha en kjæresten som ikke er bundet fast til sofaen 24/7 og som jeg ikke kan le med, finne på ting med, og få mine romantiske "behov" med.

Skrevet

Det var en del sånne ting som du beskriver, Fortuna Xania, som gjorde at jeg mistet følelsen for min eks også. Og jeg synes egentlig ikke det er overfladisk, jeg trenger en kjæreste som viser (gjennom handling og væremåte) at han vil være tilstede sammen med meg i forholdet, ikke bare bor i samme leilighet. Når man får nei og likegyldighet til det meste man foreslår mister i hvert fall jeg energi og fantasi. Jeg tror at hvis han hadde forandret seg på et tidlig stadium i forholdet, permanent, og vært mer positiv og deltakende, så hadde kanskje ikke følelsene blitt borte. Etter hvert ble det for seint, jeg mistet helt troa på at noe som helst forandring ville vare mer enn noen dager.

Men jeg antar at vi ikke klaffet så godt sammen som personligheter, og at dette bidro til at entusiasmen forsvant - de gangene vi gjorde ting sammen hendte det relativt ofte at det ble noen gnisninger og usikkerhet da også...

Anonym poster: 3d0462fd9b6bc4a32ab0105351592342

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Hva skulle vært til for at dere skulle/fikk/få følelser for denne personen igjen?

Anonym poster: 4186bd062c266862c3f53468080c508d

Det vil ikke skje.

Det er ferdig bearbeidet, avklaret. Nøytralt område. Alt er behandlet, alt er reparert, alt er nøytralt. Kun arrene etter ferdig hèlede sår tilbake. Og tilogmed arrene har bleknet,. De er der, men det gjør ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...